کد خبر: ۸۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
منابع یمنی از کشته شدن بیش از 20 نظامی امارات در حمله موشکی نیروهای انصار الله و کمیته های یمن به یک ناوچه یمنی خبر دادند. یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا هدف قرار داد و منهدم کرد.
 روزنامه رسالت در شماره دوشنبه 12 مهر با اشاره به ضربه های انصارالله بر پیکر ائتلاف سعودی نوشت: منابع یمنی از کشته شدن بیش از 20 نظامی امارات در حمله موشکی نیروهای انصار الله و کمیته های یمن به یک ناوچه یمنی خبر دادند. یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا هدف قرار داد و منهدم کرد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان برخی آرمان های والای شهیدان را پنهان می کنند، اختصاص داد و آورد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان های کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی که در تاریخ 5 مهر 1395 برگزار شده بود، صبح روز یکشنبه در مصلای امام خمینی(ره) یاسوج منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، هدف از جنگ نرم و پنهان دشمن را «دور کردن مردم از عرصه جهاد و مقاومت، بی اعتنا کردن آنها به آرمان ها و تصرف فضای فکری و روحی کشور» دانستند. لزوم تبیین اهداف و آرمان های بلند شهیدان، نکته دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی در بحث «چگونه زنده نگه داشتن یاد شهیدان» به آن اشاره و خاطرنشان کردند: برخی سعی می کنند آرمان های والای شهیدان را پنهان کنند و دفاع مقدس را در سطح جنگ های معمول دنیا و آرمان آن را در حد عقب راندن دشمن متجاوز تقلیل دهند.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان برنامه ای که وزارت ارشاد پیش گرفته دولت را تضعیف می کند، می نویسد: آیت الله محمد یزدی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری کنسرت در شهر قم و حواشی آن اظهار کرد: جامعه مدرسین واکنش هایی که باید نشان داده و من هم عضوی از آن جلسه بودم و رای خود را نسبت به واکنش ها داشتم، اما در حال حاضر به عنوان یک طلبه مطالبی را داریم که مایلم پس از مدت ها بیان کنم. وی با تاکید بر اینکه مسائلی که مطرح می کنم متوجه خود من هست و واکنش جامعه مدرسین نیست، خطاب به علی جنتی وزیر ارشاد گفت: من ناصحانه به شما می گویم برنامه ای که در پیش گرفتید دولت را تضعیف می کند چرا که اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که باید به آن توجه داشته باشید.

این روزنامه با اشاره به عنوان 400 مدیر متخلف حقوق های نامتعارف می گیرند، نوشت: علی لاریجانی پس از ارائه گزارش حقوق های نامتعارف از سوی عادل آذر رئیس دیوان محاسبات، گفت: لازم می دانم از رئیس دیوان محاسبات و کارکنان شریف دیوان تشکر کنم که با دقت، وسواس و امانت این گزارش را تهیه کرده اند که برای کشور لازم بود. وی اظهار داشت: در این گزارش همه بخش های مدیریتی در کشور مورد بررسی قرار گرفت. همه قوا، نهادهای مختلف، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری، همه مورد بررسی قرار گرفتند و این نتیجه را امروز به دست آوردیم که گزارشش ارائه شد. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از بین 100 هزار مدیری که در کشور خدمت می کنند، در این گزارش حدود 390 یا 400 نفر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات برایشان پرونده تشکیل داده و بیش از 400 پرونده تشکیل شده است و حدود 50 میلیارد ریال مسترد شده و باید مابقی وجوه نیز مسترد شود.

نیروهای پای کار انقلاب در انتخابات مسیر واحدی را طی می کنند؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نیروهای پای کار انقلاب در انتخابات مسیر واحدی را طی می کنند. وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، افزود: آقای احمدی نژاد تبعیت خود را از مصلحت اندیشی مقام معظم رهبری اعلام کردند و این موجب خوشحالی است ما امیدواریم که طرفداران ایشان همراه اصولگرایان، وحدت جبهه اصولگرایی را تقویت نمایند. اما مقام معظم رهبری در این تشخیص مصالح ملی مطالب مهم دیگری هم فرمودند که باید به آن توجه کنیم. حبیبی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اختلاف بین برادران مؤمن و پای کار انقلاب را مصلحت نمی دانند ایشان بر وحدت قلوب و حرکت در مسیر واحد اصرار دارند ما باید ببینیم طرق رسیدن به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات چیست؟ وی همچنین افزود: رهبری فرمودند باید درست در مقابل حرکت دشمن حرکت کنیم. اگر ما ندانیم کجا هستیم و حرکت دشمن چیست نمی توانیم به این وظیفه انقلابی عمل کنیم. وی بیان داشت: دشمن در هر انتخاباتی به ویژه از سال 76 به این طرف درصدد خلق دو قطبی های کاذب هست تا به امنیت ملی وفاق ملی آسیب بزند. ما نباید سیر حرکت انتخابات را به سمتی هدایت کنیم که دشمن هدف گذاری کرده است. بلکه باید بکوشیم. انتخابات های ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در یک قامت سالم و آرام برگزار شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «رئیس دیوان محاسبات: متخلفان حقوق های نامتعارف به انفصال از خدمات دولتی محکوم می شوند»، «دوست حسینی: موجودی صندوق توسعه ملی 68 میلیارد دلار است»، «ظریف: با بدعهدی آمریکا برخورد می شود» و «رئیس پیشین موساد: اسرائیل با بزرگ ترین بحران تاریخ خود مواجه است» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: