کد خبر: ۸۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 15 December 2016
۱۲میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی طی سال جاری منتشر شده است.
۱۲میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی طی سال جاری منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی بنانی - رئیس مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور  - در کارگاه آموزشی تسریع ابزارهای تامین مالی و تسویه حساب بدهی‌های این استان افزود: ظرفیتهای قانون بودجه در منابع و ابزارهای مختلف را در قانون بودجه داریم که این میزان ۱۲۰هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد:  ۲۲هزار میلیارد تومان از این میزان بین شرکتهای دولتی مانند شرکت نفت و شهرداری ها توزیع شده است و ۹۸هزار میلیارد تومان آن نیز در خود دولت در قالب قانون و اصلاحیه قانون بودجه را داریم که در راستای دفع موانع بدهی، توجه بدهی ها و ساماندهی بدهی های دولت به بخش خصوصی است.

رئیس مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور خاطرنشان کرد: امسال در قانون بودجه پنج هزار میلیار تومان اوراق مشارکت داریم که در اوایل همین آذر ماه منتشر شده است.

بنانی تصریح کرد: تسویه اوراق خزانه ۱۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان است به این منظور که بدهی که دولت و بخش دولتی به بخش خصوصی دارد در مقابل طلب دولت به این بخش با صدور این اوراق تسویه می شود.

وی ادامه داد: اسناد خزانه اسلامی در قانون بودجه دو نوع بند(ه) و بند(ز) پیش بینی شده است. 

رئیس مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی کشور عنوان کرد: از مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تسویه اوراق خزانه مربوط به بخش مربوط به بند(ه) تبصره بودجه سال ۱۳۹۵ است که در این بخش هفت هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اوراق و اسناد مالی برای پرداخت بدهی دولت به طلبکاران غیر دولتی، طرحهای عمرانی و فروشندگان آب و برق است.

بنانی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰۰میلیارد تومان از این میزان منتشر شده، به صورت قطعی به پیمانکاران و گیرندگان واگذار شده است. از این مبلغ اختصاص یافته به استانها ۶۷ میلیارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

رئیس مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور تصریح کرد: همچنین ۱۰هزار میلیارد تومان اسناد خزانه نوع دوم مربوط به بند(ز) داریم که قرار است برای استمرار جریان پرداختهای خزانه داری مورد استفاده قرار بگیرد.

بنانی ضمن اشاره به اینکه بر اساس تفاهم نامه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه چهار هزار و ۵۰۰میلیارد تومان منتشر شده است، اضافه کرد: از این مبلغ دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به دستگاههای استانی تخصیص داده شده است و ۲۰۰۰میلیارد تومان نیز به دستگاههای اجرایی ملی مانند دانشگاهها که اکثرا در استانها مستقر هستند، واگذار شده است.

وی اضافه کرد: اسناد خزانه اسلامی در سال گذشته ۵۰۰۰هزار میلیارد تومان منتشر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: