کد خبر: ۸۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
رسانه‌ها آزادانه به عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری توهین می‌کنند و باز هم آزادانه ادامه کار می‌دهند. متاسفانه برخی از این روزنامه‌های از پول مردم و نظام تغذیه می‌کنند اما از آن علیه مردم و نظام استفاده می‌کنند و دایم در حال ناامید کردن مردم و وارد کردن اتهامات متعدد به مردم هستند.
روزنامه اعتماد در شماره دوشنبه 17 آبان در تیتر یک به نقل از مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهوری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نوشت: رسانه‌ها آزادانه به عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری توهین می‌کنند و باز هم آزادانه ادامه کار می‌دهند. متاسفانه برخی از این روزنامه‌های از پول مردم و نظام تغذیه می‌کنند اما از آن علیه مردم و نظام استفاده می‌کنند و دایم در حال ناامید کردن مردم و وارد کردن اتهامات متعدد به مردم هستند.

این روزنامه با انتخاب عنوان کسی نمی‌تواند به نسل ما دروغ بگوید، در گفت‌وگو با بهروز شعیبی درباره فیلم «سیانور» می نویسد: درست است که ما درباره مجید شریف واقفی و لیلا زمردیان اطلاعات متفاوتی داریم و هر کسی از ظن خودش به مساله نگاه می‌کند اما می‌شود از مجموع این روایات آن بخش مورد توافق، صادقانه و تحریف نشده را پیدا کرد. برای همین ما این روایت را در فیلم رعایت کردیم. برش‌هایی را در فیلم گذاشتیم که مورد توافق اکثر آدم‌ها بود. برش‌هایی در فیلم نیاوردیم که مجبور شویم به گروه خاصی توضیح دهیم به دلیل ملاحظات چنین کاری را کرده‌ایم. بخش‌هایی که قابل تعریف بود و ملاحظات درش جایی نداشت، تعریف کردیم. شاید در تجارب بعدی به قول فرمایش شما، آدم مجبور باشد گسترده‌تر نگاه کند و آن وقت است که ترسش هم بیشتر می‌شود و نکته دیگر باز برمی‌گردد به واژه دروغ. ما نمی‌توانیم الان چیزی را تحریف کنیم و تغییر دهیم. به دلیل اینکه چیزی به نام جست‌وجو کردن در اینترنت وجود دارد و شما هر اسمی را در اینترنت بزنید می‌توانید صفحات زیادی درباره او ببینید. نمی‌شود حرف اشتباه زد. مگر می‌شود به نسل ما دروغ گفت و مسائل و موضوعات را برایش تغییر داد. اصلا اگر بشود تا کی و چقدر می‌توانیم این کار را بکنیم؟

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان آمبولانس مرگ، می نویسد: صبح روز گذشته در دو عملیات جداگانه تروریستی در عراق، حداقل ٢٤ نفر جان خود را از دست دادند. نخست سامرا لرزید؛ شهری در ٦٠ مایلی شمال بغداد. در جریان این حمله تروریستی ١١ زایر شیعه به شهادت رسیدند. سخنگوی استانداری صلاح‌الدین در این خصوص می‌گوید: عامل انتحاری ابتدا با ماشین به سمت جمعیت آمد و سپس خود را منفجر کرد. درست مانند تمام اتفاق‌های مشابه آمار زخمی‌ها و شهدا ضد و نقیض است و برخی منابع می‌گویند که نام ٥ دانش‌آموز دختر در میان کشته‌شدگان است و این در حالی است که آمار زخمی‌ها نیز ١٠٠ نفر برآورد شده است. از سوی دیگر، در تکریت در شمال غربی عراق نیز انفجار یک آمبولانس که مملو از مواد منفجره بود منجر به حادثه دیگری شد. گفته می‌شود که با توجه به ساعت وقوع این اتفاق که زمان رفت و آمد مردم به محل کارهای‌شان بوده است آمار شهدا و زخمی‌های این حادثه بالا بوده و ١٤ نفر تا لحظه تنظیم این گزارش جان خود را از دست دادند. در میان کشته‌شده‌ها یک افسر عراقی نیز وجود دارد.

این روزنامه با درج عنوان آلودگی، بسیاری از مردم را فقیر کرده است، آورد: صندلی‌های قرمز مجلس قدیم، ‌روز گذشته میزبان محیط‌زیستی‌ها بود، ‌سیاست‌های کلی محیط‌زیست با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ‌دبیر مجمع، ‌دادستان کل کشور، ‌رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست و نمایندگانی از مجلس مورد بررسی قرار گرفت. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رییس مجمع ‌به اهمیت منابع آبی کشور اشاره کرد و از لزوم استفاده بهینه از آب در کشاورزی سخن گفت. وی با برشمردن چند مورد از خطرات محیط‌زیست، گفت: آلودگی‌های زیست محیطی، بسیاری از مردم را فقیر و بسیاری دیگر را مریض کرد. خشکسالی‌ها، این آسیب‌هایی که به تالاب‌های ما رسیده و کویرزایی که رخ داده و این هوای آلوده که مرتبا از زمین به آسمان گرد و غبار می‌فرستد، مردم را قانع کرده که باید فکری کنیم زیرا آلودگی‌ها بسیاری از مردم را مریض و فقیر کرده است.

روزنامه اعتماد با درج عنوان ایستاده بر اصول، نوشت: شیخ جعفر شجونی، روحانی قدیمی گیلانی و عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و حزب موتلفه اسلامی دیروز از دنیا رفت. تاریخچه زندگی او فراز و فرودها و خواندنی‌های بسیار دارد. برای آنها که همین چند سال اخیر او را با اظهارات تند و آتشینش علیه اصلاح‌طلبان و هاشمی‌رفسنجانی و سید حسن خمینی شناخته‌اند شاید خواندن سرگذشت این روحانی خالی از لطف نباشد.او با ٢٥ بار بازداشت در دوران پهلوی احتمالا رکورد تعدد بازداشت را در اختیار داشته باشد. بازداشت‌هایی که البته اغلب آنها کوتاه‌مدت بود. در خاطرات گفته بود که نخستین بار به همراه نواب‌صفوی در سال ٣٤ بازداشت شده، سال‌هایی که احتمالا در میان سیاستمداران امروزی جز چند نفر کسی در میان مبارزین نبود.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «اتحاد اصلاح‌طلبان و روحانی» را به قلم صادق زیباکلام استاد دانشگاه منتشر کرد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «کیهان برزگر، استاد روابط بین‌الملل: ورود ترکیه به مساله ایرانی - عربی اشتباهی فاحش بود»، «داستان تلخ اسارت صیادان»، «ایتالیایی‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری در پتروشیمی» و «احمد نقیب‌زاده: امریکا دیر یا زود دست خود را از پشت عربستان برمی‌دارد» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: