کد خبر: ۸۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
در پی صدور اطلاعیه از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران خطاب به پالایشگاه‎ها مبنی‌بر نحوه تعیین نرخ تسعیر ارز در فروش داخلی فراورده‎های ویژه تولیدی پالایشگاه‎ها، از آنجایی که وزارت نفت مسئولیتی در تعیین نرخ تسعیر ارز پالایشگاه‎های غیردولتی در فروش فراورده‎های ویژه تولید آنها برعهده ندارد، لذا بیژن زنگنه، وزیر نفت، دستور داد که این بخش‌نامه فورا لغو، کان لم یکن اعلام شده و فروش داخلی محصولات یادشده به روال معمول ادامه یابد.
روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 12 آبان نوشت: در پی صدور اطلاعیه از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران خطاب به پالایشگاه‎ها مبنی‌بر نحوه تعیین نرخ تسعیر ارز در فروش داخلی فراورده‎های ویژه تولیدی پالایشگاه‎ها، از آنجایی که وزارت نفت مسئولیتی در تعیین نرخ تسعیر ارز پالایشگاه‎های غیردولتی در فروش فراورده‎های ویژه تولید آنها برعهده ندارد، لذا بیژن زنگنه، وزیر نفت، دستور داد که این بخش‌نامه فورا لغو، کان لم یکن اعلام شده و فروش داخلی محصولات یادشده به روال معمول ادامه یابد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان هر سه نفر، اختصاص داد و آورد: مجلس دهم در اولین آزمون جدی خود، بعدازظهر دیروز به درخواست صبحگاهی رئیس‌جمهوری، پاسخی معنادار داد. حسن روحانی که نخستین ناطق جلسه رأی‌ اعتماد به سه وزیر پیشنهادی بود، در سخنرانی یک‌ساعته خود اگرچه بیش از همه‌چیز به بیان گزارشی از عملکرد سه‌ساله دولت در حوزه اقتصاد و دستاوردهای برجام پرداخت و تنها یک‌سوم از زمان را به بیان خصوصیات و قابلیت‌های سه وزیر پیشنهادی پرداخت؛ اما در سخنان خود تاکید کرد که مردم در خرداد ٩٢ با صدای بلند، اعتدال را فریاد زدند و در اسفند ٩٤ هم این خواسته خود را تکرار کردند. 

او گفت که انتظار داریم مجلس هم با رأی قاطع به هر سه وزیر پیشنهادی، خواسته مردم را پاسخ دهد و هشت ساعت بعد نمایندگان هم پیام مردم را تکرار کردند تا پاسخی معنادار را هم به دولت و هم به مخالفان دولت مخابره کنند. ساعت ١٦:٣٠ بود که رأی‌گیری آغاز شد و ٣٠ دقیقه بعد، درحالی‌که فراکسیون امیدی‌ها با خوشحالی خبر رأی بالای هر سه وزیر را به جایگاه خبرنگاران می‌دادند، علی لاریجانی از جایگاه ریاست مجلس، آمار آرای وزیران از جمع ٢٧٥ نماینده حاضر را این‌گونه اعلام کرد:صالحی‌‌امیری: ١٨٠ موافق، ٨٩ مخالف و شش ممتنع. سلطانی‌‌فر: ١٩٣ موافق، ٧٢ مخالف و ٩ ممتنع. دانش‌آشتیانی: ١٥٧ موافق، ١١١ مخالف و شش ممتنع.

روزنامه شرق با انتخاب عنوان دو‌هزار و ٢٠٠‌ میلیارد تومان تخلف، وجود خارجی ندارد، نوشت: شهردار تهران روز گذشته در صحن علنی شورای شهر تهران حاضر شد تا به ارائه گزارشی درباره عملکرد شهرداری درخصوص املاک واگذارشده بپردازد. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، در سیصدودومین جلسه شورای شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد درباره املاک شهرداری تهران پرداخت. قالیباف در ادامه به انتشار نامه سؤال‌های اولیه هیأت بازرسی اشاره کرد و افزود: البته به اینکه چگونه این نامه منتشر شد کاری نداریم و من نیز صلاحیت ورود به این موضوع را ندارم چراکه مراجع قضائی در حال رسیدگی هستند، اما در آن نامه نوشته شده بود که اقدامات سوء براساس ماده ٥ قانون تشدید مجازات و قانون مجازات اسلامی به اختلاس، ارتشا و حیف‌ومیل اموال صورت گرفته و بعد هم ضرب و تقسیم ساده شده بود که یک‌میلیون و صد‌هزار مترمربع ضرب در متری دو‌میلیون تومان می‌شود و در نهایت نتیجه گرفته بودند که تو مجرم به دو‌هزار و ٢٠٠‌میلیارد تومان تخلف هستی! باز هم تأکید می‌کنم که این نامه گزارش سازمان بازرسی نبود بلکه نامه یکی از کارکنان بازرسی برای جمع‌آوری اطلاعات بوده است؛ ازاین‌رو نباید به سازمان بازرسی هم تعرض شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان صدور حکم پرونده حمله به سفارت عربستان، آورد: سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت از صدور حکم برای ٢٠ متهم پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد. قاضی حسینی، سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت، در گفت‌وگو با «میزان» از صدور حکم برای ٢٠ متهم پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد و گفت: «حکم صادره به‌زودی ابلاغ می‌شود». او درباره جزئیات حکم صادره چیزی نگفته است. ٢٢ فروردین سال جاری سخنگوی قوه قضائیه در نودوچهارمین نشست خبری خود از صدور کیفرخواست برای ٤٨ نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان خبر داد و گفت: «در این پرونده ١٢١ نفر جلب شدند که برای آنها قرار وثیقه یا بازداشت موقت یا قرار تأمین دیگری صادر شد و ٢٦ نفر دیگر در این رابطه احضار شدند که برای برخی از آنها قرار وثیقه صادر شد و برخی دیگر نیز آزاد شدند». پس از آن در تاریخ ٢٨ و ٢٩ تیر سال جاری، محاکمه متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در دو جلسه در شعبه ١٠٦٠ مجتمع قضائی کارکنان دولت برگزار شد. گفتنی است بخشی از این پرونده در دادگاه ویژه روحانیت در حال رسیدگی است.

روزنامه شرق با انتشار عنوان تاوان فیات به خاطر کرایسلر، نوشت: با اجرائی‌شدن برجام و مذاکره خودروسازان داخلی و اروپایی، برخی مدیران ارشد صنعت خودرو کشور از فیات به عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری خود نام برده‌اند. در همین زمینه مدیرعامل ایران‌خودرو چند هفته پس از اجرائی‌شدن برجام به‌صراحت اعلام کرد قصد دارد فیات را به عنوان شریک اول تجاری این گروه خودروسازی بزرگ معرفی کند غافل از اینکه بند آمریکایی موجود در سهام فیات چنین اجازه‌ای را به این شرکت ایتالیایی نمی‌دهد که به طور مستقیم وارد مذاکره با خودروسازان ایرانی شود. معاون بخش توسعه بازرگانی ایتالیا که به عنوان نمایندگان وزارت اقتصاد این کشور اروپایی در ایران مشغول کار هستند، به «شرق» می‌گوید آمدن فیات و تبدیل آن به شریکی بزرگ برای صنعت خودرو ایران نیازمند زمان است و مذاکرات باید با آرامش و صبر پیش رود. تونی کورادینی بر این باور است که با توجه به خرید سهام کرایسلر آمریکا از سوی فیات و وجود برخی تحریم‌ها علیه ایران در این زمینه نیاز است مذاکراتی میان طرف‌ها صورت گیرد تا فعالیت فیات در ایران با مشکل مواجه نشود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با مقام معظم رهبری»، «پاسخ دوباره سلیمی ‌نمین به کرباسچی: عده‌ای در ٢ طیف نمی‌گذارند مقابله با مفاسد شفاف شود» و «محمد احصایی: این نمایشگاه، صله ارحام هنری است» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: