کد خبر: ۸۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 19 September 2016
این اجلاس دو روزه با دستور کار مذاکره در زمینه «رفع موانع بانکی در صنعت هوانوردی، توسعه شبکه پروازی بین المللی و داخلی، توسعه فرودگاه ها و همچنین اجاره و خرید هواپیما» با حضور سرمایه گذارانی از 150 شرکت بزرگ هوانوردی جهان همچون «ایرباس، بمباردیه و امبرائر» در محل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گشایش یافت.
روزنامه ایران در شماره دوشنبه 29 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به حضور 150 نماینده از 20 کشور جهان در اجلاس بین المللی سرمایه گذاری هوانوردی کاپا در تهران، نوشت: این اجلاس دو روزه با دستور کار مذاکره در زمینه «رفع موانع بانکی در صنعت هوانوردی، توسعه شبکه پروازی بین المللی و داخلی، توسعه فرودگاه ها و همچنین اجاره و خرید هواپیما» با حضور سرمایه گذارانی از 150 شرکت بزرگ هوانوردی جهان همچون «ایرباس، بمباردیه و امبرائر» در محل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گشایش یافت.

این روزنامه با درج عنوان بی اعتمادی به امریکا، نتیجه عقلانیت ناشی از فکر و تجربه است، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه) در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمان ها» دانستند و ضمن اشاره به برخی انحراف ها برای مقابله با اجزای اصلی قدرت نرم و معنوی نظام اسلامی و تحریف آنها، گفتند: یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرت های سلطه گر و در رأس آنها امریکا است و این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد. رهبر انقلاب اسلامی، بی اعتمادی مطلق به امریکا را نتیجه عقلانیت ناشی از فکر و عمق و تجربه دانستند و گفتند: موضوع دشمنی امریکا را در طول سال های متمادی بعد از انقلاب و در قضایای اخیر مذاکرات هسته ای و در مسائل دیگر دیده ایم. حضرت آیت الله خامنه ای به یک نمونه تاریخی اشاره کردند و افزودند: در قضیه مشروطه، هنگامی که به انگلیسی ها اعتماد و راه به سمت سفارت آنها کج شد، ضربه اساسی وارد و نتیجه آن 75 سال عقب ماندن کشور، شد.

روزنامه ایران با انتشار عنوان رایزنی های رئیس جمهوری در حاشیه نشست غیر متعهدها، نوشت: رئیس جمهوری بعد از سخنرانی در نشست سران جنبش غیرمتعهدها و تحویل ریاست این سازمان بین المللی به ونزوئلا، برای دیدار با مقامات کوبا راهی این کشور شد. روحانی در ادامه سفر چند روزه خود به قاره امریکا، هاوانا را نیز به مقصد نیویورک مقر سازمان ملل ترک خواهد کرد تا در مجمع عمومی این سازمان شرکت کند. با این حال وی قبل از ترک ونزوئلا با برخی مقامات کشورهای حاضر در مارگاریتا، محل اجلاس نشست غیر متعهدها دیدار و گفت و گو کرد. توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی محور اساسی و مشترک گفت و گوهای رئیس جمهوری کشورمان با سران دیگر کشورها بود. رئیس جمهوری در حاشیه اجلاس غیرمتعهدها با برخی هیأت های خارجی دیدار کرد. روحانــی بــا رؤســای جمهــوری اکــوادور و بولیوی، معاونان رؤســای جمهــور هنــد و اندونزی، وزیر خارجه الجزایر و رئیس مجمع عالی خلق کره شمالی دیدار و گفت وگو کرد. 

اژه ای: مرتضوی از همه اتهامات سال 88 تبرئه نشده است، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به نامه اخیر دادستان سابق تهران گفت که سعید مرتضوی از همه اتهامات سال 88 تبرئه نشده است. محسنی اژه ای در پاسخ به سؤال «ایران» درباره نامه عذرخواهی مرتضوی توضیح داد: درباره آنچه در سال 88 اتفاق افتاد، باید دو نکته را مورد توجه قرار داد؛ افرادی که برخلاف قانون و برخلاف ضوابط مردم را تحریک کردند، اموال عمومی را به آتش کشیدند و سبب شدند عده ای کشته شوند، در حالی که انتخابات مفتخرانه برگزار شد، چندین ماه ایجاد ناامنی و ناهنجاری کردند، نیروهای مسئول وارد شدند و بخشی از فتنه گران و مجرمین را محاکمه و مجازات کردند و بخشی دیگر نیز فرار کردند. وی افزود: افراد نباید امروز به بهانه های مختلف مجرمین سال 88 را تطهیر کنند. اگر چنین حوادثی تکرار شود، وظیفه مردم و حکومت است که با شدت برخورد کنند. در آن سال حوادث تلخی رخ داد که یکی از آنها واقعه کهریزک بود. نظام در اینجا هیچ کوتاهی نکرد، به محض اطلاع، برخورد جدی را شروع کرد. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان دفاعیات تیم درمان کیارستمی پذیرفته نشد، آورد: دادگاه رسیدگی به کیفرخواست پرونده پزشکی مرحوم عباس کیارستمی ظهر روز گذشته با حضور رئیس هیأت بدوی دادگاه انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور، تیم معالج و بیش از 20 تیم پزشکی برگزار شد اما این جلسه یک غایب بزرگ داشت. بنا به اظهارات مطرح شده در این جلسه فرزندان مرحوم کیارستمی در مسافرت خارج از کشور بودند و در دادگاه رسیدگی به کیفرخواست حضور نداشتند. دادگاه رسیدگی به کیفرخواست پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی بدون حصول رأی قطعی به پایان رسید. دفاعیات پزشک و تیم معالج از نتیجه کیفرخواست، وکلای خانواده مرحوم کیارستمی را اقناع کرد. وکلای خانواده مرحوم کیارستمی ابهامات موجود در این پرونده را به صورت صریح و شفاف مطرح کردند و از رئیس جلسه درخواست کردند به این پرونده مانند یک شهروند عادی ایرانی رسیدگی شود. در عین حال معتقد بودند، تقصیر و قصور پزشکی در پرونده مرحوم کیارستمی رخ داده است. سؤال اصلی وکلا این بود که چرا یک عمل راحت پولیپ روده تبدیل به 4 عمل در 26 روز برای یک فرد 76 ساله شده است.

««پیست ریو» خط پایان زندگی گلبارنژاد»، «5 شاخصه سیره سیاسی امام علی(ع) به قلم مصطفی دلشاد تهرانی»، «گفت و گو با احمد سبحانی/ ارتقای مناسبات ایران و کوبا در عصر پساتحریم»، «میزگرد نقد «قانون انتشار رسانه ها»/ سایه روشن نظامنامه حقوقی برای مطبوعات» و «سرقت شبانه از طلافروشی به شیوه فیلم های سینمایی» از دیگر عنوان های برجسته این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: