کد خبر: ۸۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
روزنامه انگلیسی گاردین از آمریکا و انگلیس خواست با متوقف کردن فروش سلاح به عربستان، حمام خون در یمن را متوقف کنند. آل‌سعود با استفاده از سلاح‌هایی که از انگلیس و آمریکا خریداری می‌کند، جنایات خود در یمن را مرتکب می‌شود.
 روزنامه کیهان در شماره سه شنبه 18 آبان، نوشت: روزنامه انگلیسی گاردین از آمریکا و انگلیس خواست با متوقف کردن فروش سلاح به عربستان، حمام خون در یمن را متوقف کنند. آل‌سعود با استفاده از سلاح‌هایی که از انگلیس و آمریکا خریداری می‌کند، جنایات خود در یمن را مرتکب می‌شود.
کیهان به نقل از گاردین: آل‌سعود در یمن با سلاح‌های آمریکا و انگلیس حمام خون به راه انداخته است
این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان دولت اگر پول نداشت حقوق بدهد جیب نجومی‌ها چگونه پر شد؟!، آورد: براساس اظهارات برخی نمایندگان عضو فراکسیون مستقلان ولایی رییس‌جمهور در جلسه‌ای با اعضای این فراکسیون گفته است دولت در ماه‌های پایانی سال 94 پولی برای پرداخت حقوق‌ها نداشته است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در بازه زمانی مورد ادعا حداقل 400 مدیر دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، حقوق‌هایی که صحت ادعای منتسب به رییس‌جمهور را زیر سؤال می‌برد.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان حجت‌الاسلام شجونی در سراسر عمر خود به امام و انقلاب وفادار بود، نوشت: حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی مبارز و آزاده جناب حجهًْ‌ الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی را تسلیت گفتند. در پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: با تأسف فراوان خبر درگذشت روحانی مبارز و آزاده جناب حجهًْ الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی را دریافت کردم. آن مرحوم از مبارزان دیرین با رژیم طاغوت و از وفاداران به امام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر عمر تبلیغی خود بود. منبرهای روشنگر و بیان صریح و شیرین او خاطره‌های ماندگاری در ذهن و دل آشنایان این روحانی شجاع بر جای گذاشته است.

رقابت بین ترامپ و کلینتون تمام می‌شود اما بی‌آبرویی برای آمریکا می‌ماند، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز در حالی برگزار می‌شود که به نوشته «فارین پالیسی» بی‌آبرویی این رقابت‌ها به این زودی‌ها از دامن آمریکا پاک نخواهد شد. امروز شرم‌آورترین انتخابات تاریخ آمریکا در حالی برگزار می‌شود که به نوشته نیویورک‌تایمز قریب به اتفاق رای‌دهندگان معتقدند از دولت و سیاست آمریکا منزجر هستند و گمان ندارند که هیچ یک از نامزدهای برآمده از دو حزب اصلی، بتوانند پس از یک «رقابت زشت تاریخی»، کشور را به درستی اداره کنند بیش از 80 درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که دیگر علاقه‌ای به پیگیری مبارزات و مناظره‌ها ندارند، و هر دو نامزد از دیدگاه آن‌ها «متقلب» هستند.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان تشکیل بنگاه‌های اقتصادی خانوادگی راه موثری برای ایجاد اشتغال، آورد: نگاهی به وضعیت بدنه اقتصادی ایران نشان می‌دهد، موفق‌ترین فعالیت‌های این حوزه در بنگاه‌های اقتصادی خانوادگی شکل می‌گیرد و بهترین راه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است. بنگاه‌های اقتصادی خانوادگی در ایران، از دیرباز محلی برای رونق بوده اما آنها که به تنهایی کسب و کار خود را شروع کرده‌اند یا موفق نشده‌اند یا با مشکلات بسیار به سر منزل مقصود خود رسیده‌اند. بنگاه‌های اقتصادی خانوادگی حتی در دوران سخت رکود کنونی هم از نفس نیفتاده‌اند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «رییس قوه قضاییه خطاب به رییس‌جمهور: از یکسو ندای آزادی بیان سر می‌دهید /از سوی دیگر برای بستن رسانه‌ها فشار می‌آورید!» و «لایحه برنامه ششم بر اساس واقعیت‌ها نوشته نشده است» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «طراحان حمله به عراق و افغانستان به کلینتون رأی می‌دهند» و در ستون یادداشت روز عنوان «شناسایی و شکار از نفس افتاده‌ها» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: