کد خبر: ۸۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 08 November 2016
با تأسف فراوان خبر درگذشت روحانی مبارز و آزاده جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی را دریافت کردم. آن مرحوم از مبارزان دیرین با رژیم طاغوت و از وفاداران به امام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر عمر تبلیغی خود بود.
 روزنامه رسالت در شماره سه شنبه 18 آبان با اشاره به پیام تسلیت آیت الله خامنه ای به مناسبت درگذشت حجت ‌الاسلام حاج شیخ جعفر شجونی، از قول ایشان نوشت: با تأسف فراوان خبر درگذشت روحانی مبارز و آزاده جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ جعفر شجونی را دریافت کردم. آن مرحوم از مبارزان دیرین با رژیم طاغوت و از وفاداران به امام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر عمر تبلیغی خود بود.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان نان برخی در دوقطبی کردن رقابت‌هاست، اختصاص داد و می نویسد: سیدمرتضی نبوی در پاسخ به این سوال که چه دوقطبی ای مورد نهی رهبری است، گفت: دوقطبی ای که در انتخابات نهی شده این است که طرفین رقابت، همدیگر را دشمن بدانند، شبیه آنچه در فتنه 88 رخ داد. ما باید رقابت کنیم نه دشمنی. موسوی در انتخابات 88 به دانشگاه می‌رفت و طوری سیاه‌نمایی می‌کرد که گویی هیچ نقطه مثبتی در کشور نیست. رهبری در سفر کردستان نسبت به این سیاه‌نمایی‌ها هشدار دادند.وی افزود: رقابت چارچوب دارد. در رقابت جدی و سالم، شما همه عملکردهای گذشته را سیاه‌نمایی نمی‌کنید، با شخص مقابل دشمنی نمی‌کنید، بلکه نقد می‌کنید. نقد هم باید عالمانه و منصفانه باشد. سالم و قانونی رقابت کردن، امری مطلوب است. نباید در رقابت‌ها مثل دو تا دشمن در برابر هم قرار گرفت. نباید امنیت و اقتدار مصالح ملی در رقابت‌ها نادیده گرفته شود.نبوی در ادامه گفت: برخی نانشان در دوقطبی کردن رقابت‌هاست. آنها مایلند جامعه را به دو قسمت تقسیم کرده و مثل دو دشمن در برابر هم قرار دهند.

روزنامه رسالت با انتشار عنوان آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است، آورد: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه متن حاشیه در خصوص نحوه اجرای برجام نیز گفت: در بحث هسته ای باید حتما مذاکره می کردیم و این تصمیم نظام بود منتها اگر مذاکره درست انجام می شد، به این معنی که ما باید در ابتدا اتحادی که آمریکا علیه ما درست کرده بود را برهم می زدیم.ولایتی با تاکید بر اینکه ما می بایست حقانیت خود را در مذاکرات اثبات می کردیم، ادامه داد: اگر مذاکره نمی کردیم و می نشستیم تا آنها علیه ما تبلیغ کنند و ما هم سخنی از دفاع از خود نمی گفتیم، (اگر مذاکرات انجام نمی شد) گزینه دیگر جنگ بود، منتها اگر مذاکرات بر اساس خطی که رهبری ترسیم کردند پیش می رفت قضایا طور دیگری رقم می خورد. وی تصریح کرد: مجموعه 1+5 بخشی از تعهدات خود را عمل کرده اما آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است و ما باید مطالبات خود را از آمریکا دنبال کنیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان سیستم انتخاباتی آمریکا ناسالم است، می نویسد: مختومه اعلام کردن پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون از سوی «اف بی آی»، با اعتراض دونالد ترامپ و کمپین انتخاباتی جمهوری خواهان مواجه شده است. در این خصوص ، ترامپ ساختار سیاسی و انتخاباتی آمریکا را ناسالم دانسته است. صورت مسئله این است که جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا طی یک نامه به نمایندگان کنگره آمریکا نوشته است که بررسی مجدد پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون تغییری در تصمیم قبلی این سازمان مبنی بر تعقیب قضائی نامزد دموکراتها ایجاد نکرده است. جیمز کومی همچنین گفته است که بررسی مجدد پرونده ایمیل های کلینتون در ارتباط با لپ تاپ آقای آنتونی وینر معاون کلینتون در زمان صدارت در وزارت خارجه، انجام شده و چیز خاصی در آن یافت نشده است. بنابراین خانم کلینتون تحت تعقیب قضائی قرار نخواهد گرفت.شبکه «ان بی سی» نیز اعلام کرد که تمام محتویات لپ تاپ آنتونی وینر یک کپی از همان ایمیل های قبلی هیلاری کلینتون بوده است.

قالیباف گفت، مدیونی اگر در بررسی ها به من رحم کنی؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در نشستی خبری که به منظور ارائه گزارش نهایی بررسی پرونده املاک واگذاری شده در شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم این گزارش به خیر و صلاح کشور و تجربه‌ای برای مدیران ارشد کشور باشد. در شهریور امسال نامه‌ای به امضای سربازرس سازمان بازرسی کل کشور مستقر در شهرداری تهران در فضای مجازی منتشر شد. در این نامه فهرستی از نام و نشان 180 نفر متشکل از مدیران ارشد و میانی شهرداری، چند عضو شورای شهر تهران، یک مسئول اجرایی، یک نماینده مجلس، یک مدیر ارشد اداری در مجلس و تعدادی از کارکنان شهرداری آورده شده بود. این نامه حاکی از آن بود که خانه، آپارتمان و زمین عمدتا در مناطق اعیان نشین تهران در مناطق یک، دو، سه و 22 با تسهیلات و تخفیف های زیاد و تعجب آور به اشخاص مذکور واگذار شده است. متعاقب انتشار این نامه، شهردار تهران با بنده تماس گرفت و گفت مدیونی اگر در بررسی ها به من رحم کنی.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آیت الله نوری همدانی: اربعین، عرصه مخابره پیام اسلام و انقلاب است»، «جهانگیری: برخی با قلدری از بازگرداندن معوقات بانکی امتناع می کنند»، «رئیس قوه قضاییه: برخی خواهان برخورد با مطبوعات اند اما ندای آزادی سر می دهند» و «پزشکیان: پول درمان مردم در ادارات هزینه می شود» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: