کد خبر: ۸۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 19 November 2016
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش ترافیک در برخی از راه های منتهی به پایانه های مرزی در ایام اربعین، شتاب‌زدگی و بی‌ برنامگی را از مهم ترین عوامل اصلی حوادث رانندگی در این ایام عنوان کرد.
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش ترافیک در برخی از راه های منتهی به پایانه های مرزی در ایام اربعین، شتاب‌زدگی و بی‌ برنامگی را از مهم ترین عوامل اصلی حوادث رانندگی در این ایام عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، جواد هدایتی تاکید کرد: با وجود اینکه ایمنی یک موضوع چند وجهی و مستمر است باید توجه داشت، مساله سفرهای ویژه اربعین مقطعی است و در این ایام یک سری از عوامل بدون کارایی می‌شوند.

وی افزود: حوادث رانندگی در این ایام به دلیل حجم بالای سفر و عجله مردم برای زودتر رسیدن به پایانه های مرزی برای ورود به کشور عراق و شرکت در پیاده‌روی بزرگ روز اربعین در شهرهای نجف و کربلا، اتفاق می افتد و هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم تعداد تصادفات نیز به طبع افزایش می‌یابد. 

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تصریح کرد: مادامی که مردم اهتمام نداشته باشند، ایمنی مورد نظر محقق نخواهد شد، لذا مردم نباید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنند که با خواب کم و باعجله ظرف مدت نامعقولی به مرز برسند.

هدایتی ادامه داد: به طور مثال اینگونه اشخاص با مشاهده ترافیک محورهای منتهی به شهر مهران و بسته بودن جاده، تصمیم به رساندن خود و خانواده به مرز بعدی با سرعت بیشتری می‌گیرند و این مسایل باعث می‌شود بار دیگر عامل انسانی در وقوع تصادفات رانندگی نقش اصلی را ایفا کند.

به گفته وی، ترافیک، زمان خواب، استراحت و رعایت مقررات از جانب مردم و اعمال قانون و نظارت از سوی سازمان‌های مسوول در کنار هم موجب کارکرد اقدامات در حوزه ایمنی خواهد شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به وقوع حادثه برای اتوبوس حامل زایران اربعین در محور شیراز اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، علت خستگی و خواب آلودگی راننده در ساعت 9 شب که باعث فوت 28 نفر از سرنشینان اتوبوس شده منتفی است، بلکه علت اصلی، سرعت‌ بالا در پیچ 150 درجه تشخیص داده شده که طبق طرح هندسی باید راننده با سرعت کمتری از این پیچ عبور می کرد.

هدایتی با اشاره به اهمیت برنامه‌های بلند و متوسط مجامع بین‌المللی برای کاهش حوادث رانندگی یادآور شد: در دهه اقدام سازمان ملل برای دست‌یابی به هدف کاهش 20 درصدی تلفات رانندگی در جهان در یک دوره 10 ساله برنامه ریزی شده که می تواند در بلند مدت بسیار تاثیرگذار شود.
 سفر بیش از دو میلیون زایر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی سبب شده است تردد هموطنان به استان های جنوب غربی کشور افزایش قابل توجهی پیدا می کند، به طوری که تردد خودروهای زایران ایرانی به پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه باعث افزایش حوادث رانندگی در این استان ها می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: