کد خبر: ۸۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 19 December 2016
بانک تجارت به عنوان یک بنگاه اقتصادی سعی دارد که با استفاده از تکنیک ها و فن آوری های جدید سطح خود را بالا نگهدارد. یکی از این تکنیک هایی که به بانک تجارت کمک کرده است تا نسبت به دیر بانکها پیشروتر باشد ، راهبری شرکت‌هاست.
بانكداري ايراني - بانک تجارت به عنوان یک بنگاه اقتصادی سعی دارد که با استفاده از تکنیک ها و فن آوری های جدید سطح خود را بالا نگهدارد. یکی از این تکنیک هایی که به بانک تجارت کمک کرده است تا نسبت به دیر بانکها پیشروتر باشد ، راهبری شرکت‌هاست. 

به گزارش بانكداري ايراني ،  بر این اساس بانک تجارت طی سالهای اخیر  و برای اجرای راهبری شرکتی  خود کمیته های حسابرسی ، مدیریت ریسک و کنترل داخلی را  تشکیل داده   و این کمیته ها گزارشات دوره ای خود را منتشر میکنند. این گزارشات کمک می کند تا بانک تجارت بهتر از گذشته بر مشکلات چیره شود. همانطور که این بانک  در بحران گزارش‌دهی جدید توانست بهتر از دیگر بانکها عمل کرده  و سریع تر از آنها گزارشات خود را منتشر کند و  از همه مهمتر اینکه توانست جلوتر تر از بانکهای صادرات و ملت مجمع خود را برگزار کند. یکی از این کمیته ها که شرایط بانک را بهتر از دیگران نمایان می کند کمیته حسابرسی است که گزارشی از وضعیت مالی ارائه می کند و پیش از اینکه  دیگران متوجه ایراداتی در حوزه مالی شرکت شوند این کمیته همه ابهامات را رفع کرده و سازمان حسابرسی و بورس  با بودن کمیته حسابرسی هیچ دغدغه ای در خصوص مسائل مالی شرکت نخواهد داشت. 

اعضای کمیته حسابرسی بانک تجارت که از سال 1388 تشکیل شده است ، عبارت از فتحعلی خوش بین ، سید مجتبی فهیم هاشمی ، محمدرضا رستمی، یحیی حساس یگانه  و قاسم بولو هستند . 

 بر این اساس  کمیته های حسابرسی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است :  "شرکت، مدیریت ریسک و کنترل داخلی را در فرآیند کسب و کار خود یکپارچه نموده و اجزای چارچوب کنترل داخلی شامل محيط كنترلي، ارزيابي ريسك، فعاليت‌هاي كنترلي، اطلاعات، ارتباطات و نظارت را مطابق با مفاد دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار، طراحی، مستقر و اجرا نموده است. سامانه کنترل داخلی، صرف نظر از نوع طراحی آن، به دلیل محدودیتهای ذاتی خود ممکن است نتواند از تحریف‌ها پیشگیری یا آنها را کشف کند. با این حال اطمینان معقولی را نسبت به تهیه و ارایه گزارشهای مالی به‌موقع و قابل اتکا فراهم می‌آورد. " 

کمیته حسابرسی یکی از کمیته های تخصصی هیات مدیره است که به منظور تحقق مسئولیت های نظارتی در فرآیند گزارشگری مالی، استقرار نظام کنترل داخلی و فرآیند حسابرسی داخلی ایجاد شده است. اعضای کمیته حسابرسی شامل 5 عضو است که حداکثر 9 عضو آن از اعضای غیرموظف هیات مدیره و بقیه اعضای مستقل می باشند که توسط هیات مدیره انتخاب می گردند.

طبق ماده(1)  منشور فعالیت کمیته حسابرسی بانک تجارت، هدف از تشکیل این کمیته، کمک به هیأت مدیره در جهت تحقق مسئولیت های نظارتی وی در ارتباط با فرآیند گزارشگری مالی، نظام کنترل داخلی، فرآیند حسابرسی داخلی و فرآیندهای بانک در پایش رعایت قوانین و قواعد اخالقی تشکیل شده و زیر نظر هیات مدیره فعالیت می کند. بنابراین هدف از تشکیل کمیته حسابرسی کمک به ایفای مسئولیت های نظارتی هیات مدیره و بهبود آن به منظور کسب اطمینان نسبت به موارد زیر است.

1- قابلیت اتکای صورتهای مالی و گزارشگری مالی؛
2- وجود نظام کنترلهای داخلی کارآ و اثربخش؛
3- استقرار واحد حسابرسی داخلی و استمرار فعالیت آن به صورت کارآ و اثربخش؛
4- رعایت استقالل و صالحیت حرفه ای حسابرسان مستقل و اثربخشی عملکرد آنها؛
5- رعایت قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت بانک و قواعد اخلاقی 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: