کد خبر: ۸۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 28 December 2016
بانکداری ایرانی روز 27 آذرماه مطلبی با عنوان: " رشد 1879 درصدی درآمد شرکت بهسازان بانک ملت طی یک سال" منتشر کرد. انتشار این خبر با واکنش این شرکت مواجه شد و توضیحاتی برای بانکداری ایرانی ارسال شد که عینا منتشر می شود.
بانکداری ایرانی روز 27 آذرماه مطلبی با عنوان: " رشد 1879 درصدی درآمد شرکت بهسازان بانک ملت طی یک سال" منتشر کرد. انتشار این خبر با واکنش این شرکت مواجه شد و توضیحاتی برای بانکداری ایرانی ارسال شد که عینا منتشر می شود:



بسمه تعالي

سایت بانکداری ایرانی 
سرکار خانم فریادرس 
 با سلام ، 

 احتراماً به استحضار میرساند در سایت مذکور مورخ 28/09/95 مطلبی تحت عنوان رشد 1879 درصدی درآمد شرکت بهسازان ملت در 31/06/1395 قید و اشاره شده است که درآمد عملیاتی شرکت بهسازان ملت در31/06/1394 ازمبلغ 283.504ریال به مبلغ 5.609.984 میلیون ریال در31/06/1395 رسیده و رشد معادل درصد فوق را داشته است   .

خاطر نشان میسازد رشد اشاره شده مربوط به خریدوفروش شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول ،ایرانسل وغیره میباشد.درسال 94برای خرید سیم کارت اعتباری از سر فصل پیش پرداخت، بهای سیم کارت اعتباری شرکتهای فوق پرداخت و پس از فروش سیم کارت آن میزان که مربوط به خرید سیم کارت اعتباری بود ازسرفصل پیش پرداخت تسویه و بقیه بعنوان درآمد سایر اقلام عملیات ثبت میشد.(طبق صورت سود وزیان پیوست ) لیکن در سال 95 با توجه به تغییر رویه شناسایی درآمدطبق نظریه اداره کل امور مالیاتی ،خرید سیم کارت اعتباری از سر فصل پیش پرداخت به سر فصل های خرید و فروش منتقل گردید. به عبارت دیگر بهای سیم کارت اعتباری در هنگام خرید در سر فصل بهای تمام شده و زمان فروش در سر فصل درآمد عملیاتی منظور میگردد و این فعل و انفعلات موجب رشد درآمد عملیاتی و بهای تمام شده گردیده که متاسفانه مطلب فوق بدون درنظر گرفتن بهای تمام شده و منحصراً به رشد درآمدی اشاره داشته است.

از طرفی بغیراز اشتباه درمطلب فوق ،اشتباه دیگری نیز رخ داده است که شرکتهای زیر مجموعه شرکت بهسازمشارکتهای ملت تحت عنوان شرکت بهسازان ملت اعلام شده درطورتیکه شرکت بهسازان ملت شرکت هلدینگ نیست وشرح فعالیت های ذکر شده در اساسنامه مربوط به این شرکت نمیباشد.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید مراتب بمنظور آگاهی اذهان و رفع شبهه بطریق مقتضی اصلاح و اعلام گردد. 
درخاتمه یادآوری میگردد.چنانچه در آینده قرار است در رابطه با این شرکت مطلبی در سایت فوق منعکس شود قبل ازانعکاس با مسئولین شرکت تماس حاصل گردد. 
                                                                                       با تشکر
                                          
                                                                                                فریبرز چگینی ـ مدیر عامل


 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: