کد خبر: ۸۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه شرق در شماره شنبه هشتم آبان با اشاره به موضوع سفر فدریکا موگرینی به تهران نوشت: «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز به تهران می‌آید تا در دیدار با مقامات کشورمان درباره بحران سوریه گفت‌وگو کند و سپس راهی ریاض شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان باید تخفیف‌ها برگردد، در تشریح تیتر یک، آورد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور پنجشنبه‌ شب گذشته در رسانه ملی و در برنامه گفت‌ وگوی ویژه خبری برای مردم صحبت ‌کرد و در بخشی از اظهارات خود موضوع واگذاری املاک به تعدادی از مدیران شهرداری و بیرون از شهرداری را مطرح کرد و گفت: «طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، ١٥٠ نفر افرادی هستند که از مجموعه شهرداری بوده‌اند و می‌توانستند از امکانات و تسهیلات شهرداری استفاده کنند، ولی باید در تعاونی عضو می‌شدند که این کار صورت نگرفته، ولی ملک به آنها داده شده است و تخفیف‌هایی هم به آنها ارائه شده که باید برگردد. قیمت آن تخفیف‌ها باید کارشناسی و رصد شود که چند درصد تخفیف گرفتند و چقدر مجاز بوده و چقدر غیرمجاز انجام شده که تعدادی که غیرمجاز محاسبه شده باید برگردانده شود».

گزارش به قم، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: «علی شمخانی»، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، آخر هفته خود را در قم سپری کرد؛ دیدار با مراجع و علمای قم و همچنین شرکت در شورای اداری استان ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های او بودند. اوایل مهرماه بود که «محمد نهاوندیان»، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، به قم سفر کرده بود و حالا اوایل آبان‌ماه نوبت به دبیر شورای‌عالی امنیت ملی رسید تا به قم برود و به مراجع از وضعیت کشور گزارش بدهد. مسئله اقتصاد نیز، وجه اشتراک مراجع در توصیه‌هایشان به دبیر شورای‌عالی امنیت ملی بود. ‌

این روزنامه با انتخاب عنوان همکاری‌‌ ایران با روسیه و سوریه گسترده‌تر می‌شود، می نویسد: محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم دیروز در نشستی که در مسکو برگزار شد، به ‌دنبال پیداکردن راهی برای برخورد قاطع و کارآمد با تروریسم به‌ویژه در سوریه بودند. سفر یک‌روزه ظریف به مسکو که در راستای تداوم رایزنی‌های سه کشور درباره اوضاع منطقه انجام شد، فرصتی را برای دیدارهای دوجانبه میان ایران و روسیه و ایران و سوریه مهیا کرد. ظریف در این نشست گفت: «وضعیت اسفناک انسانی در یمن و سوریه ایجاب می‌کند همکاری‌های مستمر و گسترده‌تری داشته باشیم و در این خصوص لازم است گفت‌وگو، هم‌فکری و همکاری‌های فشرده‌تری به‌صورت دوجانبه و در نشست سه‌جانبه با حضور وزیر امور خارجه سوریه انجام شود».

روزنامه شرق با درج عنوان معیارهای رجل سیاسی اعلام می‌شود، نوشت: «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان گفته است با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات، شورای نگهبان موظف به تدوین معیارهای رجل سیاسی شده است. مفهومی که در این سی و چند سال سپری‌شده از انقلاب همواره و به‌ویژه در هنگام انتخابات ریاست‌جمهوری مناقشه‌برانگیز می‌شود؛ هم مفهوم «رجل» و هم ترکیب «رجل سیاسی». براساس یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و تصویب و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، مفهوم رجل سیاسی معیارها و شرایط لازم برای تشخیص آن و مذهبی و مدیر و مدبربودن کاندیداهای ریاست‌جمهوری، باید تعریف و به مردم اعلام شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «پیام تسلیت مقام معظم رهبری»، «روایت نجفی از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان»، « حسن حسنتاش: کجا دنبال رد پا می‌گردید؟»، «تیر مخالفان ایران به سنگ خورد» و «مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: نمی‌توان نظام 40ساله بیمه را به هم زد» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «دو قطب کابینه قوام» نوشته احمد غلامی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: