کد خبر: ۹۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - 11 April 2017
یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه ریزی و چشم اندازی نداشته ایم.

رئیس اتحادیه املاک با اشاره به دلایل بروز رکود در بازار مسکن گفت: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه ریزی و چشم اندازی نداشته ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسام عقبایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو علت رکود مسکن را مربوط به اقتصاد ایران دانست و گفت: اقتصاد ایران اقتصاد بیماری است و در سال های اخیر یعنی بعد از سال 92 دچار رکود بسیار عمیقی شده است که باعث شده دغدغه هایی که در بخش تولید و اشتغال در کشور وجود داشته، تشدید پیدا کند و به همین جهت مقام معظم رهبری امسال را به عنوان تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

وی درباره دیگر دلایل رکود مسکن اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه ریزی و چشم اندازی نداشته ایم و یا اجرایی نکرده ایم. دولت های قبلی و فعلی بر اساس سلایق و علایق و دیدگاه های مدیریت خودشان، سکان داری بخش مسکن را بر عهده دارند.

رئیس اتحادیه املاک با اشاره به وزارت راه به عنوان متولی اصلی مسکن در دولت و کشور، خاطرنشان کرد: البته نهادهای دیگری مانند بنیاد مسکن، شهرداری ها و حتی وزارت جهاد و کشاورزی در حوزه مسکن تاثیرگذار هستند. با وجود این تعداد دستگاه مرتبط با مسکن، چشم اندازی در این حوزه وجود ندارد.  

وی درباره تاثیرات نبود برنامه ریزی پیوسته ابراز داشت: نتیجه این وضعیت آن است که دولتی طرح مسکن مهر را اجرا می کند اما دولت بعد همین طرح را محکوم می کند و آن را اشتباه می داند. بنابراین دولت ها باید در قالب برنامه کلان به مسئله مسکن نگاه کنند و برای آن برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشند.

عقبایی با انتقاد از سیاست های پولی و بانکی، آنها را دارای مشکلات کلیدی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بانک ها بجای انجام امورات اصلی، بنگاه داری می کنند و متاسفانه بر خلاف آنچه در تمام دنیا رایج است، تمام نهادهای نظامی و حکومتی  برای خودشان بانک دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: