کد خبر: ۸۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
تیم فوتبال صبای قم در بازی‌ حذفی مرحله سوم رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور میهمان سفیر قزوین شد و در راه کسب سهمیه آسیا احتمالا با استقلال روبه‌رو می‌شود.
تیم فوتبال صبای قم در بازی‌ حذفی مرحله سوم رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور میهمان سفیر قزوین شد و در راه کسب سهمیه آسیا احتمالا با استقلال روبه‌رو می‌شود.

به گزارش  فارس از قم، صبای قم بعد از نیمه‌هایی جام‌ حذفی سال‌های 1388 و 1389 که با هدایت فیروز کریمی و رسول کربکندی از راهیابی به فینال بازماند، 6 سال است که از مرحله یک هشتم نهایی بالاتر نرفته و امسال عزم خود را برای موفق‌ حاضر شدن در جام حذفی جزم کرده است.

با توجه به اینکه بازی‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در چند سال اخیر به صورت تک حذفی برگزار می‌شود و دیگر از بازی‌های رفت و برگشت خبری نیست، میزبانی در این مسابقات برای تمام تیم‌ها اهمیت زیادی دارد و بر همین اساس صبا این شانس را دارد که در مراحل آتی میزبان رقبای بزرگ لیگ برتری باشد.

کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

صبای قم در سال‌های اخیر همواره یا در مرحله یک هشتم نهایی و یا در مرحله یک شانزدهم از گردونه رقابت‌ها کنار رفته اما به نظر می‌رسد کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با توجه به کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا، از جام حذفی تا لیگ برتر آسان‌تر باشد.

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه ایران در مسابقات امسال لیگ قهرمانان آُیا از سه سهمیه به دو سهمیه کاهش یافته و تنها قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی مستقیما به مرحله گروهی می‌روند و تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر باید ابتدا در پلی‌آف یا بازی حذفی به میدان بروند.

به همین دلیل سازمان لیگ برتر نظارت ویژه‌ای بر نحوه برنامه‌ریزی و برگزاری بازی‌ها دارد تا مبادا حقی از تیمی تضییع شود و صدای اعتراض تیم‌ها بلند شود، بر همین اساس هر تیمی که در یک مرحله میزبان شد در صورتی که حریف مرحله بعد آن قبلا میهمان بود، بالطبع در مرحله آتی میهمان آن رقیب می‌شود.

اما در صورتی که تیم‌های برنده یک مرحله هر دو میزبان باشند و قرار است این دو تیم در مرحله بعد با یکدیگر روبه‌رو شوند، با حضور نمایندگان این دو تیم قرعه کشی تعیین میزبان در سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد تا تکلف میزبان مشخص شود.

این اتفاق در دوره اخیر رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور بعد از انجام بازی‌های مرحله سوم قطعا برای تعیین میزبان دو مسابقه رخ خواهد داد و با حضور نمایندگان تیم‌های حاضر در جام، قرعه کشی تعیین میزبان بازی‌ها در سازمان لیگ برگزار خواهد شد.

دیدار صبا – سفیر در قزوین

این در حالی است که یکی از بازی‌های مهم مرحله سوم فصل 96 - 1395 مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور در نهمین روز مهر ماه باید بین تیم‌های فوتبال صبای قم و سفیر آبیک قزوین برگزار شود و به دلیل اینکه تیم سفیر آبیک در دوم میهمان کشاورز مشکین‌شهر بوده و صبا در این مرحله حضور نداشته، بین آنها قرعه کشی صورت گرفت.

قرعه کشی تعیین میزبان دیدار‌های مرحله سوم مسابقات فوتبال جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران در سازمان لیگ فدراسیون فوتبال برگزار شد و قرعه میزبانی مسابقه تیم‌های صبای قم و سفیر آبیک قزوین به نام قهرمان جام حذفی فوتبال باشگاه‌های استان قزوین در آمد.

این در حالی است که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، تیم فوتبال صبای قم در دومین دیدار خود در جام حذفی فوتبال در صورت غلبه بر تیم سفیر آبیک قزوین، باید در مرحله سوم به مصاف تیم شهدای گروس بیجار برود.

مصاف احتمالی صبای قم با نماینده بیجار در مرحله چهارم جام حذفی

قرار بود در یکی دیگر از دیدارهای مرحله سوم جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور که با اضافه شدن تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، تیم دسته اولی جام آزادگان یعنی گل‌گهر سیرجان به مصاف شهدای گروس بیجار برود اما سیرجانی‌ها از این بازی انصراف دادند تا تا بیجاری‌ها بی‌دردسر راهی مرحله چهارم جام حذفی شوند.

بدین‌ترتیب برنده دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و سفیر آبیک قزوین در مرحله چهارم از سی و یکمین دوره مسابقات جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با تیم شهدای گروس بیجار بازی می‌کند و بعد از آن صبا که تا مرحله یک هشتم تقریبا مسیر همواری پیش‌رو دارد، باید منتظر حریفانی همچون استقلال تهران باشد.

این در حالی است که چنانچه صبای قم از دو بازی متوالی خود مقابل حریفان ناشناخته فعلی عبور کند، حریف بعدی شاگردان عبدالصمد مرفاوی در مرحله یک هشتم نهایی، یکی از چهار تیم خیبر خرم آباد، مس کرمان، ملوان نوین انزلی یا استقلال تهران خواهد بود و بدین‌ترتیب احتمال رویارویی شاگردان مرفاوی با منصوریان وجود دارد.

صبای قم برای موفقیت در جام حذفی اراده‌ای قوی دارد

خبرنگار فارس در آغاز تعطیلات 23 روزه لیگ برتر برای جویا شدن از آخرین وضعیت تیم صبای قم به سراغ مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبا رفت در حالی که صبایی‌ها دو روز تمرینات خود را تعطیل کرده‌اند و با توجه به بازی حذفی، از روز شنبه مجددا وارد کارهای آماده‌سازی می‌شوند.

محمدرضا کشوری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه صبای قم برای موفقیت در رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور اراده‌ای قوی دارد، تصریح کرد: امسال هدف صبا از شرکت در رقابت‌های جام حذفی رسیدن به قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود، با اینکه دستیابی به این مهم هدف تمام تیم‌های حاضر در این جام است اما تیم اراده‌ای قوی دارد و یقینا بازی‌های خوبی در جام حذفی به نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: مطمئنا همه بازی‌های جام حذفی تا مشخص شدن تیم‌ قهرمان سخت و نفس‌گیر خواهد بود و ما خوب می‌دانیم که در این جام کار چندان ساده و آسانی در مقابل حریفان نخواهیم داشت، به ویژه اینکه حریفان ما در مراحل بعدی بازی‌های جام حذفی از تیم‌های مطرحی لیگ برتری خواهند بود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم افزود: تیم ما نخستین بازی خود را در مرحله سوم دوره جدید بازی‌های جام حذفی فوتبال باشگا‌ه‌های کشور در مقابل تیم سفیر آبیک قزوین برگزار خواهد کرد، بازی با این تیم که هیچ شناختی از آن نداریم یقینا مسابقه سخت و حساسی است.

تیم‌های کم نام و نشان با انگیزه بالا برابر تیم‌های مطرح

وی یاد آور شد: تیم سفیر آبیک به عنوان قهرمان استان قزوین به این بازی‌ها آمده ولی تجربه همواره نشان داد که تیم‌های کم نام و نشان برابر تیم‌های بزرگ و مطرح با انگیزه‌تر بازی می‌کنند، با این حال خوشبختانه با عملکرد خوب بازیکنان در هفته‌های اخیر لیگ برتر می‌توانیم در 90 دقیقه این بازی کار را تمام کنیم و به عنوان تیم برنده راهی مرحله بعد شویم.

کشوری‌فرد تصریح کرد: همانگونه که گفتم بازی‌های مراحل بعدی به مراتب سخت‌تر از مصاف با تیمی شبیه سفیر آبیک قزوین است زیرا تمام تیم‌های مطرح لیگ برتری قصد دارند از جام حذفی به سهمیه حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا برسند.

وی خاطرنشان کرد: ما در مرحله سوم فصل 96 – 1395 رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور به تیم ناشناخته‌ای به نام سفیر آبیک قزوین برخورد کرده‌ایم، این بازی در خانه حریف برگزار می‌شود و بازیکنان ما مطمئنا انگیزه زیادی دارند که از همین بازی نخست با قدرت ظاهر شده و به مرحله بعد بروند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم بیان کرد: بازی با سفیر آبیک قزوین قطعا سخت و دشوار است اما صبا هدف بزرگی از حضور در جام حذفی دارد و قطعا در دیداری که از تیم حریف میزبانی می‌کند به دنبال کسب پیروزی و مجوز صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی خواهد بود.

احتمال رویارویی صبای قم با استقلال تهران در راه کسب سهمیه آسیا

وی ابراز کرد: تیم سفیر آبیک قزوین در مرحله دوم رقابت‌های جام حذفی میهمان تیم کشاورز مشکین شهر اردبیل بود و در ضربات پنالتی موفق به شکست حریف خود شده است تا در این مرحله به مصاف صبای قم برود، بازی‌های خوب صبا در لیگ برتر امیدواری زیادی برای پیروزی در این دیدار ایجاد می‌کند.

گفتنی است: برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال باشگا‌ه‌های کشور از سوی سازمان لیگ اعلام شده و بدین‌ترتیب صبای قم از ساعت 14:30 دقیقه روز جمعه نهم مهر ماه در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میهمان این تیم است تا برنده به مرحله چهارم جام حذفی برود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: