کد خبر: ۸۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
امروز ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی در خط 3 افتتاح می ‌شود. برای ساخت صد و پنجمین ایستگاه متروی پایتخت، 5 هزار تن میلگرد، 41 هزار مترمکعب بتن و 31هزار مترمربع قالب به‌کار رفته است. این ایستگاه با 16هزار مترمربع وسعت در عمق 28متری زمین قرار گرفته و مجهز به 16دستگاه پله برقی و آسانسور مخصوص جانبازان و معلولان است.
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 17 آبان، نوشت: امروز ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی در خط 3 افتتاح می ‌شود. برای ساخت صد و پنجمین ایستگاه متروی پایتخت، 5 هزار تن میلگرد، 41 هزار مترمکعب بتن و 31هزار مترمربع قالب به‌کار رفته است. این ایستگاه با 16هزار مترمربع وسعت در عمق 28متری زمین قرار گرفته و مجهز به 16دستگاه پله برقی و آسانسور مخصوص جانبازان و معلولان است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان 2 سال تاخیر هموارسازی جاده کسب و کار، اختصاص داد و نوشت: تاکنون 1585مجوز برای کسب و کار در اقتصاد ایران شناسایی شده‌ است که اتاق اصناف به ‌تنهایی با صدور 276مجوز صنوف مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی سهمی 17.2درصدی از کل مجوزهای کسب و کار را به‌خود اختصاص داده است. وزارتخانه‌ های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 150، زیرمجموعه وزارت اقتصاد با 180، وزارت راه با 129، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با 119و وزارت جهادکشاورزی با 104مجوز، بیشترین سهم را در صدور مجوزهای کسب و کار دارند. با گذشت بیش از 6‌ماه از سال1395هنوز دبیرخانه هیأت مقررات ‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گزارش جدید از وضعیت بهبود کسب و کار و سامان ‌دادن به وضعیت مجوزها در سال گذشته را منتشر نکرده و افزون بر این مشخص نیست وزارت اقتصاد به‌عنوان متولی این هیأت چه گام‌ های جدی برای رفع گرفتاری ‌های کسب وکار برداشته‌ است.

چرا به رئیس جمهور نامه نوشتیم؟ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: آسمان دودی بالای سرمان چندی است همه را نگران کرده و جامعه در انتظار تصمیم مسئولانه ای برای کاهش آلودگی هواست. جامعه هنری کشور شامل 5723 هنرمند به تازگی نامه ای به رئیس جمهور نوشتند و درباره تبعات خطرناک آلودگی هوا بر زندگی شهروندان هشدار دادند. دیروز نیز محمد سریر موسیقی دان و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان، غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، ایرج راد عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران، آتیلا پسیانی سخنگوی هیات مدیره خانه سینما، علی اشرف صندوق آبادی نایب رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، نادر قشقایی رئیس هیات مدیره انجمن مجسمه سازان و فاطمه راکعی مدیرعامل انجمن شاعران؛ 7 نفر از چهره های شاخص هنری کشور و شورای عالی خانه هنرمندان با همشهری به گفت و گو نشستند و از اهمیت مسئولیت پذیری همه اقشار جامعه در کاهش آلودگی هوا سخن گفتند. 

این روزنامه با اشاره به عنوان شهادت 6 زائر در حادثه تروریستی سامرا، می نویسد: روز گذشته عراق شاهد 2 انفجار تروریستی بزرگ بود. درست دقایقی پس از انفجار آمبولانسی بمب گذاری شده در شهر تکریت، یک خودروی بمب گذاری شده نیز در شهر سامرا و در ترمینال مسافربری این شهر زیارتی منفجر شد که طی آن، 6 نفر شهید و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده اند. حضور 4 نفر از هموطنانمان در میان شهدای حادثه تروریستی تایید شده است. در دقایق اول بعد از انفجار، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت که پیش بینی می شود در این حادثه تروریستی، 7 تا 9 زائر به شهادت رسیدند و بیش از 100 نفر از زائران مجروح شدند که از این تعداد، 60 نفر از مجروحان زائران ایرانی هستند. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان تصمیم های مبهم درباره سهام عدالت، نوشت: به‌ دنبال برگزاری جلسه مبهم شنبه ‌شب شورای ‌عالی اصل ‌44 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: هماهنگی ‌ها با علی لاریجانی رئیس مجلس انجام شده و دولت لایحه سهام عدالت را ارائه بدهد یا ندهد، تا یک ‌ماه دیگر طرح آزاد‌سازی‌ سهام عدالت در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می ‌شود. شنبه ‌شب یک جلسه مهم در شورای‌عالی اصل 44 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس ‌جمهور برگزار شد که ابهام ‌های موجود در مورد سرنوشت سهام عدالت را تقویت کرد. تاکنون هیچ مقام مسئولی درباره این جلسه اطلاع ‌رسانی نکرده است. گفته می ‌شود حتی مقامات ارشد اقتصادی هم که در این جلسه حضور داشته ‌اند از اطلاع‌ رسانی در مورد محتوای این جلسه منع شده‌اند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «کشف 300 میلیارد تومان کالای قاچاق در طرح ضربتی پلیس»، «شیخ جعفر شجونی درگذشت»، «پارسای پارسی» و «رتبه چهارم ایران در تنوع سرطان»، «پدر استقلال در خانه ابدی» و «10 روز تا تعیین تکلیف تراریخته ها» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: