کد خبر: ۸۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه ایران در شماره یکشنبه 9 آبان در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان رییس جمهوری کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر گسترش همکاری ها، نوشت: ایران و اتحادیه اروپا با گسترش همکاری ‌ها، شرکای بزرگ تجاری و اقتصادی در منطقه خواهند شد. روابط تجاری و اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا طی یک سال گذشته 43 درصد افزایش یافته و بسیاری از بانک‌های اروپایی آماده آغاز فعالیت خود در ایران هستند.

این روزنامه با بررسی عنوان مدیر توسعه و تحول هستم نه حفظ وضع موجود، آورد: 3 سال از آن روز گذشته و رئیس جمهوری پس از استعفای محمود گودرزی، یک بار دیگر گزینه نخست خود را به مجلس معرفی کرده است. وقتی پای صحبت‌های مسعود سلطانی فر می‌نشینیم متوجه می‌شویم اطلاعات ورزشی و حافظه بلند مدت جالب توجهی دارد که مهر تأییدی است بر توصیف روحانی از او. او دیروز در دفتر خود پذیرای خبرنگار«ایران» بود و به سؤالات مختلفی پاسخ داد. فرض کنید شما رأی اعتماد گرفتید و روز اولی است که وارد وزارت ورزش می‌شوید، در همان روز اول چه کاری انجام می‌دهید، چه نامه‌ای خواهید زد یا دست روی چه چیزی خواهید گذاشت؟ مدیر حفظ وضع موجود و کسی که دچار روزمرگی باشد، نمی‌خواهیم. این کارتابل‌ها، جلسات معمولی و بازدیدهایی که شاید همه بتوانند انجام دهند ولی یک‌سری مسائل و برنامه‌ریزی‌های اصلی و استراتژیک است و یک‌سری کارهای مهم است چه در بخش ورزش همگانی و چه در بخش قهرمانی، چه در حرفه‌ای و چه در آموزشی و پرورشی، اینها مسائلی است که باید ضمن انجام کارهای روزمره، افق بلندمدتی را هم داشته باشیم و هر 6ماه یک‌بار دستاورد خود را با آن اهداف کمی و کیفی ارزیابی کنیم.

روزنامه ایران با اشاره به پرهیز از نگاه سیاسی‌ در ارزیابی کارنامه وزیران پیشنهادی، نوشت: رأی‌گیری در صحن علنی مجلس برای سه وزیر پیشنهادی وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، سه‌شنبه آینده آغاز خواهد شد. اما از ابتدای معرفی مسعود سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی‌امیری و فخرالدین دانش‌آشتیانی برای این وزارتخانه‌ها، برخی منتقدان با رویکردهای سیاسی به داوری آنان و دولت نشسته‌اند، رویکردی که به کارنامه کاری یا توانایی مدیریتی و تخصصی گزینه‌های پیشنهادی، توجه چندانی ندارد. این عده نه تنها به سابقه کنش‌های سیاسی یا سابقه معرفی این چهره‌ها به مجلس گذشته می‌پردازند، بلکه رویکرد تعاملی دولت با مجلس را نیز زیر سؤال برده و به این ترتیب، خواهان بهره‌مند نشدن دولت از حضور این سه گزینه در وزارتخانه‌های پیشنهادی است. آذر منصوری در گفت‌و‌گو با «ایران» با بیان اینکه غلبه نگاه سیاسی به پیشینه وزیران معرفی شده، به جای توجه به سابقه کاری آنان، ناشی از نگاه سیاسی موجود در میان برخی فعالان است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که حوزه‌هایی چون فرهنگ یا آموزش و پرورش، اساساً نیازمند نگاه علمی و استفاده از افراد صاحبنظری هستند که در حوزه‌های مورد نظر، تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.

با زد و بند پشت پرده، مانع پیگیری تخلفات «صندوق» شدند، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این خبر می خوانیم: موضوع تخلفات بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایطی توسط منتقدان دولت پیگیری می‌شود که اتفاقات یک دوره مهم یعنی دوران قبل از تشکیل دولت یازدهم در این پیگیری‌ها هیچ جایی ندارد. طیف رقبای دولت همه ابهامات را به دوره بعد از سال 92 ارتباط داده‌اند. روز شنبه در همین رابطه نادر قاضی‌پور، دیگر نماینده پیگیر تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس هشتم در روایت برخی از تخلفات این مجموعه که در آن دوران محرز شده بود، به روزنامه «ایران» گفت: «آن زمان ما تخلفات بسیار عدیده‌ای را از صندوق ذخیره فرهنگیان درآورده بودیم که نگذاشتند در صحن قرائت شود و هیچ‌گاه هم به آنها رسیدگی نشد. چیزی که من و برخی از نمایندگان آن زمان را خیلی آزار داد، این بود که عوامل صندوق، چه از ذینفعان رسمی و غیررسمی و چه مقامات و مسئولان آن با لابی‌گری‌ها و زد و بندهایی توانسته بودند روی کمیسیون آموزش و تحقیقات و قسمتی از مجلس تأثیر بگذارند و از پشت پرده‌های مجلس استفاده کردند تا کار متوقف شود.

روزنامه ایران در صفحه نخست با انتخاب عنوان انتقاد جامعه کارگری به‌جدایی بخش «درمان» از تأمین ‌اجتماعی، آورد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قرار است امروز درباره بیمه‌ها، شورای عالی بیمه، جدایی بخش درمان از سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت تصمیم‌گیری کنند. تصمیماتی که به گفته کارشناسان نه مبنای علمی و فنی دارد و نه از پشتوانه کارشناسی برخوردار است. به عبارتی این تصمیم‌گیری بیش از آنکه بخشی از مشکلات و چالش‌های بیمه‌ها را حل کند مغایر با قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت بوده و به گفته کارشناسان در صورت تصویب آن پیامدها و تبعات اجتماعی آن هزینه و خسارت سنگینی را به نظام بیمه‌ای کشور وارد خواهد ساخت. آنها معتقدند درخصوص بحث جدایی بخش درمان از سازمان تأمین نیز باید به این نکته اشاره کرد که سازمان تأمین اجتماعی با داشتن 42 میلیون بیمه شده، به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای عمومی غیردولتی که حق‌الناس بوده و همه اموال و دارایی و سرمایه آن به صورت مشاع و بین‌النسلی است. بنابراین هرگونه تصمیم‌گیری بدون در نظر داشتن نظرات شرکای اجتماعی این سازمان مغایر با قانون بوده و مشکلات و چالش‌هایی را در جامعه به وجود خواهد آورد که منافع بیمه‌شدگان را به خطر خواهد انداخت.

«کدخدایی: شورای‌نگهبان تا‌ قبل ‌از تصویب اعتبارنامه نسبت‌ به صلاحیت‌ها نظر می‌دهد»، «سیدحسن خمینی: دولت کنونی، مشکلات مالی سنگینی دارد»، «یازده میلیون جوان مجرد/ شانس نداشتیم ازدواج کنیم» و «منتقدان خرید هواپیما، سند چشم‌انداز را بخوانند/ آنها شیرجه «توپولف»‌را دوست دارند» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: