کد خبر: ۹۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - 11 April 2017
گروهک تروریستی داعش درحالی که در سال 2014 بیش از 40 درصد از خاک عراق را اشغال کرده بود، این میزان تنها به 6.8 درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع بلندپایه نظامی عراقی گزارش کرد: گروهک تروریستی داعش درحالی که در سال 2014 بیش از 40 درصد از خاک عراق را اشغال کرده بود، این میزان تنها به 6.8 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرمانده عملیات مشترک در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه در بغداد گفت: داعش در سال 2014 بیش از 40 درصد معادل یکصد و هشت هزار و 405 کیلومتر مربع از خاک عراق را در اختیار داشت.

درهمین حال سرگرد جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف پس از بازپس گیری موصل، عراق را ترک نمی کنند، افزود: پس از تکمیل ماموریت ما (بازپس گیری موصل) نیروهای ائتلاف برای حمایت از شرکای عراقی خود در نابودی داعش در گوشه و کنار این کشور باقی می مانند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش با بزرگ نمایی اینکه در هر حمله ای که انجام می دادیم، به دقت از بمب های هدایت شونده استفاده می کردیم و در این اقدامات با نیروهای عراقی کاملا هماهنگ بودیم، مدعی شد: ما کاملا محتاط هستیم و به هیچ وجه غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهیم.

ادعای سخنگوی ائتلاف ضد داعش درحالی مطرح می شود که فروردین ماه جاری، بیش از 130 غیرنظامی عراقی در حملات هوایی ائتلاف به فرماندهی آمریکا جان خود را از دست داده اند.
به گفته ساکنان موصل، 2 حمله هوایی در روزهای 13 و 17 مارس (23 و 27 اسفند ماه 95) به محله های مسکونی غرب این شهر صورت گرفت.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد. بخش شرقی آن در عملیاتی که به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق از 26 مهرماه سال جاری آغاز شد، از وجود داعش پاکسازی شد.

نیروهای عراقی در اول اسفندماه جاری (19 فوریه 2017) عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را آغاز کرده اند و پیش بینی ها حاکی از آن است که به زودی این بخش موصل نیز به کنترل نیروهای عراقی در خواهد آمد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: داعش ، عراق ، تروریست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: