کد خبر: ۸۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 9 آبان، نوشت: «عبدالله المحیسنی» مسئول شرعی تروریست‌های ائتلاف «جیش الفتح» در سوریه با اعتراف به دریافت کمک‌های مالی و نظامی از عربستان و برخی کشورهای عربی خلیج فارس، اعلام کرد که تروریست‌ها برای شکستن محاصره حلب به بیش از 100 موشک از سوی این کشورها مجهز شده‌اند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان رایزنی اتحادیه اروپا با ایران درباره بحران منطقه، اختصاص داد و آورد: رئیس جمهوری دردیدارمسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را پایه‌ای محکم والگویی مناسب برای گسترش همکاری‌های طرفین وحل مشکلات بین‌المللی دانست وبا تأکید براجرای کامل تعهدات متقابل، گفت: پایبندی کامل به اجرا وایفای تعهدات وپایداری برجام ازسوی طرف مقابل، سبب جلب اعتماد عمومی‌خواهد شد. روحانی با اشاره به این که هرگونه حمایت ازتروریسم به معنای امید دادن به تروریست‌ها درمنطقه وجهان است، گفت: اگراتحادیه اروپا به هردلیل مایل به استفاده ازحضورنظامی‌خود برای برخورد با تروریست‌ها درمنطقه نیست، استفاده ازقدرت سیاسی برای اعمال فشاربه حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها وقطع کمک‌ها به آنان اثرات قابل توجهی درمبارزه با تروریسم برجای خواهد گذاشت.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان سودجویان صاحب نفوذ با جمع‌آوری کالاهای قاچاق مخالفند، آورد: با گذشت 3 هفته از تشدید بازرسی ها در بازار برای کشف و جمع آوری کالاهای قاچاق، برخی مسئولان صنفی از برخورد تعزیراتی با بازاریان و کسبه گلایه دارند و خواستار مبارزه با ورود قاچاق کالا در مبادی مرزی هستند؛ در مقابل گروه دیگری از مسئولان صنفی و مدیران تعزیراتی معتقدند که مبارزه در سطح عرضه موجب دلگرمی تولیدکنندگان داخلی برای کاهش رقابت ناعادلانه شده و ریسک قاچاق را در ایران افزایش داده است. سیدعبدالمجید اجتهادی مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی دیروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اطلاعات مخالفان مبارزه با قاچاق کالا را به دست داشتن در منافع قاچاق متهم کرد و گفت: دو گروه با اجرای این طرح مخالفند؛ نخست افرادی که ذینفع قاچاق هستند و دوم افرادی که اطلاعات را از منابع نادرست دریافت می کنند.

یادگار گرامی امام: مشکلات نباید باعث ناامیدی شود، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در دیدار جمعی از مدیران و نمایندگان ادوار مختلف و اساتید دانشگاه استان کرمانشاه با اشاره به بیان مشکلات مختلف این استان توسط حاضران، اظهارداشت: قطعا پس از پیروزی انقلاب کارهای مثبتی صورت گرفته است، اما این کارها کافی نبوده و امروز انتظار همگان است که وضع نامناسب معیشت این منطقه وخصوصا امر اشتغال که در این استان و برخی استان‌های همجوارآن بالاست، بهبود یاید. وی تأکید کرد: البته دولت کنونی مشکلات مالی سنگینی دارد، ولی این امر دلیل و بهانه مناسبی برای عدم انجام کارهای ممکن نیست؛ چرا که همه امور وابسته به بودجه نیست، بلکه عزم و همت کافی را می‌طلبد. وی با تأکید براین که وجود مشکلات نباید باعث نا امیدی شود، رمز حرکت رو به جلو جامعه را وجود انتظار و امید به طور توامان دانست.

روزنامه اطلاعات با اشاره به عنوان وزیر علوم: 600 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها داریم، نوشت: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طی سال جاری 600 هزار صندلی در دانشگاه های کشور خالی است. به گزارش ایسنا، محمد فرهادی با اشاره به تبلیغات مراکز آموزشی و موسسات به منظور جذب دانشجو، گفت: رشته محل و میزان ظرفیت رشته ها متناسب با نیاز دانشگاه ها و از طریق شورای گسترش وزارت علوم، تائید خواهد شد. زیرا ایجاد همه رشته ها در همه جا لازم نیست، بنابراین باید در چارچوب ها و متناسب با نیاز منطقه و طرح آمایش سرزمینی مراکز آموزش عالی ساماندهی شوند.
«نیمی از قنات های استان کرمان خشک شده اند» دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه به شمار می رود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: