کد خبر: ۸۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در اظهاراتی مضحک مدعی شد که هدف عربستان از جنگ‌افروزی در یمن حمایت از غیرنظامیان بوده و سکوت جامعه جهانی عامل گرسنگی و رنج کودکان یمنی است!
 روزنامه کیهان در شماره یکشنبه 16 آبان، نوشت: سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در اظهاراتی مضحک مدعی شد که هدف عربستان از جنگ‌افروزی در یمن حمایت از غیرنظامیان بوده و سکوت جامعه جهانی عامل گرسنگی و رنج کودکان یمنی است!

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان کارنامه چهل ماهه دولت/ انشاء 20، حساب...!؟، آورد: بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات که در محل مصلای تهران برگزار شده است، حسن روحانی رییس جمهوری در ابتدای سخنانش پس از تمجیدهای متعارف درباره اهمیت مطبوعات و رسانه‌ها اظهار داشت: «ما امروز در شرایطی هستیم که منطقه ما شرایط پیچیده‌ای دارد و ما نیازمند امنیت هستیم، شاید تعبیرات مختلفی بشود یکی بگوید امنیت در سایه هنرمندی سیاست خارجی یک کشور تضمین می‌شود و دیگری بگوید نیروهای مسلح توانمند و قدرت بازدارندگی،‌ امنیتی می‌تواند امنیت را برای جامعه تضمین کند اما واقعیت آن است که معضلات امنیتی به مفهومی که امروز منطقه ما با آن مواجه است یعنی عمدتا تروریسم، گروه‌هایی که با افکار جاهلی و رنگ و لعاب دینی، گروه‌هایی که با عصبیت و فهم غلط و نادرست از اسلام و جهاد اسلامی به جان اسلام و مسلمانان و منطقه افتاده‌اند.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان ترامپ: رییس‌جمهور بشوم به واشنگتن رفته و سیفون را می‌کشم!، نوشت: دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با این‌که وضعیت آمریکا فاجعه‌بار شده این بار گفته اگر رییس‌جمهور شود به واشنگتن رفته و سیفون را می‌کشد. یک روز به آغاز زشت‌ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و دو کاندیدا هرچه دارند علیه هم رو کرده‌اند. اما در ادامه اظهارات جنجالی ترامپ علیه کلینتون و نظام سیاسی آمریکا وی در اظهاراتی در نیوهمپشایر گفته: «هیلاری کلینتون که نمی‌تواند ایمیل‌های خود را مدیریت کند چگونه می‌تواند این کشور را هدایت کند.»

برخی مدیران بانکی شرکت تاسیس می‌کنند وام‌های کلان می‌گیرند و پس نمی‌دهند!، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: در حالی که بانک ها به جای پرداخت تسهیلات دنبال «بنگاه‌داری» هستند، رییس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک‌ها گفت که بخش اعظمی از تسهیلات به شرکت‌های زیرمجموعه خود بانک‌ها پرداخت شده و بخش اعظم معوقات بانکی مربوط به آنها است. معوقات بانکی به معنای مطالبات بانک از اشخاص حقیقی و حقوقی است که پس از دریافت تسهیلات اقساط را پرداخت نکرده‌اند. از دیدگاه نظام بانکی اگر تسهیلات گیرنده دو تا شش ماه از اصل و سود قسطش را به موقع پرداخت نکند و اقدامی در این زمینه انجام ندهد این مطالبات جزو مطالبات معوق بانکی محسوب می‌شود.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان دولت شعار حمایت از تولید سر می‌دهد اما از دلالان دفاع می‌کند، به نقل از ابراهیم رزاقی استاد اقتصاد آورد: دولت فقط شعار حمایت از تولید را می‌دهد ولی از طبقه‌ای دفاع می‌کند که به تجارت و دلالی می‌پردازند.وی عدم توجه دولت به تولید را یکی از اصلی‌ترین دلایل نامطلوب بودن فضای کسب و کار در ایران دانست و گفت: دولت با دلار ارزانی که در اختیار واردکنندگان قرار می‌دهد در عمل به واردات یارانه می‌پردازد که این موضوع به تولید ضربه می‌زند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان « نامه سرگشاده 8500 استاد دانشگاه به سران قوا/ چرا صنعت هسته‌ای تعطیل ولی خبری از لغو تحریم‌ها نشد؟!» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «تورم 8 درصد است یا 28 درصد؟!» و در ستون یادداشت روز عنوان « آقای روحانی! با عرض پوزش...» را انتشار داد.

برچسب ها: یمن ، آل سعود ، جامعه جهانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: