کد خبر: ۸۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 08 December 2016
ارتش سوریه پس از آزادسازی بخش‌های شمالی و شرقی شهر استراتژیک حلب موفق شد مناطق مرکزی و بخصوص بخش قدیم این شهر را از چنگ تروریست‌های تکفیری آزاد کند. هرچند هنوز بخش ‌های اندکی ازاین شهر درکنترل تروریست‌ها باقی مانده اما روند جنگ در این شهر سرعت گرفته و انتظار می‌رودکه بزودی آزادی کامل آن به ‌دست آید.
 روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 18 آذر نوشت: ارتش سوریه پس از آزادسازی بخش‌های شمالی و شرقی شهر استراتژیک حلب موفق شد مناطق مرکزی و بخصوص بخش قدیم این شهر را از چنگ تروریست‌های تکفیری آزاد کند. هرچند هنوز بخش ‌های اندکی ازاین شهر درکنترل تروریست‌ها باقی مانده اما روند جنگ در این شهر سرعت گرفته و انتظار می‌رودکه بزودی آزادی کامل آن به ‌دست آید.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان تدبیر تومان، اختصاص داد و آورد:‌ به گزارش ایرنا، در این جلسه که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت و مواد دیگری از این لایحه تصویب شد. براساس موادی از این لایحه که به تصویب هیات وزیران رسید، واحد پول ایران «تومان» و برابر با ده ریال تعیین شد. این مصوبه برای قانونی شدن باید در مجلس تصویب شود.

هیات دولت درحالی دیروز تغییر واحد پول ملی را تصویب کرد که تا یک ماه پیش مسئولان بانک مرکزی وجود هرگونه طرح و برنامه را در این خصوص تکذیب می ‌کردند. پیش از این و در دولت قبل، اصلاح پول ملی به‌قدری جدی شده بود که بانک مرکزی با راه ‌اندازی سایت ویژه اصلاح پول ملی از مردم خواست تا در نام واحد جدید پولی و همچنین میزان صفرهایی که باید از پول ملی حذف شود، نظر دهند.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان نشست در تهران اعتراض در نیویورک، نوشت: هیأت نظارت بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، دیروز به ریاست ‏رئیس ‌جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه تدابیر لازم برای واکنش متناسب به اقدامات آمریکا تصویب شد. ‏به گزارش ایرنا، جلسه هیات نظارت بر اجرای برجام که قبل از ظهر دیروز برگزار شد حدود دو ساعت و نیم طول کشید. اعضای هیات نظارت بر اجرای برجام را حسن روحانی رئیس ‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، سردار حسین دهقان وزیر دفاع، علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، علی ‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین ‌الملل تشکیل می ‌دهند. در جلسه دیروز، محمدجواد ظریف به دلیل سفر خارجی حضور نداشت و سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام به نمایندگی از وزیر امورخارجه شرکت کرد.

سردار غیب پرور جایگزین سردار نقدی شد، دیگر عنوان این روزنامه است، در توضیح این مطلب می خوانیم: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: نظر به انتصاب سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در سمت «معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب می ‌کنم. ارتقای حضور سازمان یافته‌ تر مردم (بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه‌ های مورد نیاز انقلاب اسلامی (مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات‌رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه ‌های اندیشه‌ ورز و رصدگر در تمام سطوح بخصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت‌ ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم ‌افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاه ‌های ذی ‌ربط، مورد انتظار است.

روزنامه جام جم به بررسی عنوان های «جزئیات کاهس یاعت کاذب زنان شاغل»، «رضا فیاضی: از کلاس اول ابتدایی کار کردم» ، ««تعارف» در فرهنگ ایرانی»، «باید و نبایدهای روابط خانوادگی»، «سلامت چشم در زمستان» ،«طنز تلخ اعتیاد در «از اینجا تا اونجا»»، «بدترین ماشین های مدرن» و «تبرئه بازیگر معروف» پرداخت. 

این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های« آزادی حلب طرح تجزیه سوریه را ناکام می گذارد» به قلم حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه و «افزایش هزینه ها برای چاپ پول جدید» نوشته بهاءالدین حسینی هاشمی به چاپ رساند.
برچسب ها: جام جم ، حلب ، ارتش سوریه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: