کد خبر: ۸۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
خطر گروه‌های تکفیری هم، خطری است که نه فقط سوریه و لبنان بلکه همه کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کند و متاسفانه لبنان حجم بالایی از تبعات جنایات این گروه‌ها را تحمل کرده است و جامعه جهانی باید در کنار لبنان قرار گیرد و از آن حمایت کند
 روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 19 آبان در تیتر نخست، با اشاره به دیدار ظریف با سید حسن نصرالله و مقام های بلندپایه لبنان، نوشت: وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: خطر گروه‌های تکفیری هم، خطری است که نه فقط سوریه و لبنان بلکه همه کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کند و متاسفانه لبنان حجم بالایی از تبعات جنایات این گروه‌ها را تحمل کرده است و جامعه جهانی باید در کنار لبنان قرار گیرد و از آن حمایت کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان جهانگیری: کاری مهم‌تر از توسعه کشور نداریم، آورد: معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید براین که در شرایط فعلی هیچ کاری مهمتر از توسعه کشور و حل مسائل و چالش‌های پیش رو نداریم، گفت: اگر می‌خواهیم کشور را توسعه دهیم و مشکل اشتغال را برطرف سازیم راهی جز افزایش سرمایه گذاری و تولید وجود ندارد. اسحاق جهانگیری ظهر دیروز در آیین افتتاح واحد احیای مستقیم فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، اظهار داشت: امروز تعداد قابل توجهی نیروی جوان تحصیلکرده و جویای کار در کشور وجود دارد که انتظار دارند برای آنها فرصت شغلی فراهم کنیم و این کار جز با سرمایه گذاری و رونق تولید در بخش‌های مختلف میسر نخواهد شد. 

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان تندروی آغاز انحراف در نهضت‌های مردمی است، به نقل از روابط عمومی‌مجمع تشخیص مصلحت نظام، نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران و فرماندهان بخش‌های مختلف نیروهای مردمی‌امام را یک شخصیت بی‌نظیر در تاریخ ایران و اسلام دانست و با ابراز تأسف از تبلیغات منفی علیه افکار و اهداف امام راحل مربوط به دوران انقلاب و جنگ، گفت: استقرار اسلام و مبارزه با استبداد و استعمار، از جمله اهداف مهم ایشان بود که معلوم بود شرق، غرب و ارتجاع منطقه، به عنوان نهادهای استعمار و استبداد مخالف ایشان و انقلاب اسلامی‌بودند و هستند. آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی، تندروی را عامل و آغاز هر انحراف در نهضت‌های مردمی‌توصیف کرد و با تأکید بر عقلانیت گفتاری و رفتاری امام، تصریح کرد: امام جلو بسیاری از تندروی‌ها را می‌گرفتند و نمی‌گذاشتند اعتدال‌، قربانی شعارهای احساسی مدعیان انقلابیگری شود. 

نوبخت: یارانه نیازمندان هرگز قطع نمی‌شود، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: محمدباقرنوبخت سخنگوی دولت درنشست خبری که در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزارشد، با بیان این که از جمله یارانه‌هایی که قطع نخواهد شد و باید تقویت شود یارانه مطبوعات است، گفت: البته دولت تحت هیچ شرایطی یارانه نیازمند ان را قطع نخواهد کرد واگر کسی اعتراضی برای قطع یارانه‌اش دارد گفته‌ایم که به دقت رسیدگی شود. نوبخت درباره موضع دولت نسبت به فعالیت رسانه‌ها با توجه به اظهارات پریروز رئیس قوه قضائیه،گفت: من با صراحت وشفافیت تکرار می‌کنم که دولت به آزادی بیان و آزادی نقد و انتقاد در چارچوب قانون معتقد است.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان شمارش اولیه آراء از پیشتازی کلینتون در انتخابات آمریکا حکایت دارد، آورد: منابع خبری از پیشتازی نامزد دموکرات ها مقابل دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات 2016 آمریکا خبر دادند. مسئولان انتخاباتی آمریکا نیز پیشتازی کلینتون را در برخی شهرها و روستاهای کوچک این کشور تایید کردند. این در حالی است که تا ساعت 22 شب گذشته رسانه های ‌آمریکایی از شمارش دقیق آرای ایالت های شرقی که در انتخابات اخیر نقشی کلیدی داشتند گزارشی منتشر نکردند. همچنین ترامپ که برای شرکت در انتخابات در حوزه رای گیری میدتاون منطقه منهتن ایالت نیویورک حضور یافته بود در جملاتی کوتاه گفت:همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

«کشف 100 جسد بی سر در موصل» و «توران میرهادی پیشکسوت ادبیات کودک به رحمت ایزدی پیوست» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
برچسب ها: لبنان ، ظریف ، تروریسم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: