کد خبر: ۹۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 03 January 2017
بانكداري ايراني - بانک صادرات ایران ، از برندگان حسابهای پس انداز قرض‌الحسنه طی مراسمی تقدیر کرد.
  بانكداري ايراني -  بانک صادرات ایران ، از برندگان  حسابهای پس انداز  قرض‌الحسنه طی  مراسمی تقدیر کرد.  

به گزارش بانكداري ايراني ، مدیر  شعب غرب بانک صادرات در این مراسم که با حضور مسوولین بانک صادرات ، برخی از  دارندگان حسابهای پس انداز و همچنین تعدادی از برندگان  جوایز  قرض الحسنه بر گزار شد ، با اشاره به اینکه بانک  صادرات با قدمتی  64 ساله  و  با داشتن بیش از سه هزار شعبه و واحد بانكي و 32هزار پرسنل و همچنین  50هزار پرسنل بازنشسته  دارای بزرگترین شبکه بانکی کشور است، افزود : بانک صادرات دارای  سرمایه‌ای به مبلغ   57 هزار و 800 میلیارد ریال  است که  از این بانک به عنوان بزرگترین  شرکت بانکی در بازار سرمایه  ساخته است . همچنین  منابع بانک بیش از 1200 تریلیونریال و مصارف آن نیز  700 هزار میلیارد ریال  است که از این لحاظ نیز سومین بانک کشور است .  علاوه براین  بانک صادرات دارای بیشترین واحد ارزی در خارج  و در اقصی نقاط جهان است . 

کاوس اسدی  با اعلام  وجود بیش از  3 میلیون حساب قرض‌الحسنه‌ای در بانک صادرات ،  در خصوص منابع و مصارف  پس انداز قرض‌الحسنه ای  گفت : اقدامات مردم در انجام کار خیر پس انداز منجر به  پرداخت تسهیلات به افراد زیادی  در قالب تسهیلات قرض الحسنه  با سرفصل هایی  همچون تامین هزینه های ازدواج، تهیه جهیزیه، کمک به راه اندازی کارگاههای تولیدی کوچک، تامین هزینه درمان بیماری، هزینه تحصیلی، حمایت از تعاونی های تولیدی و عمرانی، ساخت مدارس روستایی، کمک به ساخت راه و مسکن روستایی و... به مصرف می رساند که این اقدامات نقش بسزایی در پاسخگويي به نیازهاي احاد جامعه به ويژه اقشار كم درآمد داشته و دارد.


بانکها حافظ امنیت و آرامش جامعه 

در ادامه این مراسم ، مدیر روابط عمومی بانک صادرات  با بیان اینکه  سه نهاد  امنیتی و انتظامی ، بهداشتی و   پولی و مالی رسالت حفظ آرامش و امنیت  در جامعه را به عهده دارند افزود:   بانکها  در این چرخه به عنوان ضلع سوم  زندگی اجتماعی مردم هستند که  به مردم  خدمات ارائه می کنند و  بانک صادرات با 64 سال قدمت  این افتخار را دارد که از زمان بنیانگذاری با نگاه مردمی به حیات خود ادامه دهد و در دورانی که تمامی بانکها به دستور نظام  حاکم راه اندازی می شدند یک انسان خوش نام (مرحوم مفرح)  بانکی مردمی را پایه ریزی کرد  که در حال حاضر در سراسر کشور بیش از 3 هزار شعبه  و باجه فعال دارد .

علی جهانی با تکید بر این که هدف بانک از نخستین روز،  خدمت به مشتریان بود ، افزود:  این بانک در  بیش از نیم قرن گذشته با مشکلات زیادی روبرو شده اما  به دلیل اینکه مشتریان این بانک در کنار مسوولان آن بودند بانک صادرات  تتوانسته از آسیب ها و مشکلات به سلامت عبور کرده  و به افتخارات زیادی دست پیدا کند.   بر اساس اعتماد مردم بانک صادرات به عنوان  نمونه ای از بانک پاکددست  در بین مردم و مشتریان  مشهور شده است . 

مدیر روابط عمومی بانک صادارت  همچنین  اظهار کرد: حسابهای قرض الحسنه ای یکی از مهمترین حسابهای بانکهاست که در قوانین پولی و بانکی ایران آمده  و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید زیادی بر  آن داشته تا بتوان در آینده از سپرده های سودآور به سمت سپرده های مردمی قرض الحسنه ای حرکت کرد. 

وی افزود: در بانک صادرات تمامی مبالغ سپرده گذاری شده در حسابهای  قرض الحسنه ای در  وام های قرض الحسنه ای مصرف می شود و ریالی از این حسابها در غیر از این  محل مصرف نخواهد شد.  بنابراین جوایزی که  به دارندگان حساب قرض الحسنه در بانک صادرات پرداخت شد، ناچیز ترین پاداشی است که پرداخت شده است  زیرا در نزد پروردگار متعال پاداشی برای دهندگان قرض الحسنه ثبت است که در قرآن کریم نیز  ذکر شده است . زیرا این حسابها  گره های زیادی از مردم را  گشوده و بیماران زیادی را مداوا کرده است  همچنین  زوج هایی را به خانه بخت فرستاده که بدون این تسهیلات امکان پذیر نبود،  بنابراین هرچه این حسابها افزایش پیدا کنند دست بانک ها برای پرداخت این نوع تسهیلات با سود کم ، بازتر خواهد شد و به دلیل اینکه  با وجود این حسابها هزینه بانکها کاهش پیدا می کند رغبت بانکها در این افزایش بیشتر خواهد بود .



شایان ذکر است که  تمام دارندگان حسابهای قرض الحسنه پس انداز که حداقل مبلغ ٥٠٠ هزار ریال به مدت ٩٠ روز متوالی از ابتدای شهریورماه ٩٤ لغایت پایان شهریور ماه ٩٥ حفظ و در روز قرعه کشی نیز حداقل مبلغ مذکور را موجودی داشتند در قرعه کشی شرکت داده شد و به برندگان نیز جوایزی  اعطاء شد. بر اساس این گزارش، ، در 28 مهر ماه سال 1395 ، در آييني با حضور نمايندگان دادستان كل كشور، وزارت امور اقتصادي و دارايي، بانك مركزي ج.ا.ا، ديگر مسولين و نهادهاي مربوط و همچنين اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک صادرات ایران با برگزاري قرعه كشي از بين ٣٨٤ميليون و ٧٠٠ هزار حساب قرض الحسنه، تعداد ٣٨٤هزار و ٧٠٠ برنده شناخته شدند. بر اين اساس به مناسبت شصت و چهارمین سالروز تاسیس بانک صادرات تعداد ١٠٦٤ كمك هزينه خريد واحد مسكوني٥٠٠ ميليون ريالي، ١٠٦٤ كمك هزينه تحصيلي١٠ ميليون ريالي، ١٠٦٤ كمك هزينه خريد صنايع دستي ٥ ميليون ريالي و ميليارد ها ريال جوايز نقدي ديگر به برندگان اين مرحله از قرعه كشي اعطا شد.  

شایان توجه است این بانک در خلال سال ١٣٩٤ با پرداخت بیش از ٨ هزار و ٨٨٦ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه بیش از ٢٣٠ هزار تن از جوانان را در سراسر کشور راهی خانه بخت نموده است، بر اساس آمارهای منتشره این میزان معادل ٢٤ درصد کل تسهیلاتی است که از سوی شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده و بانک صادرات ایران در این زمینه توانسته است عملکرد مطلوبی را به ثبت برساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: