کد خبر: ۹۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 03 April 2017
پرتره «مائو تسه‌تونگ» اثر اندی واهول در شرایطی با قیمت ۱۲.۶ میلیون پون فروش رفت که تا چهار سال پیش هیچ عکسی از این شخص وجود نداشت.

پرتره «مائو تسه‌تونگ» اثر اندی واهول در شرایطی با قیمت ۱۲.۶ میلیون پون فروش رفت که تا چهار سال پیش هیچ عکسی از این شخص وجود نداشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ پرتره «مائو تسه‌تونگ» که اندی وارهول کشیده است در حراج آثار تاریخی هوگ کونگ فروخته شد البته کمتر از مبلغ تخمینی 15 میلیون دلار و به قیمت 12 میلیون پوند یا به عبارتی 116 میلیون دلار هونگ کونگ

این پرتره البته ابتدا با قیمت 11 میلیون برای فروش در حراج آخر هفته گذاشته شده بود که به عبارت بهتر پس از اخذ مالیات و عوارض به قیمت 12.6 میلیون دلار برای خریدار تمام می‌شد.

این اثر توسط یک مجموعه‌دار بی نام و نشان آسیایی خریداری شد. 


پیش از این مقامات چینی نمایش  هر ورژنی از مائو رهبر چین را به ‌خاطر مخفی کردن گارد محافظ مائو متوقف کرده‌بودند؛ تا چهار سال پیش زمانی که اولین بررسیهای جامع روی آثر وارهول  صورت گرفت. لازم به ذکر است پیش از این چهار سال هیچ تصویری از مائو وجود نداشت. تا جایی که «اف‌بی‌آی» جایزه‌ای برای پیدا کردن عکس مائو گذاشته بود.  بعد‌ها این عکس در دانشنامه «کتاب قرمز کوچک» چاپ شد. دانشنامه «کتاب قرمز کوچک» کتابی است که در آن از مهم‌ترین اشخاص صحبت شده است.


این پرتره از کتاب قرمز است. مائو  و مرلین مونرو در دسته مشهور ترین افراد قرن 20 قرار دارند.

تابلوی مائو اثر وارهول پس از جنگ سرد و دردر سال 1972 به میان مردم راه یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: