کد خبر: ۸۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
تبادلات تجاری و تردد کامیون‌ها به عراق در ایام اربعین به میزانی که طرف عراقی توانایی داشته باشد، انجام می‌شود و این موضوع از طرف ما با مشکلی مواجه نیست.
 دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تبادلات تجاری و تردد کامیون‌ها به عراق در ایام اربعین به میزانی که طرف عراقی توانایی داشته باشد، انجام می‌شود و این موضوع از طرف ما با مشکلی مواجه نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد، «علی موسوی» با بیان اینکه جاده ای به طول 500 متر در شلمچه برای تبادلات تجاری و تردد زایران ایجاد شده، افزود: با وجود تردد شمار زیادی از زائران از مرز شلمچه، تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بر حفظ روابط تجاری با عراق است.

وی گفت: مرز شلمچه علاوه بر اینکه نقطه پرتردد برای عبور زایران به عراق است، یک مرز با تبادلات تجاری نیز محسوب می‌شود.
موسوی افزود: از این رو تاکید ما، حفظ این رابطه در همه بازه‌های زمانی ازجمله ایام پرتردد مانند اربعین است.

دبیر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند توان و ظرفیت طرف عراقی را در میزان تبادلات تجاری به‌ ویژه در زمینه میوه و تره‌بار قابل توجه دانست و گفت: به همین منظور مسیر مبادلات تجاری از 5.5 متر به 12 متر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا «محمدرضا معتمدی» معاون سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند نیز حجم صادرات غیرنفتی ایران به عراق را از مرز شلمچه در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این مقدار حدود یک ششم کل صادرات غیر نفتی کشور است.

وی گفت: به دنبال آن هستیم تا این حجم از تجارت را با بهبود زیرساخت‌ها و همچنین کمک دوستان عراقی به 2 میلیارد دلار در سال افزایش دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: