کد خبر: ۹۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 05 March 2017
دکتر حمید میرزاده روز شنبه در آیین آغاز به کار این کنگره در تالار غیاث الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهارکرد: آشنایی مردم با ادیبان و شعرا و فخرای کشور یکی از ضروریات جامعه ایرانی اسلامی ماست.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی و رسانه نخستین کنگره بین المللی محتشم، وی افزود: براساس مصوبه شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم بر تجدید چاپ آثار فاخر انجام شده در مورد دانشمندان، مفاخر و شعرای ایران گرفته شد.
 
میرزاده گفت: مقرر شد حتی پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا نیز به مفاخر و دانشمندان هرمنطقه پرداخته شود که این کار عظیمی در عرصه فرهنگی برای آشنایی نسل جوان با مفاخر است.
 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهارکرد: یکی از دردهای روزگار ما شناخت کمتر جوانان از مفاخر ایرانی است در حالیکه نسل جوان ما بسیاری از مفاخر و اندیشمندان خارجی را می شناسند.
 
دکتر میرزاده به تجدید چاپ کتاب محتشم که بیش از ۳۰ سال پیش توسط انجمن خوشنویسان تهیه شده بود، در ۲۰ هزار نسخه اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ نسخه از این آثار به شرکت کنندگان در کنگره اهدا می شود.
 
میرزاده تاکید کرد: سه دلیل ماندگاری ترکیب بند محتشم و اشعار آیینی این مرثیه سرای بزرگ شیعی ذکر مصیبت اباعبدالله با شرح جانسوز واقعه کربلا، تکیه بر زبان شیرین و معنی آفرین فارسی و صداقت محض محتشم به اباعبدالله است.
 
وی تصریح کرد: شعر محتشم فضای سه بعدی واقعه عاشورا است که به دلایل حیرت آور بیش از ۴۰۰ سال در تاریخ ادبیات عاشورایی ایرانیان ماندگار شده است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: