کد خبر: ۸۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 20 December 2016
در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۲۹۰ واحد پایین رفت و در تراز ۸۰ هزار و ۱۲۲ واحدی قرار گرفت. اکثر نمادهای معاملاتی امروز روند کاهشی قیمت را تجربه کردند همچنین در معاملات امروز شاهد تعداد زیاد از معاملات درون گروهی بودیم.
در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۲۹۰ واحد پایین رفت و در تراز ۸۰ هزار و ۱۲۲ واحدی قرار گرفت. اکثر نمادهای معاملاتی امروز روند کاهشی قیمت را تجربه کردند همچنین در معاملات امروز شاهد تعداد زیاد از معاملات درون گروهی بودیم.

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه دماسنج بازار سرمایه ۲۹۰ واحد افت کرد و به رقم ۸۰ هزار و ۱۲۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۹۵ واحد کاهش رقم ۱۵ هزار و ۷۲۰ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۳۷۱ واحد افت رقم ۸۸ هزار و ۶۴۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص‌های بازار اول با بیش از ۲۵۶ واحد کاهش به رقم ۵۶ هزار و ۹۶۹ واحدی رسید.

شاخص بازار دوم نیز ۳۳۱ واحد پایین رفت و رقم ۱۶۹ هزار و ۹۶۵ واحد را تجربه کرد. در معاملات امروز نماد مخابرات ایران با ۳۷ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه ایفا کرد.

پس از این نماد، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان بیشترین نقش را در افت شاخص کل ایفا کرد. همچنین نماد شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری آتی دماوند بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل برجای گذاشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۰۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالغ شد و حجم معاملات به رقم یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون دادوستد رسید. همچنین تعداد معاملات ۵۹ هزار و ۴۹۳ نوبت بود.

در چهارمین روز معاملات بورس اوراق بهادار ایران در این هفته اکثر نمادها در گروه خودرو شاهد کاهش قیمت پایانی بودند. در این گروه امروز ۱۱۳ میلیون و ۹۱۸ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان در ۹ هزار و ۲۵۳ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین در گروه فلزات اساسی بیش از ۴۸ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان در ۳۷۵۹ نوبت معامله دادوستد شد. اکثر نمادها در این گروه نیز شاهد قیمت پایانی بودند. از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به معاملاتی در نماد شرکت‌های سبحان دارو، دارویی رازک، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، گروه صنعتی بارز، بانک خاورمیانه، تراکتورسازی ایران و حق تقدم گروه صنعتی بارز نام برد به‌طوری که در نماد سبحان دارو بیش از ۱۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد و این اقدام سبب شد که این نماد جزو بیشترین ارزش معاملات در امروز قرار گرفت.

همچنین در نماد دارویی رازک پنج میلیون و ۶۴۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تنها در یک معامله به کدهای درون گروهی واریز شد.

همچنین آیفکس امروز ۱.۲ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶۸.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۳۶ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۹۱ میلیون و ۴۲۵ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲ هزار و ۷۸۴ نوبت دادوستد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: