کد خبر: ۸۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
خیلی‌ها لقب «عاشق‌ترین استقلالی» به او داده‌اند. مردی که برای استوار ماندن باشگاه محبوبش، از زندگی‌اش گذشت. مردی که آزار دید ولی سکوت کرد. ناجوانمردی دید اما سخنی نگفت و از دایره ادب و متانت خارج نشد. او شاید آخرین اسطوره باشگاه استقلال باشد که حتی پرسپولیسی‌ها هم با احترام از او یاد کرده و می‌کنند. سومین ستاره استقلال خاموش شد؛ برای همیشه...
روزنامه اعتماد در شماره شنبه 15 آبان به خبر درگذشت منصور پورحیدری پرداخت و نوشت: خیلی‌ها لقب «عاشق‌ترین استقلالی» به او داده‌اند. مردی که برای استوار ماندن باشگاه محبوبش، از زندگی‌اش گذشت. مردی که آزار دید ولی سکوت کرد. ناجوانمردی دید اما سخنی نگفت و از دایره ادب و متانت خارج نشد. او شاید آخرین اسطوره باشگاه استقلال باشد که حتی پرسپولیسی‌ها هم با احترام از او یاد کرده و می‌کنند. سومین ستاره استقلال خاموش شد؛ برای همیشه...

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان جزییات ضیافت پاستور، می نویسد: پنجشنبه آرام پاستور مهمانان مهمی داشت. آنهایی که با تلاش‌های ١٠ روزه‌شان به هدف دولت برای ترمیم کابینه کمک و ثابت کرده بودند که اکثریت مجلس دهم در دست کیست. دو روز پس از رای اعتماد مجلس دهم به وزرای پیشنهادی دولت، هیات‌رییسه امید به ضیافت پاستور رفتند تا دغدغه‌های‌شان را به رییس‌جمهور بگویند و تشکر او را بشنوند. مهمانان رییس‌جمهور حالا دست یاری‌دهنده او در قوه‌ای هستند که در سه سال گذشته از آن روی خوش ندیده بود اما بخت یار روحانی بود تا در سال پایانی عمر دولتش با مجلسی همراه روبه‌رو باشد که اسیر تندروی‌ها نمی‌شود. ترمیم کابینه در بخش فرهنگی و اجتماعی به پایان رسیده است و پنجشنبه هیات‌رییسه فراکسیون امید در جلسه با رییس‌جمهور دغدغه‌شان در مورد لزوم ترمیم بخش اقتصادی کابینه را نیز مطرح کردند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان فریاد استکبار ستیزی در سراسر ایران، می نویسد: روز پنجشنبه و همزمان با راهپیمایی روز ١٣ آبان، «فریاد استکبارستیزی» مردم ایران در سراسر کشور طنین‌انداز شد. مراسم بزرگداشت ١٣ آبان در تهران همچون سایر شهرهای دیگر با حضور جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان و در مقابل لانه جاسوسی (سفارت سابق امریکا در تهران) و خیابان‌های اطراف آن برگزار شد. تجمع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی شعارهای استکبارستیزی از جمله «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با امریکا»، «هیهات من‌الذله»، «لبیک یا خامنه‌ای» انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کرده و آمادگی خود برای مقابله با دشمنی‌های استکبار را اعلام کردند.

این روزنامه با انتشار عنوان صادرات نفت رکورد زد، آورد: صادرات نفت ٢ میلیون و ٥٧٠ هزار بشکه؛ این مهم‌ترین خبری است که حالا رسانه‌های معتبر بین‌المللی از نفت ایران مخابره می‌کنند. زنگنه این خبر را با افتخار اعلام می‌کند: «کسی در سال گذشته گمان نمی‌کرد تولید و صادرات نفت ایران در ظرف مدت کوتاهی (٤ ماه) بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد. صادرات نفت خام ایران تا پایان ماه اکتبر میلادی به ٢ میلیون و ٤٤٠ هزار بشکه در روز رسیده که از بی‌سابقه‌ترین رقم‌های تاریخی است. » هرچند آمار و ارقام نوید تحولات شگرف دیگری را هم می‌دهند؛ آن هم در شرایطی که اقتصاد کشور همچنان با ته مانده تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. به گفته سید محسن قمصری، مدیر امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران، حالا بیش از ٧٠٠ هزار بشکه نفت کشور راهی قاره سبز می‌شود. البته کشورهای آسیایی همچنان بزرگ‌ترین مشتریان نفت ایران هستند.

روزنامه اعتماد با درج عنوان در موضوع املاک نجومی هم تخلف و هم جرم صورت گرفته است، به نقل از الیاس نادران نماینده سابق مجلس، نوشت: خود آقای شهردار خواسته است دوستان ما کار کنند و آنها هم کارهای کارشناسی دقیق و خوبی کردند. من جا دارد تشکر کنم از ملت شریف که اعتماد کردند و بیش از 12 هزار نسخه سند ارسال کردند برای کلیه مسائلی که حول و حوش بحث املاک در شهرداری وجود دارد. اینها مفید بود و دسته‌بندی شده است. موارد جرمی و تخلفی مشخص شده است. سطح تصمیمی که گرفته شده است برای اینکه این جرم و تخلف اتفاق افتد مشخص شده است. هم تخلف و هم جرم صورت گرفته است و هم سطح مدیریتی که این تخلف و جرم را مرتکب شده، مشخص است و افرادی که گرفتند و استحقاق نداشتند لازم است برگردانند. حقوق بیت‌المال باید برگردد و این به اراده آقای شهردار و شورای شهر تهران بازمی‌گردد که چه تصمیمی می‌گیرند.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «انتظارات از نمایشگاه مطبوعات» را به قلم محمد سلطانی‌فر استاد دانشگاه منتشر کرد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان «صالحی امیری: نباید با اصحاب فرهنگ آمرانه برخورد کرد»، «فیض‌الله عرب سرخی: تغییر در وزارت ارشاد یک تغییر دولت خواسته نبود»، «سران حزب دموکراتیک خلق ترکیه بازداشت شدند» و «حمیدرضا آصفی: اگر ترامپ برجام را پاره کند به نفع ایران است» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: