کد خبر: ۸۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
برای جلوگیری از افت قیمت مرکبات در سال جاری و ضرر و زیان باغداران، 609 هزار تن پرتقال و نارنگی مازاد مصرف با کمک طرح «بازار در برابر بازار» صادر می‌شود.
 روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه 12 آبان، به نقل از شاهرخ شجری مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی نوشت: برای جلوگیری از افت قیمت مرکبات در سال جاری و ضرر و زیان باغداران، 609 هزار تن پرتقال و نارنگی مازاد مصرف با کمک طرح «بازار در برابر بازار» صادر می‌شود.

این روزنامه در تیتر نخست با انتشار عنوان کلمه‌ها و ترکیب‌های تازه/ نگویید اختلاس، بگویید معوقه!، آورد: مدتی قبل خبری دهان به دهان گشت که در صندوق ذخیره فرهنگیان، اختلاسی عظیم صورت گرفته است! طبق معمول، ابتدای کار به تکذیب گذشت ولی با افشای جزئیات بیشتر، مدیرعامل صندوق ذخیره نیز این فساد را قبول کرد و مدعی شد مبلغ آن 3 هزار و 500 میلیارد تومان ناقابل است! انکار بخش مهمی از مبلغ به یغما رفته، باعث شد اسناد بیشتری منتشر شود و معلوم شد که عدد 8000 میلیارد تومان از صندوق کم شده و به جیب افراد و جریان سیاسی خاصی رفته است! با این وجود روحانی در ادامه اختلاس 8000 میلیاردی را وام معوقه نامیده و در حالی که رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان و همسر و فرزندش به این جرم دستگیر شده‌اند گفته است: «اینکه دستگاهی وامی داده و آن فرد در پرداخت وام معوقه داشته و بدهی شده است، برخی رسانه‌ها آن را فساد و اختلاس تلقی می‌کنند» 

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان مجلس به 3 وزیر پیشنهادی رای اعتماد داد، نوشت: وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان به هر سه وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور رای اعتماد دادند. نمایندگان با 193 رأی موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 274 آرای ماخوذه با تصدی سکان وزارتخانه ورزش و جوانان توسط سلطانی‌فر موافقت و به وی رای اعتماد دادند. نمایندگان همچنین با 157 رأی موافق، 111 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 274 آرای مأخوذه، با تصدی سکان وزارت آموزش و پرورش توسط دانش‌آشتیانی موافقت و به وی رای اعتماد دادند. همچنین نمایندگان با 180 رأی موافق، 89 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 275 آرای مأخوذه، تصدی سکان وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی را به صالحی‌امیری سپردند و به وی اعتماد کردند. 

سر داعش را در موصل قطع می‌کنیم، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق دوشنبه و همزمان با آغاز مرحله نهایی عملیات آزادسازی موصل وارد پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب این شهر شد تا عملیات آزادسازی این دومین شهر بزرگ عراق را از نزدیک پیگیری کند. وی اعلام کرد، پس از آزادسازی موصل، بقیه مناطق نیز به سرعت از دست داعش آزاد خواهند شد. نخست‌وزیر عراق با تأکید بر اینکه «داعش چاره‌ای جز کشته شدن و یا تسلیم ندارد»، اطمینان داد که «سر داعش را در موصل قطع خواهیم کرد.»

روزنامه کیهان با درج عنوان پول‌های کثیف از فراکسیون امید سر برآورد!، نوشت: قریب به یکسال پیش سخنان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مورد پولهای کثیف در انتخابات دستمایه تازه‌ای برای روزنامه‌های زنجیره‌ای فراهم کرد اما اغلب این رسانه‌ها اکنون که الهه کولایی تاثیر رانت و پول را در لیست امید تکذیب نکرده است سکوت پیشه کرده‌اند. دوم اسفند سال گذشته، رسانه‌ها از قول وزیر کشور نوشتند: «باید توجه داشت که بی‌شک بخشی از پول کثیف در حوزه سیاست، انتخابات و انتقال قدرت سیاسی در کشور وارد می‌شود.» وزارت کشور فردای همان روز اطلاعیه‌ای صادر کرد و درباره این خبر توضیحاتی ارائه کرده و آن را تکذیب کرد.

این روزنامه در بخش خبر ویژه به عنوان «خلأ برنامه اقتصادی صحیح مهم‌تر از تیم اقتصادی ناکارآمد دولت» پرداخت و در ستون یادداشت میهمان عنوان «ابرهه سعودی و فیل های آمریکایی!» را منتشر کرد.

«انصارالله: هیبت آل سعود را در هم شکستیم/ موشک بعدی آماده شلیک به ریاض است» و «تکرار تجربه تلخ ترک‌سل در قرارداد جدید وزارت نیرو » دیگر عنوان های روزنامه کیهان در نیم صفحه نخست است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: