کد خبر: ۸۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی انتقال پایانه شرق تهران به خارج شهر را خلاف یکپارچگی حمل و نقل دانست و گفت: اجرای طرح جامع، بهبود لجستیک بار، یکپارچگی حمل و نقل مسافر و شهرسازی ریل پایه از مهمترین سیاست های دولت یازدهم در این زمینه است.

«مهرداد تقی زاده» امروز (دوشنبه) در نشست سیاستگذاری ریلی ایران و اتحادیه اروپا افزود: ما به دنبال به روز رسانی طرح جامع حمل و نقل هستیم که 10 سال پیش از سوی یک شرکت فرانسوی تهیه شد.

وی توسعه حمل و نقل حومه به عنوان حمل و نقل پاک اطراف کلانشهرهای کشور را از برنامه های دیگر دولت عنوان کرد و گفت: برقی کردن خطوط ریلی کشور در دستور کار راه آهن قرار گرفته است اما حتی اگر خطوط ریلی، برقی نشود، باز این نوع حمل و نقل، آلایندگی نزدیک به صفر دارد.
تقی زاده تاکید کرد در صورت یکپارچگی حمل و نقل درون و برون شهری، فردی که در کشور سفر می کند یکپارچگی ابعاد مختلف سفر خود را احساس می کند.

این مسئول افزود: عده ای برای مدتی به دنبال انتقال ایستگاه راه آهن تهران به خارج از شهر بودند اما در دو سال گذشته مساله برعکس شده است و درصددیم ایستگاه های راه آهن شهرهای متصل به خطوط ریلی را به مرکز شهرها منتقل کنیم.

وی اعلام کرد در زمینه بهبود لجستیک بار، وزارت راه و شهرسازی به دنبال تمرکز حمل و نقل به صورت ترکیبی در پایانه های مختلف کشور است تا برای استقرار حمل و نقل ترکیبی همه بندرها را به شبکه ریلی متصل کند و سرعت حمل و نقل افزایش یابد.

تقی زاده درباره ضرورت شهرسازی ریل پایه گفت: پیش از شهرسازی باید همه زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در شهرها ایجاد شود تا در آینده شاهد بروز مشکلات ترافیکی در شهرها نباشیم.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیست و ششم اردیبهشت ماه در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: اکنون طول شبکه ریلی کشور به 10 هزار و 500 کیلومتر رسیده و راه آهن درصدد است در برنامه چشم انداز خود 9 هزار کیلومتر راه آهن جدید بسازد و قرارداد ساخت پنج هزار کیلومتر راه آهن امضا شده است.
«محسن پورسیدآقایی» افزود: در افق سال 2025 میلادی، سهم راه آهن در حمل بار باید به 30 درصد و حمل مسافر باید به 18 درصد برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: