کد خبر: ۸۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه آرمان در شماره شنبه هشتم آبان نوشت: دیروز مسکو میزبان یک نشست سه جانبه بین وزرای خارجه روسیه، ایران و سوریه بود. محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در نشست مسکو گفت: «در این نشست اصول حاکم بر دیدگاه سه کشور مانند توجه به وحدت حاکمیت و تمامیت ارضی، استقلال سیاسی دولت سوریه مطرح شد.»
روزنامه آرمان در شماره شنبه هشتم آبان نوشت: دیروز مسکو میزبان یک نشست سه جانبه بین وزرای خارجه روسیه، ایران و سوریه بود. محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در نشست مسکو گفت: «در این نشست اصول حاکم بر دیدگاه سه کشور مانند توجه به وحدت حاکمیت و تمامیت ارضی، استقلال سیاسی دولت سوریه مطرح شد.»
آرمان: تاکید ایران بر «سوریه واحد»
این روزنامه با اشاره به عنوان زنان می‌توانند کاندیدای ریاست‌جمهوری ‌شوند؟، در تشریح تیتر یک، آورد: چند روز پیش نیز مقام معظم رهبری سیاست کلی انتخابات را در 18 بند ابلاغ نمودند که بر اساس بخش 5 بند 10 ابلاغیه ایشان بر «تعریف و اعلام معیارها وشرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر ومدبر بودن نامزدهای ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان» تاکید شده است. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:«براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری وظیفه شورای نگهبان است که تدوین و تصویب شرایط و معیارهای اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی که مربوط به رجل سیاسی - مذهبی است را پیگیری کند»

جنتی به همان دلیلی برکنار شد که مهاجرانی برکنار شده بود، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر به نقل از احمد نقیب زاده استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می خوانیم: آقای علی جنتی به همان دلیلی برکنار شد که پیش از این آقای مهاجرانی برکنار شده بود. به همین دلیل اگر مردم از پشت پرده برکناری ایشان مطلع شوند از آقای روحانی به دلیل قاطعیت در این زمینه تشکر خواهند کرد. از سوی دیگر کابینه آقای روحانی نیاز به تغییر داشت و این خیلی دیر اتفاق افتاد. به نظر من آقای روحانی باید در دولت احتمالی دوم خود بیشتر از اعضای حزب کارگزاران استفاده کند. از سوی دیگر ایشان باید نسبت به وزارتخانه‌های مهم مانند وزرات فرهنگ و ارشاد توجه ویژه داشته باشد و از بهترین گزینه‌های خود در این زمینه استفاده کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان اختلاس 1200 میلیارد تومانی 2بانک، می نویسد: دادستان کل کشور از اختلاس حدود 1200 میلیارد تومان در دو بانک ملی و ملت خبر داد و گفت: پول‌ها از بین رفته و پرونده فعلی مطرح است البته پنج نفر از عوامل اصلی در این زمینه بازداشت شده‌اند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری با اعلام اینکه در دو بانک ملی و ملت جمعا حدود 1200 میلیارد تومان اختلاس شده و پول‌ها از بین رفته است، افزود: در این رابطه یکی از بدهکاران فراری است و از طریق دادستان تهران تحت تعقیب است و پنج نفر از عوامل اصلی نیز بازداشت شده‌اند. وی اظهارکرد: از مجموع 1200 میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته، باید بگویم که در بانک ملی 800 میلیارد تومان بوده که 300 میلیارد آن برگشته است. در بانک ملت هم 300 میلیارد بوده که از مجموع 120 میلیارد تومان برگشته و بخشی از آن در خارج از کشور از طریق پلیس اینترپل شناسایی و توقیف شده و ما به دنبال متهم اصلی هستیم.

روزنامه آرمان با درج عنوان نامه شاکیان سعید طوسی به قوه قضائیه، نوشت: شاکیان پرونده سعید طوسی با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ضمن اعلام برائت و انزجار از اقدامات اخیر شبکه‌های معاند خواستار پیگیری مجدانه این پرونده شده‌اند. در این نامه خطاب به آیت‌ا... آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه آمده است:«ضمن اعلام برائت از اقدامات اخیر شبکه‌های معاند و نیز محکومیت هرگونه تحاکم الی الطاغوت و دادخواهی از اجانب که مع الاسف از سوی چند تن از شاکیان (که احتمالا به‌علت اطاله صورت گرفته در روند رسیدگی قضائی) سر زده است، ذکر چند نکته را لازم می‌دانیم. اولا قبل از هر کلامی اعلام می‌داریم که باتمام وجود معتقد به «حفظ» نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و آن را به فرموده حضرت امام خمینی رضوان‌ا... تعالی علیه از اوجب واجبات می‌دانیم. ثانیا ممانعت از ورود عناصر ناصالح و فاسد را به ساحت مقدس فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در حکومت اسلامی، از مهم‌ترین منویات مقام معظم رهبری دانسته و قویا در این خصوص معتقدیم: یکی از نخستین و نزدیک‌ترین مصادیق «حفظ» این نظام مقدس و آرمان‌های والای آن، مقابله بلکه مبارزه با افراد زیاده خواه و متعدی به حدود الهی است.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «محمدعلی نجفی: توهین‌های مستقیم به رئیس‌جمهور بی‌سابقه است»، «نجفقلی حبیبی: برگزارنشدن کنسرت در قم و مشهد قانون شود» و «تقی آزاد ارمکی: دوگانه‌سازی جوان و پیر کج‌فهمی است» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون گفت وگوهای اختصاصی عنوان های «فلاحت پیشه: پایان افسانه داعش با نزدیکی ایران، روسیه و سوریه»، «محمد لاهوتی: تغییر در تیم اقتصادی دولت ضرورتی ندارد» و «جهانگیر کوثری: ابزاری که می‌تواند به جوانان کمک کند» را منتشر کرد.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «اشتباهی که نباید تکرار شود» نوشته متین مسلم را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: