کد خبر: ۸۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 23 December 2016
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور به تغییر و پیشرفت نیاز دارد گفت: باید در محدوده زمانی 5 تا ۱۰ سال آینده وضعیت موجود را تغییر داد که برای این تغییر فرصت کمی در اختیار داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور به تغییر و پیشرفت نیاز دارد گفت: باید در محدوده زمانی 5 تا ۱۰ سال آینده وضعیت موجود را تغییر داد که برای این تغییر فرصت کمی در اختیار داریم.

به گزارش ایرنا علی ربیعی جمعه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان شمالی در بجنورد همچنین گفت: ریخت و پاش ها و هدر دادن پول و بودجه برای ایجاد اشتغال فایده ای ندارد باید توانمندی و مهارت را افزایش داد.

وی با بیان اینکه نقش کارآفرینان در جامعه همچون موتور حرکت و کشنده است، اظهار کرد: کارآفرینی رفتاری بسیار پیچیده نیست.
وی اقدامات دولت تدبیر و امید را حمایت گر و تسهیل کننده کارها عنوان کرد و افزود: نباید اقدامی بدون برنامه انجام دهیم که جفای تاریخی به نظام شود.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال تبدیل ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان شیرین است اما برداشتن ۲۰۰ هزار تومان از جیب دیگران ناجوانمردانه است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: دولت در یک عقلانیت آرام آرام پایه های عنصر اساسی را می گذارد که جامعه عنصر اصلی این رویکرد است.
استاندار خراسان شمالی هم در این آیین گفت: کار آفرینان فرصت ها را درک می کنند، هم اکنون برای رفع مشکل بیکاری بویژه در بین دانش آموخته های دانشگاهی باید از ظرفیت کارآفرینان استفاده بهینه کرد.

محمدرضا صالحی ا بیان اینکه پویایی اقتصاد حاصل کارآفرینی و استفاده از فرصت ها است افزود: دانشگاه ها از لحاظ کمی رشد خوبی داشته اند اما، نیروی تحصیل کرده قدرت ایجاد اشتغال و کار را ندارند.
وی با بیان اینکه طرح جامع کارآفرینی باید تدوین شود گفت: باید اکوسیستمی در برنامه پنج ساله در این راستا داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی بر تکمیل خوشه های صنعتی در استان تاکید کرد و گفت: هم به دنبال صنایع وابسته در این راستا هستیم که ایجاد عرقیات گیاهان دارویی از جمله صنایع وابسته است.
وی داشتن صنایع مادر از جمله مجتمع آلومینا، پتروشیمی، فولاد، کار خانه قند و سایر موارد از ظرفیت ها و پتانسیل استان است که هم اکنون توسعه آنا در دستور کار است .

وی با بیان اینکه این استان مسیر گردشگری است و سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از محورهای استان تردد می کنند افزود: وجود مناطق بکر گردشگری، آبشارها ، پیست طبیعی از جمله ظرفیت های استان در خصوص گردشگری است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی پنجشنبه شب وارد بجنورد شد.
علی ربیعی به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی انتخاب شده است.

مهر ماه امسال هم،علی ربیعی به استان خراسان شمالی سفر انجام داد و در این سفر در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی شرکت و آخرین وضعیت صنایع و بخش های مختلف تولیدی و اقتصادی استان در راستای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی بررسی کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: