کد خبر: ۹۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - 02 April 2017
یکی از اتفاقات مهم حوزه آی‌سی‌تی در سالی که گذشت را می‌توان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) دانست.

یکی از اتفاقات مهم حوزه آی‌سی‌تی در سالی که گذشت را می‌توان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) دانست.

به گزارش ایسنا، طرح ترابردپذیری که به موجب آن شرایطی فراهم می‌شود که مشترکان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور ارائه دهنده خدمات را عوض کنند از سال‌ها پیش درگیر اما و اگرهای مختلف بود و هر بار به دلیلی از اجرایی شدن باز ماند اما در نهایت شرایطی فراهم شد تا این طرح اجرایی شود.

البته همچنان در اجرای آن کاستی‌هایی وجود داشته و گاهی سختی‌هایی برای مشترکان ایجاد می شد اما به هر صورت در آخرین روزهای سال ۱۳۹۵ از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این گونه اعلام شد که میزان ترابردهای تکمیل شده در فرآیند ترابردپذیری در بهمن‌ماه بیش از ۶۳ درصد بوده است.

بدین ترتیب طبق آمارهای ارائه شده وضعیت ارائه این خدمات در آخرین ماه‌های سال جاری با شرایط بهتری همراه شده و مشترکان با سهولت بیشترین توانسته‌اند از این خدمت استفاده کنند. همچنین به نظر می‌رسد آمادگی اپراتورها برای ارائه خدمات در این زمینه افزایش یافته است.

طبق اظهارات معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.

حسین فلاح جوشقانی همچنین در این باره عنوان کرد: در شهریور سال جاری میزان درخواستهای ترابرد تکمیل شده ۳۳ درصد بود که در پایان بهمن ماه به ۶۳ درصد رسیده است. همچنین میزان درخواستهای ترابرد رد شده در شهریور ۲۴ درصد بوده که در پایان بهمن ماه به ۶.۴ درصد رسیده است.

وی درباره وضعیت ترابردهای انجام شده در بهمن ماه ۱۳۹۵ گفت: میزان درخواستهای رد شده از سوی اپراتورها در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و از ۷.۵ به ۶.۶ درصد رسیده است. میزان درخواستهای ترابرد تکمیل شده نیز از ۵۹ درصد در پایان دی ماه به ۶۵.۷ درصد در پایان بهمن ماه رسیده که یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد ترابردپذیری است.

فلاح جوشقانی افزود: ۳۰ درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده از سوی متقاضیان لغو شده و ۱۶ درصد از درخواستها نیز به دلیل موارد ۱۲ گانه در قواعد تجاری مانند عدم احراز هویت، عدم پرداخت صورتحساب و عدم رعایت ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند. حدود ۲۳ درصد از درخواستهای ترابرد نیز به علت پاسخ ندادن مشترک به پیامک تائید ارسالی از سوی مرکز مدیریت Time out شده‌اند که البته به دلیل آشنائی نسبی مشترکین با مراحل ترابردپذیری این آمار نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: