کد خبر: ۸۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 09 December 2016
رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تشریح روند بازار سکه و طلا در هفته گذشته پرداخت و عنوان کرد که بازار طلا یکی از کم نوسان‌ترین هفته‌ها را در چند ماه اخیر پشت سرگذاشته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تشریح روند بازار سکه و طلا در هفته گذشته پرداخت و عنوان کرد که بازار طلا یکی از کم نوسان‌ترین هفته‌ها را در چند ماه اخیر پشت سرگذاشته است.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ گفت:‌ بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت بیشتر در وضعیت ثبات بود و با نوسان چندانی روبرو نشد.

وی افزود: در هفته گذشته بازار طلا یکی از کم نوسان‌ترین هفته‌های خود را تجربه کرد و قیمت طلا بین ۱۱۶۷ دلار تا ۱۱۷۷ دلار در نوسان بود، یعنی در مجموع ۱۰ دلار به سمت افزایش یا کاهش قرار داشت.

حباب سکه برطرف شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت طلا گفت: قیمت طلا بیشترین تاثیر را از نرخ سکه می پذیرد. اما در هفته گذشته بازار ارز هم با ثبات همراه بود و نوسان کمی داشت و باعث شد که قیمت طلا و سکه هم نوسانی نداشته باشند. همچنین در هفته‌های اخیر در زمینه قیمت سکه حبابی ایجاد شده بود که در حال حاضر این حباب بر طرف شده و می‌توان گفت هماهنگ با بازارهای جهانی در نوسان است.

کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده عنوان کرد: روز پجشنبه و امروز شاخص خاصی اعلام نشده است که بخواهد قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و به نظر می‌رسد تا روز دوشنبه و سه‌شنبه هفته‌ای که در پیش داریم قیمت‌ها طبق روال فعلی پیش روند.

.  
نوع طلا قیمت اوایل هفته گذشته  قیمت اواخر هفته گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۲ هزار و ۴۵۷ تومان ۱۱۲ هزار و ۴۳۴ تومان
هر مثقال طلا ۴۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان ۴۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان
اونس جهانی ۱۱۷۸ دلار ۱۱۷۱ دلار و ۵ سنت
نوع سکه

سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان
سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان
نیم سکه ۵۹۴ هزار تومان ۵۹۰ هزار تومان
ربع سکه ۳۱۰ هزار تومان ۳۰۹ هزار تومان
یک گرمی ۱۹۲ هزار تومان ۱۹۱ هزار تومان
نوع ارز

دلار آمریکا ۳۸۶۶ تومان ۳۹۱۲ تومان
یورو ۴۱۵۴ تومان ۴۲۶۰ تومان
پوند انگلستان ۴۸۶۸ تومان ۴۹۲۵ تومان
لیر ترکیه ۱۱۶۰ تومان ۱۱۷۸ تومان
یوان چین ۵۷۶ تومان ۵۸۹ تومان
درهم امارات ۱۰۸۴ تومان ۱۰۸۲ تومان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: