کد خبر: ۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی از واگذاری 5 ایستگاه راه آهن مازندران بخش خصوصی خبر داد و گفت: قطار گردشگری مازندران به زودی راه اندازی می شود.
مرتضی باقری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه برای راه اندازی قطار توریستی و گردشگری در مازندران برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: این قطار گردشگری در ماه های آینده در استان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به مشکلات بخش ساخت و تجهیز ناوگان ریلی در کشور عنوان کرد: مشکلی که در زمینه ساخت و تجهیز ناوگان برای نوسازی ریلی وجود دارد این است که سرمایه گذاری در بخش ناوگان مانند بخش های دیگر مدل مالی ندارد به همین دلیل شرکت های خصوصی کمتر تمایل به سرمایه گذاری دارند.

این مسئول در پاسخ به سوال ایسنا درباره راه اندازی قطارهای سریع السیر در کشور عنوان کرد: ساخت قطارهای سریع السیر  در مسیر تهران- قم -اصفهان آغاز شده و ال سی های آن نیز باز شده است و ادامه اجرای این طرح در شهرهای دیگر نیز در حال برنامه ریزی است. این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است. قطارهای سریع السیر باید از ایستگاه هایی بگذرد که در مرکز شهر قرار دارند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون شرکت های خصوصی به دنبال خرید ناوگان در مازندران هستند، تصریح کرد: برای بازسازی ایستگاه های مختلف در مازندران تبادل نظر صورت گرفت. در این راستا 5 ایستگاه در مازندران مرمت و نوسازی شد تا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

باقری با تاکید بر اینکه در مازندران باید هر چه سریعتر پروژه های ریلی برنامه ریزی شده و به انجام برسد، تصریح کرد: رفع مشکل ترافیک مازندران فقط با تحقق پروژه های ریلی میسر می شود.
انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: