کد خبر: ۸۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه سوم آبان در تیتر یک نوشت: بعد از انتشار اخبار متعدد پیرامون اظهارنظر قانونگذاران در مورد انتخاب سه عضو جدید کابینه جایگزین جنتی، فانی و گودرزی بهارستان نشینان از لغو استیضاح ها درپی اطمینان آنها به دولت در راستای تغییرات اعمال شده در کابینه خبر دادند.

این روزنامه با انتخاب عنوان مطالبه افکار عمومی برای اجرای سیاست های کلی انتخابات، می نویسد:آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، در جلسه پرسش و پاسخ جمعی از اصحاب قلم، مدیران و فعالان رسانه ای در سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها، با ارائه تحلیلی از فضای سیاسی کشور، به سیاست های کلی انتخابات و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر رقابت های انتخاباتی سال آینده جدّی و برپایه قانون باشد، مردم ایران نشان داده اند که به خاطر علاقه به کشور و انقلاب، به صحنه می آیند. البته نقش و وظیفه رسانه ها برای افزایش آگاهی مردم بسیار مهم است. هاشمی رفسنجانی، با تشریح روند تدوین سیاست های کلی انتخابات، در پاسخ به نگرانی یکی از اصحاب رسانه در خصوص عدم اجرای آن، گفت: براساس قانون و تفویض رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناظر بر حسن اجرای سیاست های کلی است، اما آنچه که در این امر مهم است، افکار عمومی و مطالبه آن ها برای اجرای کامل و صحیح این سیاست هاست.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد، آورد: حجت الاسلام حسن روحانی که دیروز در ادامه سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی سفر کرد، در جمع مردم این استان در اراک طی سخنانی اظهار کرد: امروز معضل اصلی جامعه ما عدم رونق اقتصادی و مشکل خانواده های ما بیکاری نسل جوان و بویژه تحصیلکردگان است، اما ملت ایران و جوانان عزیز کشور باید بدانند که برای اشتغال پایدار نسل جوان، راهی جز ایجاد رونق اقتصادی نداریم. رییس جمهوری با بیان اینکه امروز باید ادبیات ما بر مبنای امید، انسجام، اتحاد و وحدت ملی باشد، خاطر نشان کرد: ادبیات ما ادبیات اتحاد و امید باشد؛ نباید عده ای گفتمان یاس و بدتر از آن فروپاشی قدرت مدیریتی این ملت بزرگ را ترویج کنند. روحانی تصریح کرد: انسان دروغگو و فحاش و یاس پراکن هرگز یک انقلابی نیست و آنهایی که از یاس سخن می گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه ای ندارند. رییس جمهوری گفت: آنها که تصور می کنند که در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.

این روزنامه با درج عنوان افشای برخی موارد بیشتر به ضرر شاکی است تا متهم، نوشت: سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و سومین نشست خبری خود در رابطه با پرونده سعید طوسی، گفت: فردی شکایت کرد و روال قانونی بررسی شد، هنوز مرحله رسیدگی نهایی نشده است. به لحاظ پیگیری یکی از شکات در مساله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب در دادسرا صادر و تایید شد. ادعای دیگری شد در رابطه با تشویق به فساد که قرار منع تعقیب صادر شد که دادگاه با قرائن و شرایط رسیدگی را ادامه داد و قرار منع تعقیب را نقض کرد. محسنی اژه ای تصریح کرد: برخی از اتهامات اثباتشان کار مشکلی است. ممکن است حق با شاکی باشد ولی اثباتش مشکل باشد. خیلی از اتهامات یا قابل اثبات نیست یا مشکل است. درباره موارد سوء اخلاقی قانوناً و شرعاً امکان ریز شدن نیست. هم شرع و هم قانون جلوگیری کرده و ضابط و یا دادسرا حق ورود ندارد و باید مستقیم به دادگاهی برود که با چند قاضی رسیدگی می کند. افشای این موارد خیلی بیشتر به ضرر شاکی است تا متهم و گاهی موجب اشاعه فحشاء می شود.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان ترک عادت به بیماری تورم، می نویسد: اطلاعات مرکز آمار می گوید تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال جاری به 7.9 درصد رسید. عددی که نشان از ثبات عدد تورم در اقتصاد دارد. این تورم تک رقمی ماهانه در عین حال منتقدانی نیز دارد که آن را برای وضعیت معیشت مردم بی اثر می داند. به گونه ای که عده ای معتقدند حتی تورم دو رقمی از وضعیت رکود فعلی بهتر است. این در حالی است که اقتصاد کشور طی سه دهه گذشته غیر از یک یا دو سال همیشه با بیماری تورم دو رقمی همراه بوده است. معضلی که همه جوانب اقتصاد را به خود مشغول کرده بود و دست کم تولید را به تدریج از پا درآورد. از طرفی اما رکود بر بخش خدمات و بازار هم مشاغل مختلفی را تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که این مشاغل در شرایط غیر تورمی توان سود دهی را ندارند. هر چند این سود سرمایه مقطعی و آسیب زا بود.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «سطح منازعه» به قلم محمدصادق جنان صفت اختصاص داد.
«عباس میرزا قهرمان سلسله قاجار»، «سمفونی بوق!»، «صرافی ATMها» و «نقد منفی بر فیلم وارد است نه فیلم ساز» دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: