کد خبر: ۸۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
وزیر بهداشت درباره ارتباط وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه با توجه به تاخیر حدود یک ساله بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توضیح داد.
وزیر بهداشت درباره ارتباط وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه با توجه به تاخیر حدود یک ساله بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توضیح داد.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت "تجمیع بیمه‌ها" در نظام سلامت، گفت: مهم است که نظام پرداخت و حمایت مالی از مردم در حوزه سلامت که در مبحث "اقتصاد سلامت" خلاصه می‌شود، سامان پیدا کند.

وی در این باره افزود: متاسفانه برخی‌ها این موضوع را که در مراقبت از سلامتی مردم نقش بسیار مهمی دارد، شخصی، سیاسی یا مبحثی بین دو دستگاه (وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه) منظور می‌کنند؛ البته بیشتر این مباحث هم حاشیه‌سازی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنچه که مردم از حکومت می‌خواهند، توجه به سلامتی‌شان است و ارایه خدماتی که در شان‌ آنها باشد؛ کاری هم به این ندارند که به لحاظ ساختاری بیمه‌ها کجا هستند و مسوولیت‌شان با کیست.

وی افزود: البته حرف ما هم همین است. همواره گفته‌ایم که مدیریت نظام سلامت یک علم است و بیمه هم بخشی از آن است؛ دنیا نیز تجربه‌های موفق و خوبی در این زمینه دارد و این موضوع، بحث جدیدی نیست. بنابراین ما هم باید از تجربیات دنیا استفاده کنیم و ببینیم آنها چه کرده‌اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما نیز در کشورمان سلیقه‌پردازی نکنیم و مسیری را برویم که بقیه مردم دنیا از آن سود برده‌اند. امیدوارم مسوولانی که باید در این موضوع تصمیم بگیرند و مردم به آنها اعتماد کرده و رای داده‌اند تا از حقوق‌شان دفاع کنند، بتوانند تصمیم درستی را اتخاذ کنند.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره ارتباط‌ وزارت بهداشت با وزارت رفاه، گفت: ارتباط‌مان خوب است؛ ما طلبکاریم آنها هم بدهکارند، رابطه بین طلبکار و بدهکار آن هم طلبکاری بیش از یک سال، به هر شکلی که هست، رابطه ما هم با وزارت رفاه به همان شکل است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: