کد خبر: ۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - 13 September 2016
پس از هفت سال سعید مرتضوی با نوشتن نامه از مسوولیت خود در کهریزک ابراز پشیمانی کرد. مرتضوی در سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر خود و در دفاعیاتی که برای خلاص شدن از اتهامات وارده دارد، ترجیح را بر عذرخواهی و طلب بخشش می بیند.
 روزنامه اعتماد در شمار سه شنبه 23 شهریور در تیتر یک به بررسی پرونده کهریزک پرداخت و نوشت: پس از هفت سال سعید مرتضوی با نوشتن نامه از مسوولیت خود در کهریزک ابراز پشیمانی کرد. مرتضوی در سومین جلسه دادگاه تجدیدنظر خود و در دفاعیاتی که برای خلاص شدن از اتهامات وارده دارد، ترجیح را بر عذرخواهی و طلب بخشش می بیند.

این روزنامه با انتخاب عنوان نگران جنگ تصادفی ایران و امریکا درصورت پیروزی ترامپ هستم، در گفت و گو با ناصر هادیان استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل امریکا، می نویسد: فرق ترامپ با هیلاری این است که ترامپ برای یک جنگ همه جانبه هوشمند با ما دچار مشکل خواهد شد. اگر ما درست بازی کنیم، ترامپ نمی تواند یک جنگ هوشمند را علیه ما هدایت کند. دونالد ترامپ اعتبار بین المللی ندارد و این بدان معنا است که اروپا پشت سر او نمی رود و معلوم نیست که سازمان او را تایید کند یا خیر. بنابراین اگر سایر کشورها و ایران درست بازی کنند، ترامپ نمی تواند چنین جنگی را پیش ببرد. البته این مساله به معنای این نیست که او چنین جنگی را راه نخواهد انداخت بلکه این به دست آوردن اجماع سخت خواهد بود.اگر در رابطه امریکا و ایران اتفاق ناخوشایند دوجانبه ای رخ بدهد چطور؟این دقیقا همان چیزی است که من را در رابطه با تصمیم گیری نامزد جمهوریخواهان نگران می کند. به این مساله می گوییم جنگ های تصادفی. اگر اتفاقی مانند دستگیر شدن دریاداران امریکایی که سال قبل رخ داد یا شبیه به آن در رابطه دوجانبه پیش بیاید، احتمال عکس العمل سریع ترامپ وجود دارد. ترامپ مانند اوباما اهل فکر و تعقل نیست و از این لحاظ این خطرناک تر است؛ جنگ های تصادفی مانند جنگ های برنامه ریزی شده نیستند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان مردم جای نشستن پای ماهواره به سینما می روند، آورد: حرف های علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسته بندی مهم ترین اظهارات و اتفاقات روز ملی سینما قرار می گیرد. او که در مهمانی سازمان سینمایی با حضور سینماگران در موزه سینما حضور داشت تلاش کرد تا جای ممکن قاطعانه حرف بزند و وزارت ارشاد را به عنوان تنها متولی حوزه سینما و تصمیم گیرنده، معرفی کند. او همچنین با افتخار به این مساله اشاره کرد که این روزها مردم ماهواره ها را خاموش می کنند و برای دیدن فیلم های ایران به سینما می روند. به گفته وزیر ارشاد، دستگاه های عریض و طویل فرهنگی سال ها نتوانستند چنین تاثیری را میان مردم بگذارند و این کار را سینما انجام داد و امروز تیراژ فیلم های خارجی حتی در شبکه نمایش خانگی به شدت کاهش پیدا کرده است.

این روزنامه با انتشار عنوان اصلاح طلبان باید در شبکه مساجد و حسینیه ها فعال شوند، نوشت: ابراهیم اصغرزاده در گفت وگو با «اعتماد» می گوید که داشتن مانیفست و اعلام چشم انداز به توده های اجتماعی با توجه به شرایط فعلی بسیار مهم و حیاتی است.اصغرزاده در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به این سوال که راهبرد اصلاح طلبان در قبال توده های مذهبی کشور باید چگونه باشد، گفت: دینداران پایه های اجتماعی نظام سیاسی ایران هستند و اصلاح طلبان در تدوین مانیفست شان نمی توانند نسبت به این موضوع بی توجه باشند. وی افزود: دینداران با شبکه ای از مساجد و حسینیه ها، نیروهای اجتماعی مهمی هستند که اگر همین حالا جنگ شود بچه های شان را به جبهه ها خواهند فرستاد. اینان کسانی هستند که ممکن است سرپرست خانوارشان چندین ماه حقوق نگرفته باشد اما به هیچ عنوان حاضر نیستند برای حقوق معوقه خود به خیابان بیایند و حاکمیت را نقد کنند. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: اصلاح طلبان باید ارتباط شان را با توده های مذهبی و دیندار جامعه تقویت و برای شبکه مساجد و هیات ها برنامه داشته باشند و این برنامه ها را در مانیفست شان اعلام کنند.

روزنامه اعتماد با درج عنوان معمای سلامتی هیلاری؟، می نویسد: اتفاقی که در حاشیه پانزدهمین سالگرد قربانیان یازدهم سپتامبر٢٠٠١ رخ داد نگرانی ها را از سلامتی هیلاری کلینتون افزایش داده است چرا که به صورت ناگهانی هیلاری کلینتون مراسم بزرگداشت را در نیویورک ترک کرد. تصاویر خروج شتابان کلینتون از بنای یادبود منتشر شده نشان می دهد که همراهان هیلاری زمانی که منتظر ماشین ون شخصی او هستند، زیر بغل هیلاری را گرفته اند که مبادا زمین بخورد. اما زمانی که ون جلوی پای او نگه می دارد و ماموران سرویس مخفی قصد داشتند که هیلاری را سوار ماشین کنند مشخص شد که عملا هیلاری کلینتون بیهوش است. یکی از ماموران مخفی که با فاصله از هیلاری ایستاده بود به ناگاه که متوجه اوضاع می شود سریع بر می گردد تا او را سر پا به داخل ماشین منتقل کند و سایر ماموران نیز به گونه ای ماشین را مستتر کردند تا تصاویر زیادی از هیلاری کلینتون منتشر نشود اما ویدیوهای لحظه سوار شدن هیلاری کلینتون به ماشین در رسانه های مختلف منتشر شد و این موضوع را نمایان کرد که حال هیلاری اصلا خوب نیست.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «عاقبت نمایش قدرت بدون مسوولیت» را به قلم عباس عبدی روزنامه نگار اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «قالیباف: چوب لای چرخ بقیه نگذارید»، «6 «ایرلاین» در راهند»، «کشته شدن 380 مسافر در 21 روز اخیر»، «وزارت نیرو: تسویه بدهی 32 هزار میلیارد تومانی پیمانکاران» و «تعلیق تاریخی اقتصاد ایران» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
برچسب ها: کهریزک ، سعید مرتضوی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: