کد خبر: ۸۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه پنجم آبان در تشریح تیتر نخست با اشاره به اینکه پس از 36 سال که بخشی از ارز کشور صرف واردات بنزین می شد، بالاخره پرونده واردات بنزین برای همیشه بسته خواهد شد، نوشت: عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفت و گو با «ایران» از صفر شدن بودجه واردات بنزین در لایحه بودجه سال 1396 خبر می دهد و می گوید که برنامه ای برای ارائه لایحه اخذ مجوز واردات بنزین در قالب بودجه سال 96 به مجلس نداریم.
این روزنامه با بررسی عنوان ائتلاف نظامی غرب علیه تروریسم واقعی نیست، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب عصر روز گذشته در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، با تأکید بر لزوم مقابله با سیاست های آتش افروزانه و تروریسم پرور برخی دولت های غربی، خاطر نشان کردند: کشورهای مستقل باید با تحکیم روابط و اثرنپذیرفتن از سیاست های دولت های مستکبر، آتش اختلافات و درگیری ها را فرو بنشانند. رهبر معظم انقلاب، ائتلاف نظامی دولت های غربی علیه تروریسم را واقعی ندانستند و گفتند: اگرچه ممکن است این ائتلاف ها در مواردی با تروریست ها وارد جنگ نیز بشوند اما نه در عراق و نه در سوریه به دنبال ریشه کن کردن واقعی تروریسم نیستند و سیاست های بد و شرارت آمیز آنها، روز به روز مشکلات بشریت را افزایش می دهد. 

روزنامه ایران در صفحه نخست با انتخاب عنوان پیشرفت 71 درصدی احداث آزاد راه تهران ـ شمال، نوشت: منطقه یک آزادراه تهران - شمال با حجمی بالغ بر ٢٩ درصد از کل پروژه همان طور که وزیر راه و شهرسازی قول داده بود تا بهار ١٣٩٦ افتتاح خواهد شد. در حال حاضر پیشرفت این منطقه به 8.71 درصد رسیده که این رقم در شروع دولت یازدهم تنها ٢٩ درصد بوده است. این قطعه از بزرگراه که از تهران شروع می شود و تا بخش شهرستانک ادامه دارد، ٣٢ کیلومتر طول دارد و بزرگترین تونل های بین شهری ایران را در خود جای داده است. به گزارش «ایران» دیروز حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری مسئول گروه بازرسی دفتر رهبری به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و سعید محمد زاده معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان از این پروژه بازدید کرد. علی اکبر ناطق نوری مسئول گروه بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب درجریان بازدید از قطعه یک آزادراه تهران- شمال با اشاره به انجام فعالیت جهادی در این آزادراه گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه با گزارش کار ارائه شده، همخوانی دارد.

تصویب قطعنامه عادی سازی و گسترش روابط با ایران، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صدور قطعنامه عادی سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران را نشانه اراده مثبت اعضای این اتحادیه برای گسترش و تعمیق رابطه دوجانبه ایران و اروپا دانست. پارلمان اروپا در حالی دیروز (سه شنبه) قطعنامه پیشنهادی برای عادی سازی و گسترش روابط را با جمهوری اسلامی ایران با 456 رأی مثبت در برابر 174 رأی منفی تصویب کرد که این قطعنامه رئوس کلی برای گسترش روابط ساختاری و راهبردی بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران را در پی توافق هسته ای (برجام) مشخص می کند. این پیش نویس که «ریچارد هوویت» از اعضای شاخه قانونگذاری اتحادیه اروپا از حزب کارگر انگلیس و متحد نزدیک جرمی کوربین رئیس این حزب، آن را تهیه کرده «درباره راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران پس از توافق هسته ای» است. به گزارش ایران اکونومیست به نقل از یورونیوز، این سند علاوه بر درخواست گسترش روابط تجاری اتحادیه اروپا و ایران، خواستار شده است که اتحادیه اروپا برای کاهش تنش بین ایران و عربستان تلاش کند و همچنین در موضعی مداخله جویانه در مورد مجازات اعدام در ایران تقاضای تعلیق مجازات اعدام را کرده است.

روزنامه ایران با درج عنوان 11 میلیون گرفتار «فقرغذایی» تحت پوشش قرار می گیرند، آورد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجـــــتماعی از پوشش 11 میلیون نفر در بُعد فقر غذایی خبر داد و گفت: برای کاهش فقر غذایی نیز تلاش می کنیم و به 170 هزار کودک هرروز یک وعده غذای گرم می دهیم. به گزارش «ایران» علی ربیعی در همایش رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته و چشم انداز آینده که با حضور تعدادی از سفرا و نمایندگان سازمان های بین المللی در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد با بیان اینکه شورای عالی رفاه به عنوان نهاد مقابله با فقر ایجاد شده است، افزود: رابطه فقر کشورها و ناامنی جهانی را باید مورد توجه قرار داد، یک فرد و یک گروه می تواند امنیت یک کشور را تهدید کند.ربیعی با بیان اینکه انواع فقر در کشور شناسایی شده که فقر درمانی از مهم ترین موارد است، گفت: برای کاهش فقر در کشور چند موضوع را در سه سال اخیر دنبال کردیم که ایجاد تمهیدات ساختاری و نهادی برای شنیدن صدای فقرا نخستین راهکار است. در جامعه ای که صدای فقرا شنیده نشود فقر روز به روز بیشتر می شود. معمولاً در جامعه مجالی برای شنیدن صدای فقرا نیست، تریبون ها آماده شنیدن صدای آنها نیستند و رسانه ها شیوه انتقال صدای فقرا را بدرستی نمی دانند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «پاکتی که در جیب ماند»، «آیت الله هاشمی: موافقت با اعاده دادرسی مهدی هاشمی»، «پرونده خیریه امام رضا(ع) در شورای شهرتهران»، «گفت و گو با رئیس سازمان ملی بهره وری/ جهش نرخ رشد اقتصادی با تقویت بهره وری» و «رؤیای نوجوان سرطانی خاطره شد/ شکفتن گل آرزو در دروازه پرسپولیس» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: