کد خبر: ۹۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 30 January 2017
حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی با بزرگداشت فداکاری با شکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسکو، خاطرنشان کردند: این شهیدان، یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان باشد، عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.
 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 11 بهمن در تیتر نخست، آورد: حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی با بزرگداشت فداکاری با شکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسکو، خاطرنشان کردند: این شهیدان، یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان باشد، عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

این روزنامه با درج عنوان اعتراض رسمی ایران به تصمیم نژادپرستانه ترامپ، نوشت: وزیر خارجه ایران می‌گوید اقدام واشنگتن در منع ورود اتباع چند کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا بی‌پایگی ادعاهای این کشور درباره دوستی با مردم ایران را نشان می‌دهد. «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران بامداد یکشنبه در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توییتر به اقدامات جدید «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهوری واکنش نشان داد. رییس دستگاه دیپلماسی ایران در این توییت اشاره کرد: «اقدام آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان در تاریخ به‌عنوان هدیه‌ای بزرگ به افراطیون و حامیان آنها ثبت خواهد شد.» ظریف همچنین اضافه کرد: «تبعیض گروهی از طریق تعمیق شکاف‌ها و اختلاف نظرهایی که توسط افراطیون برای افزایش تعداد آنها مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد، به روند جذب تروریست‌ها کمک می‌کند.» وی نوشت: «جامعه بین‌المللی نیازمند گفتگو و همکاری برای پرداختن به ریشه‌های خشونت و افراطی‌گری به شیوه‌ای کامل و جامع است.»

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان طیب نیا: نظام مالیاتی کشور ناعادلانه است، آورد: وزیر اقتصاد معتقد است: نظام مالیاتی در ایران هنوز هم نه عادلانه و نه کارآمد است، ولی امیدوار است در آینده نزدیک ایرادات آن برطرف شود. علی‌طیب‌نیا در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این انتقاد که چرا علیرغم پیاده‌سازی بخشی از طرح جامع مالیاتی هنوز نظام مالیاتی در ایران کارآمد و عادلانه نیست، بیان کرد: من هم موافقم که متاسفانه فرآیند شناسایی و وصول مالیات در ایران هم اکنون نه عادلانه است و نه کارآمد؛ عادلانه نیست از این جهت که عدالت عمودی و افقی که در مالیات یک اصل است ،تامین نمی‌کند و کارآمد هم نیست. چون نمی‌تواند منابع مالی لازم برای نیازهای دولت را تامین کند و همانطور که می‌دانید فرار مالیاتی به نحو گسترده‌ای در اقتصاد ایران وجود دارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان اتحادیه بین‌المجالس اسلامی: قدس پایتخت معنوی امت اسلام است، نوشت: اتحادیه بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در دوازدهمین دوره اجلاس خود در باماکو پایتخت مالی اعلام کرد که مساله فلسطین و قدس یک مساله محوری و اساسی است. این اتحادیه در پایان کنفرانس خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیت المقدس پایتخت معنوی امت اسلام و یک خط قرمز است که نباید از آن عبور کرد؛ نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اسلامی در این بیانیه ضمن مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، آن را به مثابه جنگ علیه ملت فلسطین و حقوق حقه و مشروع و ثابت و غیر قابل دخل و تصرف این ملت خواندند. در این بیانیه آمده است که این تصمیم مردود و محکوم است و با وضعیت حقوقی شهر قدس به عنوان بخش لاینفک سرزمین فلسطین تضاد دارد. 

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان وزیر نیرو: 9 سد جدید در دهه فجر آبگیری می‌شوند آورد: 5314 طرح عمرانی در حوزه آب، فاضلاب و برق در مناطق مختلف کشور با سرمایه ای معادل 12 هزار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال کلنگ زنی شده یا به بهره برداری می رسد. حمید چیت چیان وزیر نیرو دیروز در خصوص طرح‌های در دست افتتاح در دهه فجر به خبرنگاران گفت: ظرف 10 روز آینده 9 سد جدید با حجم 742 میلیون متر مکعب در استان‌های مختلف آبگیری می شوند که قادرند یک میلیارد و 186 میلیون‌متر مکعب آب را تنظیم و 150 مگاوات برق تولید کنند. وی همچنین از بهره‌برداری سه سد در خراسان رضوی، اردبیل و مرکزی خبر داد و گفت: در دهه فجر 12 شبکه آبیاری و زهکشی در مساحت 56 هزار و615 هکتار و با اعتباری معادل 823 میلیارد تومان افتتاح و ساخت 2 طرح بزرگ آبیاری و زهکشی آغاز خواهد شد. همچنین با آغاز بهره برداری از 21 طرح آبرسانی حدود 4 هزار و 249 لیتر در ثانیه به حجم تأمین آب شرب کشور اضافه خواهد شد.

« نسل چهارم اینترنت پرسرعت ثابت در کشور راه‌اندازی شد» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: