کد خبر: ۸۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
چندی قبل وزیر اقتصاد آلمان در گفت وگو با رسانه های داخلی این کشور اعلام کرده بود که ایران باید رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، متعاقب این سخنان محمدجواد ظریف به دلیل آنچه اظهارات مداخله جویانه معاون صدراعظم آلمان خوانده شد با گابریل دیدار نکرد. در همین راستا دیروز اعلام شد که علی لاریجانی رئیس مجلس هم حاضر به دیدار با مهمان آلمانی نشده است.
 روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 14 مهر در تشریح تیتر یک، نوشت: چندی قبل وزیر اقتصاد آلمان در گفت وگو با رسانه های داخلی این کشور اعلام کرده بود که ایران باید رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، متعاقب این سخنان محمدجواد ظریف به دلیل آنچه اظهارات مداخله جویانه معاون صدراعظم آلمان خوانده شد با گابریل دیدار نکرد. در همین راستا دیروز اعلام شد که علی لاریجانی رئیس مجلس هم حاضر به دیدار با مهمان آلمانی نشده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان هشدار انتخاباتی هاشمی به حامیان دولت، به نقل از محسن رهامی رییس کمیته انتخاباتی جریان اصلاحات آورد: در دیدار دبیرکل احزاب اصلاح طلب با آیت ا... هاشمی دغدغه های احزاب و موانع توسعه احزاب در کشور با آیت ا... هاشمی در میان گذاشته شد. ایشان نیز تاکید زیادی روی نقش احزاب در حل مشکلات کشور داشتند و معتقد بودند بسیاری از مشکلات کشور از طریق احزاب حل شدنی است و از دبیرکل احزاب خواستند که از تمام توان خود در جهت پیشرفت تحزب در کشور استفاده کند. با این وجود ایشان یک نگرانی و دغدغه نسبت به انتخابات ریاست جمهوری داشتند و به احزاب اصلاح طلب هشدار دادند که اگر در شرایط کنونی احزاب قصد داشته باشند به صورت مجزا فعالیت انتخاباتی کنند ممکن است جریان حامی دولت با چند کاندیدا وارد انتخابات شود که به هیچ عنوان به مصلحت کشور نیست.

چالش های مسابقه فوتبال در شب عاشورا!، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: برگزاری یک بازی فوتبال در شب عاشورا به یکی از موضوعات قابل بحث در کشور تبدل شده است؛ بحثی که کلید اصلی آن را آیت ا... محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زد. فارغ از تصمیم گیری درباره برگزار شدن یا نشدن بازی فوتبال میان ایران و کره جنوبی در شب عاشورا، موضع آیت ا... یزدی درباره لزوم لغو این مسابقه با واکنش هایی از سوی دولت و نایب رییس مجلس مواجه شد. واکنش علی مطهری که در قالب نامه بود، بیش از سایر واکنش ها مورد توجه قرار گرفت که شاید دلیل آن را بتوان آموزه های او از شهید مطهری دانست که همواره بر اساس شرایط زمان به موضع گیری می پرداخت. نایب رییس مجلس رویکرد رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی را غیرقابل هضم دانست و گفت که چنین اظهاراتی عده ای را از دین گریزان می کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان پیگیری تخلف 12 هزارمیلیاردی احمدی نژاد!، می نویسد: مجلس دهم تا به امروز که بیش از سه ماه از آغاز به کارش می گذرد، نشان داده که روح نظارت بر آن بیش از مجالس نهم، هشتم و هفتم حاکم است. محمود صادقی رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی چندی پیش خبری را رسانه ای کرد که اسباب تحیر فعالان سیاسی و اقتصادی شد. صادقی در ششم مهرماه سال جاری، در حساب توئیتری خود نوشت:«بنابر اطلاع موثق، دولت سابق 48000 میلیارد تومان محکومیت مالی قطعی در دیوان محاسبات دارد که 12000 میلیارد آن مربوط به شخص رئیس دولت قبل است.» اما این تمام ماجرا نیست. محمود صادقی، روز گذشته اعلام کرد که دادستان دیوان محاسبات کشور که بازوی نظارتی خانه ملت محسوب می شود نیز این تخلف را تایید کرده است.

روزنامه آرمان با درج عنوان عزیمت معتادان از «شیشه» به «گل»، نوشت: همزمان با اعلام این خبر توسط یک عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس که طرح حذف مجازات اعدام قاچاقچیان مواد مخدر آماده ارائه است، یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر در یک نشست خبری توضیحات تازه ای درباره وضعیت استفاده از مواد مخدر در ایران ارائه داد. پرویز افشار با بیان اینکه تولید شیشه در ایران به حداقل رسیده و ممکن است این ماده مخدر از خارج از مرز ها به کشور وارد شود، گفت: «کاهش قیمت شیشه نشان دهنده سوق یافتن معتادان به مواد مخدر دیگری مانند ماری جوانا و حشیش است.»

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نخستین کارت زرد با طعم شکر!»، «مقام معظم رهبری: نیروی انتظامی رکن تامین امنیت است»، «مهدی دادرس: اطلاعات غلط به آقایان دادند»، «پروانه سلحشوری: تشویق کارفرمایان به کاهش ساعت کاری زنان»، «محسن مهر علیزاده: دلالی در حوزه گردشگری» و «آیت الله هاشمی: اگر ایران و عراق با هم باشند حرف اول را در منطقه می زنند» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «انتخابات آمریکا و صلح جهانی» نوشته احمد شیرزاد را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: