کد خبر: ۸۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
سرانجام انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان، به ماه ها بن بست سیاسی در این کشور پایان داد. میشل عون در حالی رئیس جمهور لبنان شد که عربستان سعودی نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از حضور وی در مسند ریاست جمهوری به کار گرفت.
روزنامه رسالت در شماره سه شنبه 11 آبان با اشاره به پایان بن بست سیاسی در بیروت، نوشت: سرانجام انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهور لبنان، به ماه ها بن بست سیاسی در این کشور پایان داد. میشل عون در حالی رئیس جمهور لبنان شد که عربستان سعودی نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از حضور وی در مسند ریاست جمهوری به کار گرفت.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان برجام هزینه فهمیدن بدعهدی آمریکا برای دولت است، اختصاص داد و به نقل از سید مرتضی نبوی می نویسد: برجام هزینه فهمیدن بدعهدی آمریکا برای دولت است. امروز مأموریت جوانان مجهز شدن به معرفت مکتبی است. سال گذشته رهبری نیز دو پایه بسیار مهم را درباره این مسئله مطرح کردند و گفتند پایه اقتصاد که درواقع پاشنه آشیل ماست و باید دچار تحولات ساختاری شود و ریشه مشکلات اقتصادی هم با برجام حل نمی‌شود، بلکه به دست خود ماست. وی همچنین گفت: مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه باید مقررات دست‌وپاگیر اقتصادی را بردارند و زمینه را برای فعالیت مردم آماده کنند. پایه دیگر اقتدار کشور علم است که نباید پیشرفت علمی ایران کاهش پیدا کند. البته یکی از پایه‌های اصلی اقتدار کشور که موردتوجه قرار گرفته، مسئله فرهنگ است. باید به آن اهتمام داشته باشیم.

روزنامه رسالت با انتشار عنوان کار عمده ای برای اشتغال نشده است، آورد: آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که سه سال از عملکرد دولت یازدهم و آغاز به کارش می‌گذرد و شما یکی از اصلی‌ترین حامیان این دولت در شکل‌گیری بودید. می‌خواهم استنباط کلی شما را از عملکرد دولت در این سه سال که جلو رفته، بدانیم. فکر می‌کنید که در این ١٠ ماه باقیمانده، مهم‌ترین اولویت دولت چه چیزی می‌تواند باشد؟ گفت: یک سری نیازهایی هست که اکثریت مردم به آن نیاز دارند و تا این زمان کار عمده‌ای روی آن انجام نشد که یکی مسئله اشتغال است. الان ما نیروهای خوب بیکار خیلی زیاد داریم. مسئله دیگر تورم است که البته دولت کار اساسی روی تورم کرده است و تورم ٤٠ درصدی را به ٨ درصد رسانده است. منتها مردم که می‌خواهند وسیله بخرند، هنوز حداقل ٨ درصد از پارسال گران‌تر می‌‌خرند. یعنی ٨ درصد به همه گرانی‌هایی که هست، اضافه می‌شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان مگر قحط الرجال است که رد الرجال‌ها به مجلس معرفی می شوند، آورد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی قائم‌ مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه انتظار مردم این بود که دولت در تغییرات اخیرش نسبت به ایجاد اتفاقات مبارکی در حوزه اقتصاد تلاشی کند، اظهار داشت: معضل بیکاری و اشتغال مشکل اصلی کشور است که می‌طلبد دولت توجه بیشتری به آن داشته باشد؛ انتظار ما از آقای روحانی پیگیری این مسائل است.وی با تأکید بر نقش شفاف‌سازی دولت پیرامون فساد هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: اهالی رسانه‌ها باید نکات مبهم را از سخنگوی دولت که در مورد خیلی از مسائل اظهار نظر می‌کند بپرسند و دولت باید با شفافیت پاسخگو باشد. وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نباید فعالین فتنه را در پست‌های حساس به کارگیرد، گفت: برای من سوال است که چرا کسانی را که در مجلس گذشته رأی نیاوردند و ردالرجال هستند، دوباره معرفی می‌کنند و آیا در کشور قحط الرجال است؟؛ جای سوال دارد که چرا آقای روحانی به دلایل رد این شخص در مجلس گذشته توجه نکرده است.

اروپا در نقض برجام با آمریکا شریک است؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران سخن می‌گفت، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاریخی 13 آبان گفت: 13 آبان امسال بدعهدی آمریکا را فریاد و محکوم می کنیم.وی افزود: سه حادثه بزرگ در تاریخ معاصر فراموش نشدنی است. تبعید امام، در سال 43، کشتار دانش‌آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58.حبیبی گفت: با قطع روابط با آمریکا فصل جدیدی از استکبارستیزی ملت ایران شروع شدکه هنوز هم ادامه دارد. وی برجام را یک تجربه جدید در شناخت آمریکا دانست و گفت: تجربه برجام نشان داد هیچگاه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. آنها حتی پایبندی به پیمان‌های خود را ندارند و هر وقت اراده کنند پیمان‌شکنی می‌کنند.وی افزود: در همین ارتباط وی با اشاره به قطعنامه به اصطلاح عادی‌سازی روابط با اتحادیه اروپا گفت: اروپا در نقض برجام با آمریکا شریک است.حبیبی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا به بهانه عادی‌سازی روابط با ایران بنا را بر مداخله در امور داخلی ایران گذاشته است. آنها خواهان تأسیس دفتر در تهران هستند و گستاخانه می‌گویند این دفتر می‌خواهد مباحث حقوق بشر در ایران را پیگیری کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «معاون وزیر صنعت: دلارها در هند و چین قفل شده است»، «عسکر اولادی: دلارها را رها کنیم بهتر است از اینکه التماس کنیم»، «دادستان شیراز: عوامل هنجارشکن در پاسارگاد فارس دستگیر شدند» و «پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم تسویه می شود» را منتشر کرد.
برچسب ها: عربستان ، لبنان ، میشل عون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: