کد خبر: ۸۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
ولادیمیر پوتین درسخنرانی روزدوشنبه خود درکنگره جهانی انرژی با انتقاد ازسیاست های کاهش قیمت نفت دربازارهای جهانی گفت: این وضعیت باعث تاخیر دراجرای پروژه های سرمایه گذاری به میزان 500 میلیارد دلار در جهان شده است.
ولادیمیر پوتین درسخنرانی روزدوشنبه خود درکنگره جهانی انرژی با انتقاد ازسیاست های کاهش قیمت نفت دربازارهای جهانی گفت: این وضعیت باعث تاخیر دراجرای پروژه های سرمایه گذاری به میزان 500 میلیارد دلار در جهان شده است.

به گزارش ایرنا ازکنگره جهانی انرژی، پوتین درحالی از وضعیت تولید اضافی دربازار نفت گلایه کرد که وزیر نفت عربستان نیز در صف اول این سخنان را گوش می داد.

پوتین با ابراز آمادگی کشورش درمورد همکاری با سایر تولید کنندگان بزرگ نفت دنیا برای محدود سازی تولید، گفـت : درشرایط فعلی حاکم بر بازار جهانی نفت، راه تثبیت قیمت ها، محدود سازی تولید است. در این راستا روسیه ازاقدام کشورهای عضو اوپک برای محدودسازی تولید نفت استقبال می کند.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه افت قیمت های نفت، یک فلاکت نیست، گفت: برخی ها فکر می کنند افت ناگهانی بیش از دوبرابر قیمت نفت در بازارهای جهانی موجب افت جدی اندوخته های هیدروکربوری شده است اما برای این ادعا، داده مشخصی در دست نیست. در شرایط فعلی برای تثبیت قیمتها، کاهش سقف تولید می تواند راه حل درستی باشد. لذا ما از اقدام اوپک در این راستا حمایت می کنیم. 

پوتین با تاکید براینکه افزون بر دو میلیارد نفر درجهان به انرژی دسترسی ندارند، برلزوم همگانی کردن استفاده ازانرژی برق و رفع موانع وتحریم ها توسعه اقتصادی و انرژی جهان تاکید کرد. 

او با تاکید بر اینکه فهم هیدروکربوری درجهان درسال های اخیر بسیار تغییر کرده است، گفت : تحلیل هایی که منابع هیدروکربوری رو به پایان است، نتیجه ای ندارد. البته دنیا به سوی انرژی سبز و تجدید پذیر می رود ولی نیاز به انرژی در جهان نیز همواره سیر صعودی داشته است. 

رئیس جمهوری فدراسیون روسیه گفت: به ویژه افزایش تولید LNG ، بازارهای گاز در جهان را بسیار تحت تاثیر قرار است و دیده می شود که زیر ساخت مربوط به LNG نیز روبه توسعه است. پیش بینی می شود که در 10 سال آینده حمل و نقل LNG به بیش از حمل گاز با خط لوله برسد. 

پوتین با غیر قابل قبول ارزیابی کردن محدود سازی انرژی به خاطر منافع سیاسی ازسوی برخی کشورها، گفت: درست نیست که دسترسی به سرمایه و فناوری با ادعاهای گوناگون محدود شود. چنین رویکردهایی موجب بی ثباتی اقتصادی می شود. 

او تصریح کرد، کشورش به عنوان یک کشور بزرگ تولید کننده انرژی به کمک ها و حمایت های خود از توسعه پایدار ادامه داده و به برای کشف منابع جدید سرمایه گذاری خواهد کرد. استخراج را در شرایط سخت هم باشد، ادامه خواهیم داد. روسیه همواره کشور قابل اعتمادی در تامین انرژی خواهد شد. 

پوتین گفت: روسیه خواهان اجرایی کردن طرح خط لوله گاز موسوم به جریان ترک می باشد. 
این طرح قرار است در چند مرحله و در مجموع سالانه افزون بر 65 میلیارد متر مکعب گاز را از طریق ترکیه به اروپا منتقل کند. 

بیست و سومین کنگره جهانی انرژی یکشنبه شب طی مراسمی درمرکز فرهنگی لطفی کردا استانبول شروع شد.
کنگره جهانی انرژی (WEC) هر سه سال یکبار برگزار می شود و این از سال 1977 میلادی به بعد اولین کنگره جهانی انرژی است که در ترکیه برگزار می شود.

دراین کنگره که تا سیزده اکتبر فعال خواهد بود همزمان نمایشگاهی نیز برپا شده تا شرکت های انرژی توانایی و ظرفیت های خود را تبیین کنند. شرکت ملی گاز ایران نیز در این نمایشگاه غرفه برپا کرده است.

نمایشگاهی برای معرفی اختراعات و پبشرفت های علمی و فنی مخترعین جوان نیز ترتیب یافته است تا طرح های نوآور خود را در زمینه بهره وری و صرفه جویی در انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر معرفی کنند.

پلیس استانبول تدابیر امنیتی بسیار شدیدی را در اطراف این محوطه بزرگ به اجرا گذاشته و برخی از خیابانها را نیز مسدود است.
روسای جمهوری ترکیه، روسیه و ونزوئلا و جمهوری آذربایجان در این کنگره شرکت دارند.
هنوز آمار دقیق از سطح مشارکت هیات ارائه نشده ولی پیشتر اعلام شده بود که 54 کشور در سطح وزیر شرکت می کنند. همچنین بیش از 200 تن از روسای شرکت های مهم انرژی جهان نیز در این کنگره حضور دارند.

در این کنگره که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، از 82 کشور در مجموع 265 سخنران در 60 نشست جداگانه سخنرانی خواهند کرد و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ می دهند. نشست ها، فردا صبح بعداز سخنرانی های رسمی شروع می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: