کد خبر: ۸۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۵ - 27 December 2016
نیم فصل نخست لیگ شانزدهم تنها با سه جابه‌جایی روی نیمکت تیم‌ها به پایان رسید که این سه تغییر هم به خاطر مسائل فنی نبود و همین عملکرد نوید به وجود امدن تفکر جدید را در فوتبال ایران می‌دهد.

نیم فصل نخست لیگ شانزدهم تنها با سه جابه‌جایی روی نیمکت تیم‌ها به پایان رسید که این سه تغییر هم به خاطر مسائل فنی نبود و همین عملکرد نوید به وجود امدن تفکر جدید را در فوتبال ایران می‌دهد.

به گزارش ایسنا، با برگزاری بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر، نیم فصل نخست این مسابقات با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و تیم‌ها از این پس با اهداف مختلفی برای 15 بازی باقی مانده خود را آماده خواهند کرد. با وجود سرمایه‌گذاری بالای چندین تیم در لیگ برتر، نتایج باب میل مدیران و هواداران این باشگاه نبوده و در مواقعی هم مشکلات مالی موجب جدایی مربیان از تیم ها شده است.

با این وجود در لیگ شانزدهم به نسبت لیگ پانزدهم میزان تغییرات در کادرفنی تیم‌ها کمتر بوده و حتی یکی، دو جابه‌جایی هم تنها به دلیل مشکلات مالی بوده است. در لیگ شانزدهم فقط سه تیم ذوب‌آهن، سیاه‌جامگان و ماشین‌سازی دچار تغییراتی در کادرفنی تیم‌های خود شده‌اند که همه این تغییرات هم به خواست باشگاه‌ها نبوده و مربیان تصمیم به کنارگیری گرفته‌اند.



ذوب آهن ابتدای فصل جاری را با یحیی گل‌محمدی آغاز کرد اما بعد از چند هفته بدبیاری و کسب نتایج ضعیف او جای خود را به دستیارش یعنی مجتبی حسینی داد و در واقع تنها تغییر نیمکت ذوب‌آهن جدا شدن گل محمدی بود. بعد از جدا شدن یحیی، حسینی به خوبی ثابت کرد که شاگرد و همکار خوبی برای گل محمدی بوده و با کسب نتایج خوب توانست تیم خود را تا رده سوم جدول رده بندی برساند و این تیم را برای سومین سال متوالی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی هدایت کند.



سیاه جامگان مشهد که در فصل گذشته و در آخرین دقایق توانسته بود مجوز بقا در لیگ برتر را به دست بیاورد کار را با فرهاد کاظمی ادامه داد و نتاج خوبی را هم کسب کرد اما با افزایش مشکلات مالی فرهاد کاظمی تصمیم به جدایی گرفت و این باشگاه هم خداداد غزیزی را ابتدا تحت عنوان مدیر فنی و سپس به عنوان سرمربی به خدمت گرفت اما نتایج بر وفق مراد این تیم نبوده و سیاه جامگان کار سختی برای فرار از این بحران دارد.



ماشین سازی تبریز که پس از مدت‌های مدیدی توانست به همراه رسول خطیبی به لیگ برتر صعود کند طبق برنامه این مربی هم اقدام به یارگیری کرد اما نتایج خوب یکی، دو بازی نخست ادامه دار نبود و ماشین سازی وارد بحران عجیبی شد که در حال حاضر به انتهای جدول چسبیده است و فرهاد کاظمی را که تخصص زیادی در حفظ تیم‌ها از سقوط به لیگ پایین تر دارد به خدمت گرفت و باید دید آیا او می‌تواند این تیم را از این مصیبت جدا کند یا خیر.

در مقایسه با لیگ امسال اما در لیگ پانزدهم تا پایان نیم فصل نخست هفت تیم در نیمکت‌های خود دست به تغییر زده بودند.

لیگ پانزدهم

تراکتورسازی: تونی الیویرا (هفته چهاردهم) - امیر قلعه‌نویی

سپاهان: حسین فرکی ( هفته یازدهم) – ایگور استیماچ – قاسم زاغی نژاد

سیاه جامگان: حسین خطیبی (هفته پنجم) – سعید رمضانی (هفته هشتم) فرهاد کاظمی

ملوان انزلی: امیر قلعه نویی (هفته سوم) - حمید استیلی – محمد احمدزاده

راه آهن: فرهاد کاظمی ( هفته ششم) – محمد تارتار - توپالیدیس

استقلال اهواز: سیاوش بختیاری زاده ( هفته نهم) – علی حنطه – سیاوش بختیاری زاده

با توجه به تفکر فعلی که در مسابقات به وجود آمده، باشگاه‌ها مانند گذشته تقصیرات را به گردن مربیان نمی‌اندازند و به نظر می‌رسد امسال شاهد جا به جایی‌های کمتری روی نیمکت تیم ها باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: