کد خبر: ۸۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
این فشار از ناحیه وزیر صنعت و معدن وقت (محرابیان) و بالاتر از آن (احمدی نژاد) وارد می شود. دستور داده می شود این ٨٠٠ میلیارد تومان به حساب دولت برای جبران کسری بودجه یارانه نقدی واریز شود و پولی که قرار بود در هفت طرح فولادی سرمایه گذاری شود، یکباره بر باد می رود.
 روزنامه شرق در شماره پنجشنبه یکم مهر در گفت وگو با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل شرکت ایمیدرو به فشارهای پیشین بر این شرکت اشاره کرد و نوشت: این فشار از ناحیه وزیر صنعت و معدن وقت (محرابیان) و بالاتر از آن (احمدی نژاد) وارد می شود. دستور داده می شود این ٨٠٠ میلیارد تومان به حساب دولت برای جبران کسری بودجه یارانه نقدی واریز شود و پولی که قرار بود در هفت طرح فولادی سرمایه گذاری شود، یکباره بر باد می رود.

روزنامه شرق با درج عنوان «تلاقی تهران-نیویورک»، آورد: هفتادویکمین نشست سالانه مجمع عمومی و حضور سران کشورهای عضو، مانند سال های قبل این فرصت را فراهم کرده است تا روحانی و رئیس دستگاه دیپلماسی او در حاشیه این اجلاس در یک برنامه فشرده، توسعه روابط دیپلماتیک خود را پیگیری کنند، ازهمین رو حسن روحانی دیروز با سران کشورهای انگلیس، فرانسه، سوئیس، ایتالیا، ترکیه و همچنین رهبران مسلمان جامعه آمریکا دیدار کرد و محمدجواد ظریف نیز نخستین ملاقات با همتای کانادایی خود در دوران قطع روابط را انجام داد. نشست معاونان وزرای امور خارجه ایران و ١+٥ نیز دیروز در حاشیه هفتادویکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد تا معاونان وزرای خارجه دو طرف روند اجرای برجام را بررسی کنند. این پنجمین نشست کمیسیون مشترک برجام است و وزرای خارجه ایران و ١+٥ نیز امروز (پنجشنبه) روند اجرای برجام را بررسی می کنند.

روزنامه شرق زیر تیتر «رژه نیروهای مسلح در سالگرد دفاع مقدس» چنین نگاشت: روز گذشته در سالروز آغاز هشت سال دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح در سراسر ایران برگزار شد. اما دو رژه، از بقیه رژه ها مهم تر بود؛ «تهران» و «بندرعباس». سردار سرلشکر «محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سخنران مراسم رژه تهران بود و سردار سرلشکر «غلامعلی رشید»، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، سخنران رژه دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس بود که در سواحل خلیج فارس برگزار شد. به گزارش «فارس»، سردار «باقری» در رژه نیروهای مسلح که در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: «آزمایش ها و رزمایش های کشورمان طبق زمان بندی ادامه خواهد یافت و هر تلاش و اظهارنظری برای تضعیف توان دفاعی ایران، بازی در زمین دشمن است». سردار «غلامعلی رشید»، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، در بندرعباس با بیان اینکه ایران از هیچ جنگی استقبال نخواهد کرد، گفت: «پاسخ نیروهای مسلح ما در بیرون از سرزمین خود، چنان است که از نتایج آن هیچ منفعتی برای دشمن حاصل نخواهد شد».

این روزنامه با انتخاب عنوان «باید مشخص شود چه کسانی پشتیبان زنجانی بودند»، نوشت: دوازدهمین نشست شورای معاونان دادسرای عمومی و انقلاب تهران با موضوع حضور نمایندگان دادستان در محاکم و دفاع از کیفرخواست ها در سال جاری، روز دوشنبه بیست ونهم شهریور به ریاست دکتر جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، برگزار شد. در این جلسه دادستان تهران پرونده اتهامی بابک زنجانی را از چند منظر درخورتوجه دانست و در پاسخ به ادعای متهم مبنی بر اینکه اموالش تاراج شده است، گفت: «عجیب است کسی که خود متهم به تاراج میلیاردها تومان ثروت عمومی از بیت المال است، چنین ادعایی را مطرح می کند». جعفری دولت آبادی پرونده اتهامی بابک زنجانی را به کوه یخی فساد تشبیه کرد که تنها بخش کوچکی از آن آب و رسیدگی شده و ابراز امیدواری کرد با ادامه تحقیقات، امکان برخورد با ریشه های فساد این پرونده فراهم شود تا معلوم شود بابک زنجانی چه کسی بوده و چه کسانی پشتیبان او بودند و به او پر و بال دادند».

روزنامه شرق ستون سرمقاله را به «ضرورت کنترل مطالبات در فضای مجازی» نوشته «محمدهاشم مهیمنی» استاندار پیشین گلستان اختصاص داد.

« شجریان آوای ایران»، «فروش فوری 17 ایرباس به ایران»، «آغاز فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان»، «رانندگان: حق راننده تاکسی، خوردن ندارد»، «فتح نصف جهان با طارمی» و «عبدالرضا داوری: برای حذف روحانی برای جریان اصولگرا هم برنامه دارند» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: