کد خبر: ۹۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 01 March 2017
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از یک هزار و ۷۰۰چاه آب موجود در استان، یک هزار و ۳۵۰ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سمنان - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از یک هزار و ۷۰۰چاه آب موجود در استان، یک هزار و ۳۵۰ چاه به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

به گزارش مهر، محمد خاموشی در نشست مدیران آب و فاضلاب استان سمنان که عصر چهارشنبه در اداره کل آب منطقه ای سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات مقابله ای آب منطقه ای در راستای جلوگیری از خالی شدن منابع آبی استان، توضیح داد: نصب کنتورهای هوشمند یکی از طرح هایی بود که طی سه سال اخیر با جدیت در استان در حال انجام است که خوشبختانه تا کنون ۷۵ درصد کار به اتمام رسیده است.

وی خواستار همراهی بیشتر دستگاه های ذی ربط در اجرای طرح کنتورهای هوشمند چاه های آب شد و افزود: همراهی جهاد کشاورزی در توجیه کشاورزان برای اینکه بدانند این کنتورها تنها از اضافه برداشت جلوگیری می کنند و اثری بر کشاورزی آنها ندارند، یک اصل حیاتی برای موفقیت در طرح اجرای ۱۰۰ درصدی نصب کنتورهای هوشمند در استان است که خوشبختانه این حمایت تا کنون وجود داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه۸۶ درصد از منابع آبی در استان در بخش کشاورزی استفاده می شود، گفت: این اهمیت استفاده بهینه از منابع آبی استان را در بخش کشاورزی نشان می دهد که کنتورهای هوشمند، آموزش صحیح، آبیاری تحت فشار، تغییر الگوی کشت، رفتن به سوی گونه های کم آب و ... در زمره اقداماتی است که با همکاری دستگاه های مربوطه در سال های اخیر در استان انجام پذیرفته است.

خاموشی با اشاره به همراهی دستگاه قضای استان سمنان با آب منطقه ای در برخورد با متخلفان برداشت از منابع آبی، ابراز داشت: خوشبختانه دادستانی مرکز استان و سایر شهرستان ها در این زمینه اقدامات خوبی را صورت می دهند که برای نمونه در ماه گذشته بیش از ۸۵چاه غیر مجاز در سمنان شناسایی و با پلمپ آنها یک میلیون و ۸۰۰هزار لیتر آب به چرخه طبیعی بازگشت.

وی افزود: متاسفانه با عدم توجه به خشکسالی شدید در استان، سالانه ۱۴۰ میلیون متر مکعب اضافه برداشت غیرمجاز آب از چاه‌های مجاز آب در استان سمنان صورت می‌گیرد که این امر آثار بد بسیاری برای استان دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: