کد خبر: ۸۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
وزیر بهداشت با انتقاد از ساخت ۴۰ شهر در اطراف تهران بدون ساخت بیمارستان دولتی گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر است و ساخت جاده، پالایشگاه و پتروشیمی در رتبه بعدی اهمیت قرار دارد.
 روزنامه آرمان در شماره شنبه 15 آبان سخنان سید حسن قاضی زاده‌هاشمی را منتشر کرد و نوشت: وزیر بهداشت با انتقاد از ساخت ۴۰ شهر در اطراف تهران بدون ساخت بیمارستان دولتی گفت: مهم‌ترین وظیفه دولت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر است و ساخت جاده، پالایشگاه و پتروشیمی در رتبه بعدی اهمیت قرار دارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان کارد به استخوان مردم رسیده است، در تشریح تیتر یک به نقل از فرشاد مومنی استاد دانشگاه و اقتصاددان، آورد: در گزارش‌های رسمی که مرکز آمار و بانک مرکزی تاکنون منتشر کرده‌اند مشخص شده که طی 10 سال اخیر، خانوارهای ایرانی صرفه‌جویی‌های خود را به مصرف مواد پروتئینی، لبنی، حتی میوه و مواد نشاسته‌ای مانند برنج و نان معطوف کرده‌اند؛ این بدین مفهوم است که برای بخش بزرگی از جمعیت در ایران کارد به استخوان رسیده است زیرا در شرایط عادی کسی این صرفه‌جویی‌ها را که به‌طور مستقیم به حیاتش مربوط می‌شود انجام نمی‌دهد. مگر اینکه چاره‌ای جز آن نداشته باشد. 

روزنامه آرمان با درج عنوان گفتمان روحانی اصلاح‌طلبانه‌تر از اصلاحات است، با اشاره به سخنان مصطفی تاجزاده می نویسد: امروز جامعه ما در زمینه دموکراسی نسبت به دوم خرداد پیشرفت داشته است. وضعیت به شکلی شده که گفتمان اشخاصی مانند آیت‌ا... هاشمی، آقای ناطق نوری و آقای روحانی نیز نسبت به دوم خرداد۷۶ اصلاح‌طلبانه‌تر شده است. رویکرد امروز این افراد با سال۷۶ به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. در نتیجه هیچ کس در سال۹۲ از مبانی اصلاحات عدول نکرده است. دلیل این مساله نیز این است که در شرایط کنونی جامعه نسبت به سال۷۶ بیشتر خواهان دموکراسی و آزادی است.

136هزار دانش‌آموز در معرض اعتیاد، از دیگر عنوان های این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: بر اساس اظهارنظری که روز گذشته به نقل از نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش منتشر شده است، 136 هزار نفر از دانش‌آموزان در معرض خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر هستند و از این میان سه هزار و 600 نفر حداقل یک بار مصرف کننده مواد مخدر بوده‌اند. این اظهار نظر در حالی انجام شده است که در مورد اعتیاد دانش‌آموزان آمار‌های متفاوتی ارائه شده است. برخی آمار‌ها حکایت از اعتیاد بیش از یک درصد دانش‌آموزان دارد که در این صورت تعداد دانش‌آموزان معتاد به مراتب بیشتر از رقم اعلامی خواهد بود. آمار دهی در این زمینه با چالش‌هایی رو‌به‌رو بوده است. 

روزنامه آرمان با انتخاب عنوان تشکیل کمیته مشترک فراکسیون امید و دولت، می نویسد: تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس خبری بود که روز پنجشنبه پس از دیدار اعضای فراکسیون امید مجلس با رئیس‌جمهور منتشر شد. مجلس دهم در نخستین آزمون تعامل با دولت سربلند بیرون آمد و با وجود مخالفت‌های خارج مجلس و اقلیتی در درون خانه ملت به سه گزینه رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های ارشاد، آموزش و پروش و ورزش و جوانان رای اعتماد داد. البته قابل پیش‌بینی بود مجلسی که در اکثر کرسی‌های آن نمایندگان اصلاح‌طلب و میانه‌رو حضور دارند، گام‌هایی در جهت تعامل و پیشرفت دولت بردارند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «سوالی‌که باعث بغض هاشمی شد»، «پدر استقلال همسایه گلبرگ مغرور شد» و «آیت الله علم الهدی: امروز فتنه در مجلس است!» پرداخت. 

روزنامه آرمان در ستون گفت وگوهای اختصاصی عنوان های «نجفقلی حبیبی: اصولگراها از انتخابات 94 عبرت بگیرند»، «محسن سرخو: افزایش ایمنی مترو برای کاهش خودکشی» و «نیما امیر شکاری: لزوم قانون‌زدایی در حوزه بانکی» را منتشر کرد. 

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «هت تریک حسن روحانی» نوشته متین مسلم را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: