کد خبر: ۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 02 February 2017
ما ایرانی هستیم و صاحب فرهنگ و هوش هستیم و می توانیم اختراع کنیم؛ کار علمی انجام دهیم و قدم‌های مهمی بر داریم. از آن طرف هم دنیا تجربه زیادی دارد که باید از آن استفاده کنیم.
 روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 14 بهمن در توضیح تیتر یک به نقل از حسن روحانی در آیین روز ملی فناوری فضایی، نوشت: ما ایرانی هستیم و صاحب فرهنگ و هوش هستیم و می توانیم اختراع کنیم؛ کار علمی انجام دهیم و قدم‌های مهمی بر داریم. از آن طرف هم دنیا تجربه زیادی دارد که باید از آن استفاده کنیم.

این روزنامه با بررسی عنوان سخنگوی موگرینی: آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست، آورد: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاها مبنی بر انجام یک آزمایش موشکی جدید در ایران، تاکید کرد: آزمایش موشکی در ایران نقض توافق هسته‌ای نیست.

به گزارش شبکه بلومبرگ، نبیله مسرالی، در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل در پاسخ به سئوالی درباره ادعای یک مقام آمریکایی مبنی بر انجام یک آزمایش موشکی جدید در ایران گفت: توافق هسته‌ای سال 2015 با قدرت‌های جهانی شامل برنامه موشکی بالستیک ایران نمی‌شود، بنابراین آزمایشات آن نقض این توافق نیست.

وی ادامه داد: این شورای‌امنیت است که باید درباره این‌که قطعنامه 2231 نقض شده است یا نه، تصمیم‌گیری کند. شورای امنیت سازمان ملل نیز به درخواست آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست این موضوع را مورد بررسی قرار داد، اما به نتیجه‌ای نرسید.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان پیش ‌فروش بلیت نوروزی قطار از شنبه، نوشت: پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار‌های نوروزی از 17 بهمن‌ و پیش‌‌فروش حضوری در دفاتر فروش بلیت قطار از 18 بهمن‌‌ آغاز می‌شود.

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی اظهار داشت‌: طرح سفرهای نوروزی و پیک سفرها از تاریخ 25 اسفند 95 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 1396 ادامه دارد. 

وی با اشاره به اختصاص قطارهای مختلف برای سفرهای نوروزی گفت: ظرفیتی که برای ایام نوروز در نظر گرفته‌ایم اختصاص 204 قطار در هر روز برای کل مسیرها است. معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: 4300 قطار برای کل ایام پیک نوروز پیش بینی شده است.در این ایام یک میلیون و 615 هزار «نفر صندلی» ایجاد کرده‌ایم که 730 هزار «نفر صندلی» مربوط به قطارهای مسیر مشهد و زائران امام رضا (ع) است.

حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدا، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در توضیح این مطلب می خوانیم: همزمان با ایام دهه‌ فجرِ انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور در مرقد مطهر امام‌راحل، ضمن اقامه‌ نماز و قرائت فاتحه، یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر مزار رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با قرائت قرآن، غفران و رحمت و عفو الهی را برای آن مرحوم مسالت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در مرقد شهدای هفتم تیر و دولت، از مقام شامخ شهیدان والامقام بهشتی، رجایی، باهنر و دیگر شهیدان بزرگوار تجلیل کردند. ایشان همچنین در مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و آتش‌نشانان مؤمن و قهرمان که به‌تازگی در حادثه‌ ساختمان پلاسکو در راه خدمت شهید شدند، حضور یافتند و یاد و خاطره‌ همه‌ این فداکاران با اخلاص را گرامی داشتند و علوّ درجات آنان را از درگاه خداوند مسئلت کردند.

«خرازی: بهترین راهبرد مقابله با ترامپ، پیگیری «گفتگوی تمدن‌ها» است»، « دیلی تلگراف: اقدامات ترامپ سر آغاز جنگ تمدن ‌هاست» و « آیت الله هاشمی رفسنجانی ثابت قدم زیست و ظاهر و باطنش یکی بود» از مهم ترین عنوان های صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: