کد خبر: ۸۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید صبح دیروز در درس خارج خود با اشاره به حملات ظالمانه عربستان سعودی به یمن، دنیای امروز را فاقد عواطف توصیف کرد و گفت: در انتخابات بعضی کشورها دو نفر که به فاسد بودن خود معترفند ادعای رهبری بر دنیا را دارند، وای به حال دنیایی که این افراد بخواهند آن را رهبری کنند.
روزنامه رسالت در شماره پنجشنبه 20 آبان، نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید صبح دیروز در درس خارج خود با اشاره به حملات ظالمانه عربستان سعودی به یمن، دنیای امروز را فاقد عواطف توصیف کرد و گفت: در انتخابات بعضی کشورها دو نفر که به فاسد بودن خود معترفند ادعای رهبری بر دنیا را دارند، وای به حال دنیایی که این افراد بخواهند آن را رهبری کنند.

این روزنامه در تیتر یک با درج عنوان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد، آورد: پیروزی دونالد ترامپ رسانه های آمریکا را دچار شوک و حیرت کرد. ترامپ توانست در این انتخابات 288 رای الکترال را از آن خود کرده و در مقابل هیلاری کلینتون پیروز شود. هیلاری کلینتون نیز در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ شکست در انتخابات را پذیرفت. دونالد ترامپ بعد از قطعی شدن پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جمع هوادارانش حاضر شد و در بخشی از سخنانش گفت: موقعیتی فراهم آمده است که خرابی های گذشته جبران شود. 

روزنامه رسالت با انتشار عنوان انقلاب سفید در آمریکا؛ ترامپ چهره بدون رتوش، نوشت: کارشناس ارشد مسائل آمریکا، گفت: فساد گسترده درمیان سیاستمداران واشنگتن موجب شد تا ترامپ پیروزنهایی انتخابات آمریکا شود وامروزبا انقلاب سفید درآمریکا مواجهیم. فواد ایزدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تصریح کرد: ترامپ درسیاست خارجی اصلاً سابقه ای ندارد و در اجماع سازی(جهانی) علیه ایران در مقایسه با خانم کلینتون ضعیف ترخواهد بود. ایزدی افزود: آقای ترامپ درسخنرانی هایش دو پیام اصلی داشت نخست در حوزه سیاست خارجی و نقد جنگ عراق معتقد بود شش هزارمیلیارد دلاری که در جنگ عراق و افغانستان هزینه شد باید در داخل آمریکا هزینه می شد که اکثر مردم این کشور حرف ترامپ را پذیرفتند. وی گفت: نقد دیگر او به نخبگان سیاست خارجی آمریکا بود که اعتقاد داشت آنان در کارشان حرفه ای نیستند و با اشتباهاتشان آمریکا را درحوزه سیاست خارجی وارد جنگ های غیرمعمول و ناخواسته می کنند که مردم سخنانش را تأیید کردند. 

بر اساس اصول خود با اروپا همکاری می‌کنیم، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: دبیرستاد حقوق بشر قوه‌ قضائیه در دیدار با قائم ‌مقام وزیر امور خارجه سوئد گفت: صرفا بر اساس اصول خود با اروپا همکاری می‌کنیم. محمدجواد لاریجانی در این دیدار زمینه‌های متعدد همکاری را برای طرف سوئدی تشریح کرده و گفت: فضای گفتگوهای ما در زمینه حقوق بشری و قضائی باید مبتنی بر سه اصل مهم باشد. وی افزود: اصل اول این است که طرف اروپایی به تنوع فرهنگی باورداشته باشد و به تجربه مدنی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک تجربه بربنای نظام مدنی وسیاسی وبراساس عقلانیت اسلامی احترام بگذارد. لاریجانی اصل دوم را همفکری و همکاری درسطح برابر دانست و گفت مسائل نباید تحمیلی باشند. دبیر ستاد حقوق بشر اصل سوم لازم برای همکاریهای حقوق بشری میان ایران و اروپا را اجتناب از استانداردهای دوگانه و تبعیض دانست.

روزنامه رسالت همچنین عنوان «آیت الله سبحانی: از دو قطبی سازی جامعه باید پرهیز شود»، «هاشمی رفسنجانی: ترامپ چهره ای خطرناک است »، «بروجردی: رای به ترامپ، رای منفی به سیاست های جنگ طلبانه است» و «محمدجواد ظریف: آمریکا باید برجام را اجرا کند» را در نیم صفحه نخست این روزنامه منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: