کد خبر: ۸۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه رسالت در شماره یکشنبه 9 آبان با اشاره به سخنان علی لاریجانی در کنگره ملی 2300 شهید خمینی ‌شهر در تیتر یک، از قول وی نوشت: بخشی از مشکلات اقتصادی به تحریم‌ ها مربوط می ‌شود اما بخش دیگر مربوط به مبحث مدیریت کشوری است. از دیگر اهداف دشمنان ایجاد بحران اقتصادی است. دشمنان می‌ خواهند از این طریق به مسلمانان ضربه بزنند، ایران جوانان تحصیل کرده ‌ای دارد که اگر فرصت در اختیار آنها قرار بگیرد، پرواز می‌کنند و دشمن می‌ خواهد این جوانان را درگیر کند تا به کار و تولید مشغول نشوند.

این روزنامه با انتشار عنوان وحشت غرب از نشست مسکو، آورد: برگزاری نشست مسکو با موضوعیت بحران سوریه و همفکری مشترک وزرای امور خارجه سه کشور ایران، سوریه و روسیه، منجر به ترس و وحشت سران کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا شده است. این قاعده در خصوص ارتجاع عرب و دیگر مخالفان حکومت و ملت سوریه نیز صادق است. کشورهایی مانند عربستان سعودی و ترکیه که طی سال های اخیر از بانیان ایجاد بحران امنیت در سوریه و حمایت از گروه‌ های تروریسستی و تکفیری محسوب می شوند، در برهه فعلی بیش از هر زمان دیگری نسبت به تحولات جاری در سوریه احساس شکست می کنند. اظهارات وزرای امور خارجه کشورمان و دو کشور روسیه و سوریه در مسکو، نشان دهنده عزم و اراده واقعی این سه کشور برای حل بحران جاری در حلب و دیگر نقاط سوریه است.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان پایداری برجام در گرو عمل طرف مقابل به تعهدات ‌است، می نویسد: حجت ‌الاسلام حسن روحانی در دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق برجام به همه تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد برای پایداری برجام، طرف مقابل نیز به همه اصول و تعهدات خود به طور کامل عمل کند. رئیس جمهور، توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را پایه ‌ای محکم و الگویی مناسب برای گسترش همکاری‌ های طرفین و حل مشکلات بین ‌المللی دانست، گفت: پایبندی کامل به اجرا و ایفای تعهدات و پایداری برجام از سوی طرف مقابل، سبب جلب اعتماد عمومی خواهد شد. روحانی با اشاره به اینکه ایران و اتحادیه اروپا با گسترش همکاری ها به عنوان شرکای بزرگ تجاری و اقتصادی در منطقه به شمار خواهند آمد، خاطر نشان کرد: ایران با دارا بودن منابع غنی انرژی می ‌تواند در بلند مدت امنیت انرژی را تأمین کرده و با استفاده از ظرفیت‌ های خود در زمینه راه ‌آهن و حمل و نقل جاده ‌ای و هوایی به یک مسیر ترانزیتی مطمئن میان شمال و شرق آسیا با اروپا تبدیل شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان مسئولان در انتخاب مدیران به دو اصل علم و امانت داری توجه کنند، نوشت: آیت الله وحیدخراسانی استاد حوزه علمیه در دیدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از مسئولان خواست در انتخاب مدیران به دو اصل مهم علم و امانت داری دقت کنند چراکه موجبات افزایش کارآمدی نظام مدیریتی کشور را فراهم خواهد کرد. وی لزوم توجه بیشتر به ترویج شعائر مذهبی و تمسک مستمر به تلاوت و رعایت معانی قران کریم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کلام حسن و مجاملت با بندگان خدا دستور دین و رمز نفوذ در دل‌ های انسان ‌هاست. وی با دعا برای موفقیت مستمر مسئولان کشور در رفع مشکلات و خدمت به احاد مردم افزود: توجه خاص به دو اصل علم و امانت داری در انتخاب مدیران در ردیف ضرورت هایی است که موجبات افزایش کارآمدی نظام مدیریتی کشور را فراهم خواهد کرد.

فضای تنفس استعمار در سرزمین‌ های اسلامی تنگ شده است؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره 2 هزار و 300 شهید شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه امروز تراز جهانی کشور و انقلاب ما در حد یک قدرت نافذ در منطقه و جهان مؤثر است، گفت: می‌ بینیم که چگونه عرصه بر استکبارگران و فضای تنفس استعمار در سرزمین ‌هایی که فرش قرمز برای آنها پهن می ‌کردند تنگ شده است. وی در همین زمینه افزود: در شرق مدیترانه حزب ‌الله لبنان افتخار جهان و اسلام و کابوس اسرائیل است و در سوریه سیاست قدرت ‌های بزرگ با شکست مواجه شده است. سلامی ادامه داد: امروز ایران از امن ‌ترین کشورهاست؛ در حالی که زیر تهدید و تحریم است، ماهواره‌ هایش به هوا می ‌رود و موشک‌ هایش سینه فضا را می شکافد،‌ مقتدر و سربلند ایستاده است و این به برکت خون شهیدان و صبر خانواده‌های شهدایشان است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «سیدحسن نصرالله: لبنان در حال ورود به مرحله جدید همکاری هاست»، «بروجردی: آمریکا متخلف بزرگ توافق هسته ای است»، «وزیر دادگستری: برخی مفسدان جز با اعدام راه اصلاحی ندارند» و «دادستان تهران: شناسایی 288 واحد صنفی فاقد مجوز دارای برند» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: