کد خبر: ۸۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
آخرین آمارهای بانک مرکزی از محل سپرده و تسهیلات نشان می دهد که فشار سیاست گذار برای تصمیم های دستوری، واکنش خود را در آمارهای پول منعکس کرده است. «دنیای اقتصاد» در گزارش های پیشین خود، شواهدی درخصوص جابه جایی ترکیب سپرده ها در ماه های اخیر منتشر کرده بود.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره یکشنبه 11 مهر در تشریح تیتر یک نوشت: آخرین آمارهای بانک مرکزی از محل سپرده و تسهیلات نشان می دهد که فشار سیاست گذار برای تصمیم های دستوری، واکنش خود را در آمارهای پول منعکس کرده است. «دنیای اقتصاد» در گزارش های پیشین خود، شواهدی درخصوص جابه جایی ترکیب سپرده ها در ماه های اخیر منتشر کرده بود.

این روزنامه با اشاره به عنوان سبقت پنج درصدی هیلاری از ترامپ، می نویسد: هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در تازه ترین نظرسنجی رویترز و ایپسوس بالاتر از دونالد ترامپ ایستاد. به گزارش رویترز، نامزد دموکرات ها توانست با 5 اختلاف امتیاز بالاتر نامزد جمهوری خواهان بایستد. نظرسنجی جدید نشان می دهد که هیلاری کلینتون توانسته است در روزهای پسامناظره از رقیب جمهوری خواه خود عبور کند. هنوز دو نظرسنجی دیگر باقی مانده و هیلاری کلینتون توانسته است در تازه ترین نظرسنجی اختلاف خود را با دونالد ترامپ حفظ کند.

روزنامه دنیای اقتصاد با بیان عنوان تغییر زمین بازی بورس بازان، آورد: دیروز شاخص کل بورس با رشد قیمت سهام در گروه های پالایشی و خودرویی رشد 178 واحدی را به ثبت رساند. در نقطه مقابل شاخص کل هموزن با افت مواجه شد. در هفته های اخیر و به دنبال درجا زدن نمادهای بزرگ، هجمه نقدینگی به سمت کوچک تر های بازار روانه شده بود. در شرایط کنونی با سیگنال هایی از رشد قیمت کالاها در بازارهای جهانی و همچنین موج دیگری از اخبار خودرویی شاهد کوچ نقدینگی از شرکت های کوچک تر به سمت این گروه ها هستیم. این موضوع اختلاف شاخص کل و شاخص کل هموزن را رقم زده است.

این روزنامه با درج عنوان نقشه راه تامین مالی مسکن، نوشت: مسوولان و صاحب نظران حوزه مسکن با طراحی دست کم 10 نوع ابزار و نهاد تامین مالی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون، نسخه مانع زدا برای تامین مالی مسکن عرضه کرده اند. این نسخه با تکیه بر 19 ضرورت و اولویت بخش مسکن، روش های متداول تامین مالی را ناکارآمد عنوان و توسعه بازارهای رهنی و رفع موانع پرداخت تسهیلات را دو راه عبور از مشکلات تامین مالی در این بخش معرفی کرده است. این دو طیف تاثیرگذار فردا نیز در قالب همایشی نقشه راه طراحی شده برای تامین مالی مسکن را تکمیل خواهند کرد.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار یادداشت تعبیر کابوس سعودی به قلم کامران کرمی، می نویسد: مقامات دولت عربستان پس از رد وتوی اوباما در کنگره، نسبت به عواقب وخیمی که این روند به دنبال دارد، هشدار دادند و گفتند که این قانون می تواند به همه ما از جمله خود آمریکا آسیب بزند. اگرچه در این میان یک قاعده حقوق بین الملل یعنی مصونیت عام دولت ها نقض شده است، اما به نظر می رسد که عزم کنگره برای تاثیرگذاری بر سیاست های دولت از یکسو و مانع تراشی بر سر همکاری ها با عربستان، خود حکایت از یک معادله در حال وقوع دارد که ضرب آن بر همه این ملاحظات چربیده است. از این رو، این وضعیت پیچیده که می توان از آن تحت عنوان ورود به دوران انتقال در روابط نامگذاری کرد، دو بازیگر را به سمت تغییر و تعریف اولویت های خود هدایت کرده که می تواند به منزله بروز و ظهور فرآیندهای گریز از مرکز باشد.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «هشدار در سیاست های پولی» نوشته علی فرحبخش اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: