کد خبر: ۸۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 14 November 2016
با وجود بالابودن تقاضا برای سفر زمینی به سمت مرزهای مشترک با عراق تلاش براین است که تنها از راننده‌های مجرب و خودروهای تردد بین جاده‌ای در سفرهای اربعین استفاده شود.
با وجود بالابودن تقاضا برای سفر زمینی به سمت مرزهای مشترک با عراق تلاش براین است که تنها از راننده‌های مجرب و خودروهای تردد بین جاده‌ای در سفرهای اربعین استفاده شود.

احمدرضا عامری – رییس تعاونی شرکت‌های مسافربری – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، تصریح کرد: در طول روزهایی که تقاضا برای سفر به کربلا به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد تمام ظرفیت ناوگان اتوبوسی کشور برای این موضوع بسیج می‌شود و امکان برنامه‌ریزی خاصی برای دیگر بخش‌ها وجود ندارد.

به گفته وی، با وجود آنکه تقاضا حتی از تمام ناوگان مدنظر نیز بیشتر می‌شود، اما تلاش اتحادیه بر آن که تنها خودروهای عمومی ترددکننده بین جاده‌ای و راننده‌هایی که به جاده‌ها آشنایی کامل دارند مورد استفاده قرار گیرند.

رییس تعاونی شرکت‌های مسافربری با بیان این که حفظ امنیت سفرهای اربعین اصلی‌ترین شاخصه به حساب می‌آید، گفت: از این‌رو تلاش شده در صورتی که شهرداری‌ها و یا دیگر سازمان‌ها قصد همکاری و خدمت‌رسانی به زائران را دارند از ظرفیت آنها در دیگر بخش‌ها استفاده شود.

عامری با اشاره به طراحی تعدادی زیادی پارکینگ در مناطق مرزی برای جابه‌جایی مسافران اعلام کرد: اتوبوس‌های بین‌شهری مسافران را در این پارکینگ‌ها پیاده می‌کنند و احتمالا با هماهنگی‌های صورت گرفته ناوگان شهرداری وظیفه انتقال زائران از این پارکینگ‌ها تا نقطه مرزی را برعهده داشت.

وی با بیان این‌که خوشبختانه سفرهای اربعین تاکنون بدون هیچ مشکلی و ابهامی مدیریت شده است، تصریح کرد: با توجه به سابقه سال‌های گذشته در سال جاری نیز ناوگان به همین شکل در اختیار زائران قرار گرفته و امیدواریم مشکل و مساله خاصی در پایان مراسم وجود نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام اتحادیه تمام ظرفیت ناوگان اتوبوسی کشور در طول دو هفته‌ای که به مراسم اربعین منتهی شود در اختیار زائران قرار خواهد داشت و اتوبوس‌ها از سراسر کشور به سمت مرزهای زمینی حرکت می‌کنند.

با مجوز سازمان راهداری کل کشور قیمت بلیت اتوبوس با توجه به آنکه سفرها به شکل یک سر خالی انجام خواهد شد، در ایام اربعین دو برابر شده است.

روز گذشته اعلام شد تاکنون تعداد مسافرانی که از مرز زمینی مهران برای رسیدن به کربلا عبور کرده‌اند، رشدی 347 درصدی در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته داشته است.
برچسب ها: سفرهای اربعین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: